Među top 20 najboljih poslodavaca na prva tri mjesta su njemački poslodavci, a slijede ga Rimac Automobili. Ove su se godine po prvi puta u tom društvu našli Pevex te Jadran Galenski laboratorij
Najbolji poslodavci u Hrvatskoj: dm i dalje prvi, a Rimac u top 5
Istraživanje o poslodavcima u Hrvatskoj, 17. po redu koje provodi portal za zapošljavanje MojPosao, pokazalo je da među gotovo 20.000 ispitanika najpoželjniji poslodavac njemački dm-drogerie markt sa 16,56% bodova.
POGLEDAJTE VIDEO: Izbjegavajte ove greške!
Pokretanje videa...
Na drugom i trećem mjestu su isto poznati njemački lanci - Lidl s 5,67% i Muller s 4,55% bodova.
Ne četvrtom mjestu se našla domaća tvrtka koja je u zadnje vrijeme često u domaćim i svjetskim novinama - Rimac Automobili d.o.o. s 4,42% boda.
Sigurnost radnog mjesta bila je presudna
Za razliku od prošle godine kada su harmonični odnosi na radnom mjestu bili najvažniji faktor prilikom vrednovanja stupnja atraktivnosti određenog poslodavca, ovog puta je najviše „presudnih“ glasova dobila sigurnost radnog mjesta (40%), piše MojPosao.
Harmonični odnosi na radnom kliznuli su na drugo mjesto (za 39% ispitanika je ovo presudan razlog atraktivnosti), dok se na trećoj poziciji, baš kao i lani, nalazi socijalna odgovornost poslodavca (36%).
Unatoč uvriježenom mišljenju da je iznos plaće najvažniji razlog naše želje za radom kod određenog poslodavca, s poslodavcima prvog izbora to nije slučaj. Naime, visina plaće i ostale materijalne beneficije presudan su faktor atraktivnosti za 29% ispitanika, što je dovoljno za tek sedmo mjesto popisa faktora atraktivnosti poslodavca.
Konkretnije, sudionicima istraživanja kojima su dm-drogerie markt d.o.o., LIDL d.o.o. i MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o. poslodavci prvog izbora, presudna je sigurnost radnog mjesta koje te tvrtke pružaju zaposlenicima.
Tvrtka Rimac Automobili d.o.o. je atraktivna ponajprije radi harmoničnih odnosa na radnom mjestu, dok je Atlantic Grupa d.d. poželjan poslodavac zbog kombinacije navedenih faktora (harmoničnih odnosa i sigurnosti radnog mjesta).
Raspodjela top poslodavaca po spolu, dobi, radnom statusu, obrazovanju i regiji
I muškarci i žene najpoželjnijim poslodavcem smatraju dm-drogerie markt d.o.o., s razlikom da je ova tvrtka znatno atraktivnija ženama (21,2%) nego muškarcima (8,2%).
Ako nastavimo usporedbu atraktivnosti tvrtki ovisno o spolu ispitanika, otkrivamo kako je ženama na drugom mjestu LIDL d.o.o., a na trećem MÜLLER trgovina Zagreb d.o.o., koja se muškarcima nalazi tek na osmom mjestu. Na drugom mjestu liste najpoželjnijih tvrtki prema odabiru muškaraca nalazi se kompanija Rimac Automobili d.o.o., a na trećem LIDL d.o.o.
Također, tvrtke BIPA i Kaufland nalaze se na popisu top 10 najatraktivnijih poslodavaca prema mišljenju žena, ali ne i muškaraca. S druge strane, muškarci su među deset najpoželjnijih poslodavaca uvrstili Hrvatski telekom te INU, dvije kompanije koje se nalaze nešto niže na listama kreiranim od strane žena.
Na MojPosao ističu kako tvrtka Infobip zauzima visoko 6. mjesto popisa atraktivnih poslodavaca među mladima do 32 godine, kao i 9. mjesto među ljudima u dobi od 33 do 43 godine, dok se ista tvrtka ne nalazi u top 10 prema mišljenju osoba starijih od 44 godine.
Također, ispitanici stariji od 44 godine su na svoj popis top 10 atraktivnih poslodavaca uvrstili Zagrebački Holding, tvrtku koju ne nalazimo na listama drugih skupina ispitanika.
Građani koji rade za svog poslodavca prvog izbora lojalniji su zaposlenici
Trenutno kod svog poslodavca prvog izbora radi 18% ispitanika, što predstavlja pad od 3% u odnosu na prošlu godinu.
Svega 11% ispitanika koji su izjavili da rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih čak 53% uopće ne razmišlja o promjeni. Za razliku od njih, 58% ispitanika koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih svega 11% uopće ne razmišlja o promjeni.
Poredak najboljih poslodavaca: