Veli moderan vojnik koji je spreman braniti svoje ,ali moram ispraviti gospodina Nikolića ali i vojnik koji je i spreman osvajati i tuđe kao 90-tih godina sa čime se nema što ponositi jbg zaboravio je to reći vjerojatno zbog starosti
Ja
Jashari
17.10.2014.
Odustani
kako tudje? pa srbi su bili do 91 konstitutivan narod u r.hrvatskoj,no ste morali zapocet gradjanski rat///
Mladen Kozic
17.10.2014.
Odustani
druže Jashari moram te tako osloviti iz kulturnosti moram te ispraviti u jednoj stvari radi istine ,avnojevske granice su postojale ,i nisu se mogle mijenjati b
ez obzira ako je bilo koji narod htio izaći iz SFRJ ,Hrvatska nije sa tenkovima bila na srpskom teritoriju a to znači izvan svojih granica ,za razliku od vas koji ste ratovali na Hrvatskom teritoriju i Htjeli veliku Srbiju ,a to što vas vaši političari još uvijek uvjeravaju da gdje je Srbin da je i tu Srbija to mogu samo u snovima a stvarnost je nešto drugo i bilo bi vam vrijeme da se otrijeznite i pogledate istini u oči
Prikaži još ↓
n1
nemanja_1
18.10.2014.
Odustani
mladene, nije srpska armija bila sa tenkovima, nego jugoslovenska narodna armija, u to vreme 1991 jedina legitimna oruzana sila, jedine priznate drzave sfrj, hr
vatska i srbija su bile samo republike u toj drzavi, i nisu imale pravo na vojsku, kao ni na nezavisnost, ukoliko se ne ispune svi uslovi. jedan od tih uslova je bio da republika moze proglasiti nezavisnost ukoliko se sloze svi ustavotvorni narodi u republici, a hrvatska je imala 2 naroda (hrvatski i srpski), dok je bosna u ustavu imala 3 naroda(srbi,hrvati i muslimani), dalje granice same sfrj nisu se mogle menjati ukoliko se ne sloze sve republike, a 2 republike se nisu slagale sa razdruzivanjem. znaci te 1991 niko vas nije napao, vec je federalna vojska vrsila svoj ustavni zadatak, pokusavala da spreci ilegalnu secesiju i rasturanje zemlje. kasnije je milosevic u dogovoru sa tudjmanom odlutao od tog cilja i resio da podrzi pobunjene srbe da pokusaju otcepiti deo hrvatske i bih ,ili bar dobiti autonomiju. ne pravdam nase zlocine, ni nacin na koji smo vodili rat, a bilo je to uzasno, ali nisu srpski tenkovi tek tako, nicim izazvani rolali hrvatskom, i nije hrvatska potpuno nevina u izazivanju tog sukoba. hrvatska je postala clanica un tek u maju 1992, a posle toga ni jedan regularni srpski vojnik nije presao vasu granicu, slata je pomoc,oruzje,trenirani su srbi odatle, ali srbija nije bila u ratu. hrvatska nije htela da pregovara, nije htela da saceka, nije htela da resava srpsko pitanje pa onda da ide i nezavisnost, nego je htela odmah i htela je sve,a znalo se da ce srbi braniti jugoslaviju.
Prikaži još ↓
n1
nemanja_1
18.10.2014.
Odustani
pa da li je iko pametan pomislio da ce ubedljivo najbrojniji narod, koji je prineo najvece zrtve stvaranju jugoslavije, tek tako bez pogovora pristati da im se
drzava tako pocepa od strane slovenaca i hrvata, i da srbi ostanu da zive u 3 drzave, 2 miliona srba van granice srbije, a da im se ne daju jake garancije i ogromna prava? sad u bosni se uspelo, u hrvatskoj nije, hrvati propali u bih ali dobili cistu hrvatsku itd. znaci nije srbija svuda gde je i jedan srbin, vec je rec o 2 miliona srba van srbije, moralo se o tome pregovarati godinama, trebalo je naci resenje, pa onda nezavisnost i podela vojske, duga,imovine itd hrvatska na to nije pristala, nego nahuskana od nemacke ,u trenutku slabosti rusije i srba, kao i uvek, zabila nam noz u ledja za tudje interese, i krenula da ostvaruje svoj 1000 godisnji san, kao da nije mogao jos malo da priceka, da se izbegne rat, i da svako ostane na svojem ognjistu, i srbi u hrvatskoj i hrvati u bih, i muslimani
Prikaži još ↓
Mladen Kozic
18.10.2014.
