Kobnog 25. travnja 2017. godine, u večernjim satima, devet ljudi se gumenjakom uputilo s otoka Šipana prema Dubrovniku. Nakon sudara s brodom 'Danče', sedam ih se utopilo...
Dva tijela nikada nisu pronašli: Bio sam tada s njima, nije lako
Prošla je godina dana od užasne pomorske nesreće koja se dogodila u Koločepskom kanalu. Kobnog 25. travnja 2017. godine devet ljudi se, nakon pripremanja restorana Bowa za turističku sezonu na otoku Šipanu, u večernjima satima uputilo prema Dubrovniku. U Koločepskom kanalu gumenjak u kojem su bili se sudario s brodom 'Danče' Lučke kapetanije Dubrovnik koji je bio u akciji hitnog medicinskog transporta prema Mljetu.
U nesreći su živote izgubili Alen Perišić iz Dubrovnika, Jele Kobaš iz Velike Gorice i njezin sin Danijel, Berislav Bandur, povratnik iz Sydneyja koji je boravio u Malom Stonu i Marina Vuletić iz Dubrovnika.
Tomislav Belak iz Šibenika i Bojan Stoiljković iz Mokošice i dalje se vode kao nestali.
Jedini preživjeli s gumenjaka su Viktor Markota iz Rogotina i Velimir Šetka iz Kule Norinske.
- Javljaju mi se slike ljudi s tog gumenjaka. Poznavao sam ih. Nije lako kad se javljaju sjećanja, ljudi koji se utapaju, nije lijepo. Bio sam i u ratu, prošao sam sve i svašta, sudjelovao sam u toj groznoj nesreći... Sve to skupa utječe na čovjeka - izjavio je Šetka za Dubrovački dnevnik.
Okolnosti tragedije još nisu razjašnjene
Događaj koji je potresao hrvatsku javnost nakon godinu dana još nije dobio svoju službenu priču. Okolnosti nisu razjašnjene niti je utvrđeno kako je do tragedije došlo.
Početkom kolovoza je Općinsko državno odvjetništvo u Dubrovniku donijelo rješenje o provođenju istrage protiv kapetana broda 'Danče' zbog osnovane sumnje na počinjenje kaznenog djela ugrožavanja posebnih vrsta prometa.
- Osnovano se sumnja da nije vizualno i putem instrumenata na plovilu procijenio rizik sudara s drugim plovilom i nije brodom upravljao takvom sigurnosnom brzinom da bi mogao poduzeti pravilnu i djelotvornu radnju za izbjegavanje sudara, s obzirom na slabu vidljivost zbog noćnih uvjeta plovidbe, jakog jugoistočnog vjetra i valova te karakteristika i ograničenja radarskog sustava motornog broda 'Danče' i učinka stanja mora na radarsko otkrivanje i postojanje mogućnosti da mali brodovi ne budu otkriveni radarom na odgovarajućem dometu, olako smatrajući da takvom plovidbom neće izazvati opasnost za život i tijela ljudi i druge plovne objekte. Uslijed navedenog, osnovano se sumnja da nije na vrijeme primijetio gliser-gumenjak koji nije imao nikakvu svjetlosnu signalizaciju pa je došlo do udara prednjeg dijela motornog broda 'Danče' u desni bočni dio glisera-gumenjaka - stoji u objavi DORH-a.