U trenucima kada većina djece propušta nastavu u školi roditelji brinu hoće li to i kako utjecati na njih, a dječji psiholozi kažu da to može imati čak i dobrobiti za njih
Djeca izvan učionice će bolje razvijati ovih šest sposobnosti
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Roditelji nastavnicima: Djeca su slomljena, dajte im odmor!
Howard Gardner bio je pobornik onoga što se naziva 'višestruka inteligencija' kod djece. Školski rad obično naglašava jezične (određene vrste) i logičko-matematičke vještine, razvijene čitanjem i matematikom. No postoji barem šest drugih vrsta sposobnosti koje su Gardner i drugi preslikali, koristeći stroge kriterije, koje se mogu čak i bolje razvijati izvan učionice nego u njoj, piše Psychology Today.
1. Tjelesne sposobnosti
Kinestetičke sposobnosti opisuju kako se čovjek kreće svojim tijelom u prostoru. Kod sportaša one su iznimne, no nažalost kod djece današnjih generacija nikad gore, jer se oni sve manje igraju te su pasivniji.
Djeca uče kretati svoje tijelo interaktivnom igrom s drugima, plesanjem ili sportskim vježbama. Također, jačaju ih prelazeći prepreke (primjerice igračke u stanu), pomičući namještaj, penjući se ili pak u jednostavnim zadacima - primjerice u izazovu nošenja čaše vode bez prolijevanja.
2. Glazbene sposobnosti
Uključuju učenje melodija, njihovo oponašanje, sviranje instrumenata i pjevanje. Djeca mogu pjevati, izmišljajući ili oponašajući pjesme koje su čuli. Mogu stvoriti plesnu rutinu ili napraviti vlastitu koreografiju. Ali, u ovo vrijeme više nego ikad mogu naučiti cijeniti glazbu i prepoznati bolje i lošije izvedbe. Obitelj ili čak zajednice mogu pjevati zajedno, što ima terapeutski učinak.
3. Snalaženje u prostoru
Kad djeca grade stvari, njeguju prostorne vještine, bilo da je u pitanju kreativna Lego gradnja ili izgradnja utvrda ili strojeva. Ono što je najbolje, ne postoji dobna granica kad gradnja prestaje biti zanimljiva i djecu treba ohrabrivati da se kroz takvu igru razvijaju, stoga im ne branite korištenje kućanskih predmeta koji nisu opasni za njih samo jer se bojite nereda. Sjetite se, nered potiče kreativnost, a poslije se mogu zabavljati pospremanjem.
4. Međuljudske vještine
Odnose se na umješnost slaganja s drugim pojedincima. Relativna povezanost je sposobnost fleksibilnog reagiranja na drugoga u trenutku, bez dnevnog reda ili manipulacija. Sposobnost razumijevanja drugih, strpljivost i osjetljivost u radu čak i kroz sukobe s drugima vrlo su važni za život. Priče s igranjem uloga s drugima grade ove sposobnosti.
5. Intrapersonalne vještine
Povezane su sa spoznajom sebe, svojih sklonosti, svoje intuicije, svojih potreba. To osobito dolazi do izražaja ovih dana, kad nema distrakcija poput školskih prijatelja i aktivnosti, pa je to i prava prilika da djeca spoznaju sami sebe više, kao i da se nauče 'samoregulaciji'.
Djeca su još uvijek u fazi izgradnje i potrebno im je puno različitih iskustava da bi odrastali. Ipak, najbolji način da im pomognete u izgradnji intrapersonalne sposobnosti jest omogućiti im da slijede svoje nagone za rastom.
6. Naturalističke vještine
Ove su generacije više nego ikad udaljene od života u prirodi i s prirodom. Naturalizam uključuje svijest o prirodnim entitetima i sustavima. Igranje s blatom, promatranje kiše, trganje lišća, gledanje kukaca, bacanje kamenčića, sve to potiče dublja shvaćanja o funkcioniranju prirode i nas kao njenog dijela. Čak i ako nemate dvorište, djeca se ovih dana mogu više okrenuti prirodi - pustite im dokumentarce o njoj i gledajte kako u njima raste interes i spoznaja.
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Ljudi širom svijeta igraju bingo s balkona sa svojim susjedima
POGLEDAJTE VIDEO (Boris Banović) #ZAJEDNO24SATA:
Pokretanje videa...