Kad ga prvi puta vidite teško ćete povjerovati da nešto ovakvo uopće ima homologaciju za vožnju na cesti. U automobil se ulazi kao u kokpit borbenog zrakoplova...
KTM X-Bow GT-XR: Fascinantni austrijski superautomobil stigao u Hrvatsku. Košta 400.000 €
Austrijski KTM vrlo je poznata tvrtka kada su u pitanju motocikli i bicikli, no rijetko tko zna da osim njih KTM proizvodi i automobile. Prvi KTM X-Bow "podigao je veliku prašinu" kada se pojavio prije petnaestak godina sa svojim radikalnim dizajnom bez krova i apsolutnim minimalizmom usmjerenim na uživanje u vožnji. Njegov nasljednik KTM X-Bow GT-XR sada je stigao na hrvatsko tržište i izazvao ogromno zanimanje jer ovakvi automobili rijetko se službeno prodaju kod nas.
Za razliku od svojeg prethodnika, novi X-Bow nije samo "mašina za zabavu" već ozbiljan superautomobil koji svojim karakteristikama u sjenu stavlja i mnoge renomirane konkurente poput Ferrarija, Lamborghinija, McLarena i društva. Auto je prvenstveno bio razvijen za utrke, a onda je ekipa iz KTM-a od njega odlučila napraviti cestovnu verziju. Rezultat je spektakularan auto koji svojim izgledom ali i karakteristikama više nalikuje na rasni trkaći bolid, nego na tipičan superautomobil.
Ovaj model definitivno nije za svakoga. Kad ga prvi puta vidite teško ćete povjerovati da nešto ovakvo uopće ima homologaciju za vožnju na cesti. Auto je širi od dva metra, samo 9 cm udaljen od podloge i izgleda zaista opako, prepun sofisticiranih aerodinamičkih dodataka i potpuno izrađen od karbona, kao pravi trkaći auto.
No pravi spektakl događa se tek kad pokušate otvoriti vrata. Klasičnih vrata zapravo nema, procedura ulaska u njega više nalikuje na onu kada piloti ulaze u vojne lovačke mlažnjake. Čitava kupola s krovom i staklima se hidraulički podiže, što zaista izgleda spektakularno, no ne čini ulazak puno lakšim. Da biste sjeli u auto morate prekoračiti preko visoke i debele bočne stranice.
I unutrašnjost više nalikuje na onu u trkaćem autu nego u superautomobilu. Tipičan superautomobil je za X-Bow luksuz, ovdje je sve svedeno na najnužnije. Auto ima maleni trkaći volan s integriranim instrumentima i brojnim tipkama koje pokreću žmigavce, dugo svjetlo, trubu, brisač, ali i razne opcije vezane za samu vožnju. Iako su u unutrašnjosti osim instrumenata još tri zaslona ni jedan od njih ne služi za infotainment već su oni zamjena za klasične retrovizore koje ovaj auto nema, što iz aerodinamičkih, što iz praktičnih razloga. Nema ni radija, no u auto je ugrađeno pet zvučnika na koje se moguće spojiti s mobitelom za slušanje glazbe. Sjedala su trkaća, školjkasta s trkaćim pojasevima u šest točaka, a tu je još nešto prekidača i ručica automatskog DSG mjenjača sa sedam brzina.
Usput rečeno, upravljač je moguće potpuno ukloniti kao u Formuli 1, a zanimljiv detalj je i prtljažnik, sasvim solidnog volumena za ovakav auto, 160 litara. On je smješten odmah iza sjedala, a ispred motora te mu se može pristupiti otvaranjem posebnog poklopca koji pokriva i motor.
Pogon je posađen iz Volkswagen Grupe. Riječ je o legendarnom peterocilindričnom 2,5-litrenom turbo motoru iz RS3 i Cupre Formentor, no on je u KTM-u dodatno dorađen i sada razvija čak 500 KS pri 6350 o/min uz maksimalni okretni moment od 581 Nm. Pogon je na stražnje kotače, a ubrzanja su spektakularna, na razini mnogo snažnijih superautomobila.
Ubrzanje do 100 km/h traje samo 3,4 sekunde, a do 200 km/h auto stiže za nešto više od 10 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 280 km/h. Spomenimo također da se KTM hvali s WLTP potrošnjom benzina od samo 9,1 litru na 100 kilometara što je fascinantno malo za ovakav auto. U kombinaciji s velikim spremnikom za gorivo od 96 litara doseg bez dopunjavanja goriva je veći od 1000 kilometara.
X-Bow GT-XR ima manje od 1200 kilograma, što je najveća prednost ovog automobila kada su u pitanju vozne osobine. KTM tvrdi da se X-Bow vozi poput rasnog trkaćeg automobila, a to im sigurno vjerujemo jer pored snažnog motora, male mase i praktično trkaćeg ovjesa tu su i moćne kočnice s osmeroklipnim kliještima sprijeda i šesteroklipnim kliještima straga.
KTM godišnje proizvodi 100 automobila, a uvoznik za Hrvatsku nam je otkrio da je već prodao nekoliko njih kupcima u Hrvatskoj. Cijena iznosi 286.000 eura bez davanja, što znači da uz PDV i trošarinu ovaj auto na našem tržištu košta nešto više od 400.000 eura.