U ovo krizno doba rijetko ćemo naići na hrabre ljude koji se usude pokrenuti posao i to s novom idejom. No, ima i takvih. Donosimo vam priču o Cookie Factoryju
Kako sam ostvario svoj američki san - u Hrvatskoj
Ako ste se zatekli u Skalinskoj ulici, u blizini Tkalčićeve ulice u Zagrebu, sigurno niste mogli odoljeti mirisima nove slastičarnice The Cookie Factory. Ona ne spada u kategorije klasičnih slastičarnica, već je kombinacija slastičarnice i cafea, nešto poput Starbucksa i sličnih franšiza u zapadnom svijetu. Otvorena je u 6. mjesecu ove godine i već je skupila zavidan broj poklonika. Ovo je priča o tome kako je vlasnik Teo Jurdana pretvorio ideju u posao.
'Za vrijeme studija i rada u SAD-u, često sam obilazio takve coffee shopove, tamo bih učio, išao na internet i tako dalje. U SAD-u i Kanadi postoje puno takvih franšiza, pa je otud ideja kako ne bi bilo loše imati nešto takvo drugačije kod nas u Hrvatskoj. Po povratku u Hrvatsku prije više od tri godine, razmišljao sam o otvaranju coffee shopa te sam ove godine s bratom i dobrim prijateljima investirao novac i započeo ovu priču.'
U ponudi imaju kolače poput cookies, brownies, cupcakes koji su rađeni od domaćih namirnica po originalnim američkim recepturama, kao i vrhunsku kavu i razne smoothies. 'Recepte skupljamo preko poznanika i prijatelja u SAD-u i stvarno pazimo da se radi o najboljim receptima.' Planiraju proširiti ponudu i na američke pite, torte i ostale slastice. Koliko je zapravo potrebno truda i volje da se realizira ovakav projekt, priča nam Teo: 'U Hrvatskoj je dosta komplicirano izvesti ovako nešto. Problemi postoje od administracije i papirologije do financijskih problema. Potreban je dobar plan, čvrst stav i upornost. Morate imati stav da ste spremni sve obaviti sami, ali ipak imati dobre prijatelje i ne odustajati od svoga cilja. Sve je moguće i kada se za mene činilo da će biti teško, ipak su se stvari poklapale i vrata su se otvarala. Tako je i što se tiče hrvatske administracije koja nam je na kraju ipak pomogla, iako od početka nije bilo tako lako', rekao je Teo i dodao, 'Bilo je nedoumica oko korištenja hrvatskih sastojaka, brašno u Americi je drugačije deklarirano nego kod nas i slično. No to su stvari koje brzo pohvataš i kreneš dalje'.
Spori početak
Spora birokracija i financije se uvijek pokažu kao glavni čimbenici koji sputavaju bilo kakav projekt. Prepreke i problemi su neizostavan dio svake priče i uspjeha, tako i ove. 'Problema je bilo i previše. Financije su najveći problem, a ostali dio su sitnice koje zahtijevaju samo puno utrošenog vremena. Financijskih poticaja, nažalost, nije bilo pa smo stoga brat i ja ušli u partnerstvo. Problem je također bio u neusklađenosti hrvatske administracije, gdje vam nažalost ne mogu točno i sa sigurnošću reći što sve morate napraviti, nego to saznate od drugih izvora kada je već prekasno'.
Također, dodaje Teo, ono što je najvažnije jest - vrijeme. 'Vaša najveća zapreka je vrijeme koje leti i morate u što kraćem roku realizirati stvari kako bi imali što manje troškova. Kako kažu, vrijeme je novac i to apsolutno potvrđujem. Morate sebi zadati rok i poštivati taj rok jer će svi pokušati oduzeti vaše dragocjeno vrijeme. Tako da je dosta vremena utrošeno kroz čisto gubljenje vremena, a mislim da je to taj mentalitet u nas, gdje je sve nekako usporeno i ležerno. To je dobro za život ali loše za posao, stoga pazite na vrijeme.'
Mnogi se ni ne žele upuštati u neki posao, prvenstveno jer nemaju financijskih sredstava da bi ga ostvarili, no Teo Jurdana je zajedno sa svojim bratom i prijateljima uložio vrijeme, novac i puno truda u ostvarenju The Cookie Factoryja.
Da bi ostvarili svoje poduzetničke ideje, a krećete od nule, najvažnija je vizija, kao i ´puno volje i zacrtani cilj s kojeg ne smijete skidati pogled, a kada jednom krenete ne smijete stati. Recimo da dođete na dobru ideju koju želite ostvariti, važno je ovdje imati viziju vaše ideje. Vizija će vam pomoći da razradite vašu ideju i podjelite ju na dijelove, a da pri tom ne odstupate od vašeg cilja. Tada ćete vidjeti što vam je sve potrebno i krenuti od stavke koja vam je trenutno najpotrebnija. Od stavke do stavke doći ćete do realizacije ideje. Dakle, potrebna je organizacija posla, a vizija će vam pomoći da ne odustajete'. Što se tiče samog prostora u Skalinskoj Teo kaže, 'Sretno smo došli do prostora. Prije se ovdje nalazila prodavaonica cipela, ali je vlasnik, vjerojatno zbog godina, odlučio izaći iz toga te smo se mi uselili'.
Primjer i poticaj za druge mlade poduzetnike
U budućnosti se Cookie Factory želi širiti i osnivati svoje franšize, 'Vidimo puno potencijala za daljnji razvoj, što je po mojem mišljenju neophodno za preživljavanje nekog brenda. Trenutno, vizija nam je imati The Cookie Factory na nekoliko lokacija te otvoriti svoj prvi multinacionalni restoran.' Kao dokaz da se stvari kreću prema gore govori i činjenica da ljudi često navraćaju u restoran, privučeni izgledom, natpisom i mirisima, 'Krenuli smo 6. lipnja ove godine, kada smo službeno otvorili vrata. Tada je bilo teško jer smo sve sami radili, od konobarenja do pravljenja samih kolača. No sada je već lakše, imamo četvero zaposlenih i što je najvažnije - sve više ljudi zna za nas'.
Mnogi imaju dobre ideje, ali ne i dovoljno hrabrosti za ovakve pothvate. The Cookie Factory vam može biti dobar primjer i ohrabriti vas u vašim naumima. 'Ako imate ideju, ali nemate hrabrosti, znači da ste u pat poziciji. Ovdje su meni pomogli moji prijatelji i obitelj. Kada nisam više imao hrabrosti, a to znači da sam izgubio viziju, u tom trenutku sam se oslonio na prijatelje i obitelj koji su imali hrabrosti. Koji su vjerovali u mene i u cijeli projekt. Naoružajte se prijateljima, obiteljima i dobrim poznanicima koji će vam moći pomoći.'
Nadamo se da ste nešto naučili iz ove priče. Prije nego što se upustite u realizaciju svojih planova, budite pripremljeni na sve prepreke. Naravno, na neke ne možete utjecati, ali neka vam The Cookie Factory bude vodilja da ne odustanete. Za više informacija posjetite stranicu Cookie Factoryja.