PR stručnjak Krešimir Macan kaže da je Kukuriku koalicija jedina korektno odradila kampanju na 'Fejsu' i Twitteru. Nada se da će tu razinu i zadržati, osvoje li vlast
"Kukuriku komunicira, a HDZ i dalje ignorira online građane"
Ono što smo sada imali po prvi put u političkim kampanjama to je dvosmjerna komunikacija između kandidata i običnih građana, a ostat će zabilježeno i da su stranke po prvi puta blokirale korisnike na Facebooku, kaže PR stručnjak Krešimir Macan. Navodi primjere gdje su se direktno vrijeđale stranke i programi te je od Facebooka zatražena zabrana korisnika.
Komunikacijski savjetnik Marko Rakar, koji je radio na predsjedničkoj kampanji Ive Josipovića, smatra pak da je kampanja bila prilično otužna na društvenim mrežama, jer HDZ nije postojao, dok je Kukuriku koalicija zanatski odradila posao. Ono što je Josipović odlično napravio bila je ta komunikacija programa s građanima, koju je zadržao i nakon što je pobijedio na izborima te sada ima skoro 80.000 fanova. I tada su se za njim poveli drugi kandidati, poput Milana Bandića koji su otvorili svoje profile, a na ovim izborima primjetna je velika poplava političara i stranaka na društvenim mrežama, ali bez HDZ-a.
HDZ-u je cilj izvući vlastite birače i tako komuniciraju, kaže Macan
Macan smatra kako su u Kukuriku koaliciji jedini napravili vrlo korektan posao u kampanji. Po prvi puta se s građanima komuniciralo, odgovaralo se redovito na njihova pitanja, održavali su red u komunikaciji. Na Twitteru aktivno sudjeluju u komunikaciji oko svog Plana21 koristeći hashtag #Plan21. Zamjera im što nije bilo dovoljno strasti, što nije uložen napor koji bi unosio dodatnu motivaciju za građane. Od oko 1,5 milijuna Hrvata na Facebooku, oni su 1. prosinca imali nešto manje od 33.000 fanova.
Komentirajući ostale stranke i političare kaže da su svi drugi postavili profile samo da ih imaju, ali ističe primjer Dragutina Lesara, koji najbolje vodi svoj profil i održava komunikaciju, poput Josipovićeve. Rakar pak ističe i primjer Ljube Jurčića koji je na Facebooku dobro komunicirao program svoje koalicije. Uz njih na mrežama su izrazito aktivni i HSLS-ovci te Darinko Kosor koji je otvorio i profil The Kosor u kojem u video porukama odgovara na pitanja. Profile su otvorili i HDSSB, HSP, a na Facebooku i Twitteru aktivni su i u Ladonji.
Čemu sve to?
- Prisutnost na društvenim mrežama doprinosi imidžu, doprinosi slici da ste moderni i da pričate s mlađom populacijom - kaže Macan, ali dodaje da neće donijeti neku korist u glasovima. Dodaje da se uglavnom postiže interaktivnost i dojam da su pričali s biračima.
- Najveći izazov je to zadržati. Komunikaciju Vlade bi trebalo dići na drugu razinu. Pred njima je (Kukuriku koalicija op.a.) da te standarde ispoštuju i nakon izbora te da ministarstva počnu komunicirati dvosmjerno, u slučaju da pobijede na izborima, da jedan od kanale e-uprave budu i društvene mreže. To bi bila promjena koja bi unijela transparentnost i nadam se da nam za četiri godine neće trebati nova vjetrenjača – dodao je Macan.
Rakar, koji stoji iza portala nabava.vjetrenjača.org, na kojem je pobrojana sva javna nabava u zadnje dvije godine, kaže da ćemo ubrzo doznati kakva će biti komunikacija nove Vlade.
- Teško je reći što će se dogoditi, dosad nismo imali osobitog razloga za optimizam – kaže Rakar.
HDZ koji na Facebooku i Twitteru ni ne postoji, s građanima 'komunicira' samo preko YouTubea, gdje se objavljuju njihovi video klipovi sa raznih skupova. Macan kaže kako HDZ priča samo sa svojim biračima i nemaju potrebu za dvosmjernom komunikacijom.
- Njima je cilj izvući vlastite birače i što više ih motivirati, tako da svoju komunikaciju odašilju prema njima – dodaje Macan.