Odustani
nemanja jeli Arkanova postrojba bila u sastavu JNA ili je bila zasebna vojna skupina koja je bila na teritoriju Hrvatske ,a to znači dobrovoljci iz Beograda i d
a ne nabrajam iz kojih su bili dobrovoljci koji su bili na Hrvatskom teritoriju ,do priznanja Hrvatske još bi to vodu pilo da Srbi nisu bili na teritoriju Hrvatske ali nakon priznanja Hrvatske ,Srpski narod se trebao dići u Srbiji i reći Jugoslavije više nema i nemamo se više za što boriti ali to se nije dogodilo ,svijet je priznao Hrvatsku i tu je trebao prestati rat ali nije jer je Milošević htio kninsku Krajinu pripojiti Banja Luci i na kraju Srbiji a da ne govorim o Vukovaru to su nažalost povijesne činjenice ,nikad nisam imao ništa protiv Srba ali protiv onih koji samo žele preko mrtvih dolaziti do ciljeva, protiv takvih sam uvijek bez obzira kojoj narodnosti pripadali
Prikaži još ↓
n1
nemanja_1
18.10.2014.
Odustani
slazem se mladene, sve posle maja 1992 bi bilo neligitimno ,ali tamo nije vise bilo regularne vojske. ja sam bio tada mladi oficir jna, prosao sam petrinju,vuko
var,na kraju smo stali pred osijekom 6 km, vraceni smo u srbiju u decembru 1991, do februara 1992 i zadnji vojnik regularne vosjke jugoslavije se vratio u srbiju, i ja ti tvrdim kao oficir, da posle toga ni jedan regularni oficir ,kojeg ja pozajem, a znam ih dosta, ni jedan regularni vojnik ni jedinica nisu presli granice srbije odnosno sr jugoslavije. slana je pomoc u municiji,sanitetski materijala, dolazili su nekad na obuku ili savetovanje njihovi oficiri (vrsk i vrs). tamo su ostali "dobrovoljci", to su u stvari bile horde pljackasa i ubica, uglavnom zlikovci, koji su crna mrlja nasoj istoriji i rana na dusi. ok je da smo pomagali srbe preko drine, jer ne bi imali sanse njih 2 milions protiv 4.5 miliona hrvata i 2 miliona muslimana ali slenje ovih ubica i vikend ratnika je bilo pogresno, kao i zlocini koje su oni pocinili, kojih se stidi svaki normalan srbin. ali otvorene agresije iz srbije nije bilo, 90% nasih aviona nije nikad napustilo hangare, 80% tenkova nikad nije upotrebljeno, srbija je imala potencijal za mobilizaciju od 1.5 miliona ljudi u punoj opremi, nikad nije mobilisano vise od 100000 i to je bilo u jesen 1991. kasnije samo mirnodopski sastav sve do 1999 kad nas je napao nato.
Prikaži još ↓
n1
nemanja_1
18.10.2014.
Odustani
nego ajde da razmenimo misljenja o dogadjajima koji su doveli do raspada sfrj i koji su se desili odmah posle raspada 1991? ja sam zavrsio akademiju u zagrebu 1
990, tako da znam price i sa druge strane, a posto sam ziveo u zg bas pred raspad, znam i kakav je bio odnos i ljubav hrvata prema srbima, tih godina. direktan uzrok rata, je hrvatsko uporno odbijanje da se prvo resi pitanje srpskog naroda u hrvatskoj pa da se onda ide u nezavisnost, jednostavno oni su hteli iskljucivo bezuslovnu nezavisnost, i hteli su je odmah, nije ih zanimalo misljenje srba itd, nisu hteli sacekati sa povratkom pro-ustaske emigracije, promenom imena trrgova,ulica, ustava, skolskog programa itd, iako je sve ovo trazila medj zajednica, oni su imali podrsku nemacke u tome, i znali su da ce nemci u svojoj snazi i moci, ubediti sve ostale velike sile da i one podrze hrvatsku i uopste cepanje jugoslavije.pazi ustav sr jugoslavije nije dozvoljavao promenu republickog ustava ako se srbi iz hrvatske sa tim ne sloze, da ne govorimo o proglasenju nezavisnosti, trebalo je to prvo resiti, sesti, pa se dogovoriti, milosevic i tudjman su imali neki dobar nacrt, da se delovi hrvatske gde srbi cine ogromnu vecinu (delovi banije,korduna i like) pripoje bosni, a da se zapadna hercegovina i posavina pripoje hrvatskoj, tamo su ionako ziveli samo hrvati. na zalost, dosla je badinterova komisija un i rekla, da republicke granice postaju drzavne i da nema menjanja, ali to je bilo tek posle rata 1991 i zauzimanja trecine hrvatske od strane srba, tad je vec pala velika krv, srusen vukovar, pocinjeni mnogi zlocini, tada vac se nije moglo nista drugo ni dogovoriti, tada je bilo jasno da od krajine nema nista, i da ce morati u sastav hrvatske.
