Čipka, rese, vez, eksplozija boja... samo neka se vidi, a ovaj trend obožavaju i strani i domaći brendovi. Donosimo tko ih nosi, po čemu su posebni i kako ih kombinirati
Moderni boho: Urbane snaše ovog su ljeta glavne zvijezde
Apsolutno svaka revija dvojca Dolce & Gabbane donosi presjek talijanskih etno elemenata - cvijeće, vez i ostale drangulije. Folklor voli i Valentino, a kod nas su odnedavno ovaj stil oživjele majka i kći, Katarina i Vini Gvozdanović, koje stoje iza brenda Kavivy Couture.
- Za izradu odjeće koristimo isključivo hrvatske materijale, imamo cekere koji se ručno pletu u Slavoniji, a ukrašava ih mama. Proces crtanja i osmišljavanja prolazimo zajedno i jako smo sretne što ljudi prepoznaju naš proizvod i ljubav i trud koje ulažemo - kaže Vini.
I manekenka Helena Šopar cijeni ovu modnu nišu: nedavno su ona i sestra Tamara Rebić predstavile brend Sopar inspiriran rodnim Pagom. Taj je otok, u svijetu baštine, ujedno sinonim za prekrasnu, autohtonu i autentičnu čipku. Radi se o korištenju etno detalja za svakodnevicu - iako smo se divili kompleksnim teksturama na nedavno završenoj zagrebačkoj Smotri folklora i iznimno bogatim ukrasima, za trčanje gradom treba nam nešto drukčije i ovdje mora biti stilskoga kompromisa.
To možemo vidjeti, npr., na torbama. One su prezentacija savršenstva detalja u malom - skromne dimenzije vole kičasto, stoga smo se zaljubili u torbice s vezom u niz boja. Tu su i oni vrećasti komadi koji sjajno izgledaju u kombinaciji s dugim boho haljinama. I cekeri su famozni ukras, viđeni su na pistama u sklopu ljetnih kolekcija.
Etno se uvukao u sve pore stila - onaj za dan, više poslovan, ima skromne detalje jer “dress code” voli pravila, dok casual otvara vrata energičnijih motiva. Tu su i forme poput megavolana, pufastih suknji, prsluka s resicama i kukičanih maksi haljina. I tako se nekad konzervativna tradicionalna odjeća uvukla u pore svakodnevice. Neka se vidi, poručuje folklorni trend.
Naše cure s naslovnica Budi.IN-a ovog ljeta obožavaju folklorne detalje. Lidija Lešić uparila je kukičano s boho košuljom, a Dorin Lucija Bajzec voli bijelu u kombinaciji s eteričnim elementima na jaknici.
Kaviy couture
Hrvatske materijale koristimo za izradu naših tunika i haljina, a cekeri se ručno rade u Slavoniji. Ukrašava ih moja mama Katarina, kaže Vini Gvozdanović, koja je osnovala ovaj brend.
Natikače,
asos.com, 441 kn
Košulja, Mango, 124,90 kn
Naušnice, H&M, 37 kn
Hlače, Zara, 399,90 kn
Torbica, Stradivarius, 79,90 kn