Film Oblak prikazuje roditelje kao obične, male ljude koji samo žele preboljeti svoj gubitak. A Luku Ritza kao inteligentnog tinejdžera punog ljubavi
Luka Ritz sanjao je karijeru rock zvijezde ili revolucionara
Na Zagreb Film Festivalu premijerno je predstavljen "Oblak", dokumentarac Miroslava Sikavice o intimnoj pozadini medijski eksponiranog slučaja ubojstva Luke Ritza, koje je potreslo hrvatsku javnost.
Miroslav Sikavica zabilježio je najteže trenutke obitelji, prijatelja i bivše djevojke Luke Ritza, s kojima je proveo više od godinu dana nakon Lukina stradanja, snimajući potresnu svakodnevicu suočavanja sa smrću voljenog sina i prijatelja.
Film dobio naziv iz školskog sastava
Bio je s Lukinim roditeljima u trenutku telefonskog poziva kojim je, nakon mjeseci agonije, policijski službenik priopćio roditeljima da su pronašli ubojice njihova sina. Bio je s njegovim prijateljima na posmrtnoj proslavi Lukina rođendana, samo godinu nakon što su ga u istoj prostoriji slavili s nasmijanim Lukom. Sikavičina kamera snimila je i Lukine znance koji su cijeli grad oblijepili fotorobotom njegova ubojice, u ganutljivom pokušaju da natjeraju policiju da napokon uhvati bjegunca. Zahvaljujući snažnom dokumentarističkom instinktu i očito velikom uloženom vremenu, "Oblak" Miroslava Sikavice dosad je najpotpuniji prikaz života Luke Ritza, koji prvi put prikazuje njegove roditelje kao obične, male ljude koji samo žele preboljeti svoj gubitak. A njega kao inteligentnog tinejdžera punog ljubavi, koji je sanjao o karijeri rock-zvijezde ili komunističkog revolucionara.
Naslov filma preuzet je iz njegova školskog sastava, napisanog nakon prekida s djevojkom. U njemu se Luka prikazuje kao oblak u potrazi za morem koje bi ga ispunilo, a na kraju blijedi i ostaje lebdjeti nad zemljom u obliku jutarnje izmaglice. Taj emotivni tekst pred kamerama čita njegova djevojka, jedina ljubav Lukina mladog života. Kaže, zadnji ga je put vidjela u bolničkom krevetu, gdje se naoko oporavljao od kobnih ozljeda glave. Već tada je bio potonuo i bez energije kojom je uvijek prštao. Pitao je voli li ga još uvijek, a ona mu je odgovorila da ga nikad nije ni prestala voljeti.
Film bez stručnjaka i liječnika
Upravo je u takvim trenucima vrijednost filma Miroslava Sikavice. On se ne pokušava tisućiti put baviti socijalnim fenomenom maloljetničkog nasilja, pred kamere ne dovodi stručnjake ili liječnike, već priču o Luki predstavlja kroz živote onih koji su ostali živjeti s činjenicom njegove smrti.
Među najtužnijim prizorima u filmu kadrovi su oca Rena, koji u samoći preslušava "Viva la Vida" grupe Coldplay. Taj singl Luka je tjednima iščekivao, a premijerno je pušten samo nekoliko sati nakon njegove smrti. Kadrovi "Oblaka" govore mnogo više od suhih dnevnopolitičkih analiza. Oni prikazuju stvarnost.