Prikaži još ↓
Mladen Kozic
18.10.2014.
Odustani
Vidiš nemanja to je ono žalosno bili smo na neku ruku oslijepljeni jedni i drugi nacionalnošću umjesto da smo gledali građanski ,to je tako bio i povratka više
nema ,nove generacije moraju izvuči pouku iz tog krvavog rata ,je što govorim govorim samo unutar granica Hrvatske ,BH je država za sebe takva je bila i za vrijeme Juge ,živjeti moramo jedni pored drugih jer graničimo ,ali političari su ti koji trebaju napraviti prvi korak da ne bude više napetosti ,ali i sami narodi koji žive svaki u svojoj državi ,Hrvatska im svoju manjinu ,Srbija svoju manjinu ,da u Hrvatskoj je najveća manjina Srbi ,u Srbiji ne znam koja je manjina najveća dali Hrvati ili neko drugi ,ustavom treba svim manjima dati njihova prava ,ali ako Srbija ne želi dati Hrvatima prava,ista ta prava koje imaju Srbi u Hrvatskoj e to je već loše ili obrnuto da Srbi nemaju prava koje imaju imaju Hrvati u Srbiji ,od zajamčenih prava manjinama u svakoj državi je preduvjet za suživot Hrvata i Srba
Prikaži još ↓
n1
nemanja_1
18.10.2014.
Odustani
Slazem se majstore. Zena mi je hrvatica i znam dosta o polozaju hrvata u srbiji i njihovim problemima. Hrvatski je zvanicni jezik u srbiji i hrvati imaju dosta
dobar polozaj ali u vojvodini postoji problem sa ljudima koji su se izjasnili kao bunjevci, i tvrde da su poseban narod, dok ih hrvatska udruzenja pokusavaju svrstati medju hrvate, ali je to sve na nekom kulturnom nivou sa malim izletanjima. Hrvati u srbiji imaju problem najvise kad se u hrvatskoj desi neki incident sa srbima( lupanje ploca, prebijanje itd) onda se i ovde pojave ekstremi, kojih imamo puno, pa krenu praviti probleme hrvatima ovde, budala ima svuda. Ja sam iz beograda, ovde zivi puno hrvata i stvarno nemaju nikakvih problema, vecina ljudi ni ne zna ko je hrvat, tako da je ok, ipak je grad sa blizu 2 miliona ljudi, pa ima svih naroda, pogotovu iz bivse juge. Navescu ti samo neke hrvate, koji su omiljeni u srbiji: vanja( franjo) udovicic, slavko stimac, neda arneric, ivica kralj, anica dobra, bogdan diklic, antonio rukavina, zvonko bogdan... Ti ljudi treba da spajaju nasa 2 naroda, kao nekad nikola tesla. Trebamo se svim silama truditi da se ratne strahote ne ponove, i da se nasa deca ne gledaju preko nisana, neko u nekoj kafani, uz muziku.
Prikaži još ↓
Mladen Kozic
18.10.2014.
Odustani
nemanja i ja se iskreno nadam da će biti tako ,ali pogledaj nikakvu pouku nismo izvukli iz drugog svjetskog rata ,da jesmo ni ovaj naš domovinski se ne bi dogod
io ,mnogi ne svačaju globalizaciju i da svjetske sile vuku konce ,SFRJ je bila neovisna sa svojim manama i dobrim stranama ali Jugoslavija u cjelini je bila bogata sa prirodnim resursima koje nismo znali iskoristiti u Jugi ali ni danas to ne znamo velike sile su bacile oko na Jugoslaviju da ju razjedine da se domognu bogatstva kojeg mi nismo znali koristiti ,a tog bogatstva je kod njih nestalo a to je prije svega Voda koja nije zagađena i da ne nabrajam još puno toga ,za neke stvari smo bili nesposobni i u bivšoj Jugi i danas smo to je žalosna istina Srbija može hraniti pola svijeta isto kao i Hrvatska ali imaju nesposobne ministre i ljude na lokalnoj razini posebno što se tiče poljoprivrede ,nadam se da će doći generacija mladih ljudi koja će znati koje bogatstvo imamo u poljoprivredi koje bi punilo državni proračun ali bojim se da to neču doživjeti
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .