Najveća studija koja je proučavala jezik i osobnost uključila je 75.000 korisnika Facebooka. U studiji su pratili kako pišu ljudi različitih psiholoških karakteristika
Facebook statusi govore puno više o vama nego ste mislili
Znanstvenici su potvrdili ono što se otprilike oduvijek znalo, da roditelji i tinejdžeri govore različitim jezikom, ali i da ista stvar vrijedi za introvertne i ekstrovertne, muškarce i žene, one neurotične i staložene..
Znanstvenici Sveučilišta Pennsylvania proučavali su više od 15 milijuna poruka 75.000 korisnika Facebooka te je ovo najveća studija dosad koja je proučavala jezik i osobnost, a rezultate su objavili u PLOS ONE.
Tijekom studije su otkrili razlike po raznim kategorijama, a to im je omogućilo da predviđaju karakteristike profila svakog korisnika. Znanstvenici su u 92 posto slučajeva mogli pogoditi spol, a u više od polovice slučajeva su pogodili dob unutar tri godine.
Zbog golemog broja podataka, studija je mogla dopustiti da podaci pokažu koje su riječi i fraze najbitnije. Većina studija inače se oslanja na unaprijed definiranu listu riječi.
Autori navode da je automatsko skupljanje riječi omogućilo da otkriju kategorije koje nisu očekivali, a da je ovaj pristup uključivao sve korištene riječi te se može lako prilagoditi jeziku društvenih medija.
Svaki je ispitanik ispunio test kojim su analizirali osnovne karakteristike osobnosti, a znanstvenici su potom pratili što se objavljivalo na profilima. Dio jezika bio je u skladu s ranijim psihološkim karakteristikama, pa su tako ekstrovertne osobe češće koristile riječ zabava, dok su neurotični češće spominjali frazu depresivno. U slikama uz tekst možete vidjeti o čemu najviše pričaju tinejdžeri, a o što je najčešća tema razgovora među onima starijim od 30 godina.
No, ono što je bilo novo je, da su otkrili kako introvertni ljudi češće govore o japanskim anime i manga stripovima, dok je vokabular otvorenijih ljudi potpuno drugačiji. Oni koji su psihički staloženiji su češće koristili društvene događaje poput odmora, crkve, sporta, a oni manje otvoreni su često koristili kratice.
Uređivanje nakon objave: Od lajka može nastati noćna mora