Radovi će početi iduće godine, a završetak se očekuje u prvom kvartalu 2023. godine. Velik je dan ovo za nas. Investicija je dvostruko veća od Pelješkog mosta, rekao je Sandor Fasimon, predsjednik uprave Ine
INA će modernizirati rafineriju u Rijeci, ulažu 4 milijarde kuna
Nastavlja se modernizacija Inine rafinerije u Rijeci, objavljeno je u Ini večeras. Odluka stiže u zadnji čas, nakon što je još proljetos ministar energetike Tomislav Ćorić MOL-u, odnosno upravi Ine postavio svojevrsni ultimatum da do kraja godine izloži plan nastavka modernizacije.
Prošlo je i godinu dana otkad je donesena odluka o prenamjeni rafinerije u Sisku, što je bio pak uvjet da se nastavi s modernizacijom Rafinerije Rijeka.
Nadzorni odbor Ine danas je dao prethodnu suglasnost za izgradnju postrojenja za obradu teških ostataka u Rijeci, a uprava donijela jednoglasnu odluku o ulaganju.
- Nakon provedenih analiza, i sa punom potporom obiju strana - Hrvatske vlade i MOL-a, odobrena je investicija u riječku rafineriju. To je velik korak i velika investicija, vrijedna 4 milijarde kuna. Radovi će početi iduće godine, a završetak se očekuje u prvom kvartalu 2023. godine. Velik je dan ovo za nas. Investicija je dvostruko veća od Pelješkog mosta - kazao je Sandor Fasimon, predsjednik uprave Ine.
Ministar Ćorić je rekao kako je ovo najljepši božićni poklon za hrvatsku energetiku. Ovo je možda najveće ulaganje u Ini unatrag 20 godina i sjajan primjer kako unaprijediti naftni biznis. Odluka je bila jednoglasna, rekao je.
Vertikalno integrirana Ina ovom.odlukom je budućnost ne samo u teoriji nego i u praksi. Zahvalio je MOL-u na potpori ovakve odluke.
Otkup je i dalje aktivan
Na pitanje što je s Vladinim božićnim obećanjem iz 2016.da će otkupito Inu od MOL-a, Ćorić je kazao kako se i dalje ide u smjeru otkupa. Odluka o investiciji u Rijeci , rekao je, ne kolidira s odlukom o otkupu dionica.
- Zadovoljan sam činjenicom da je ova poslovna odluka lišena sijena koje su opterećivale. Ovo je isključivo biznis, i sjajna odluka - rekao je Ćorić.
Fasimon je dodao kako će kapacitet riječke rafinerije nakon investicije biti 4,5 milijuna tona derivata godišnje, što je puno više od hrvatskih potreba.
Modernizacija hrvatskih rafinerija s MOL-om je potpisana prilikom kupnje prvog paketa jos 2003.godine no dosad nije u potpunosti realizirana. Na pitanje što misli o tolikom zakašnjenju, Ćorić je odgovorio kako bi se moglo govoriti o kašnjenju da je odluka donesena za 2 ili 3 godine. S obzirom na tržišne uvjete, kašnjenja, kaže Ćorić, nema.
Na pitanje je li bilo nekih uvjeta od strane MOLa da nastavi modernizaciju, Ćorić je odgovorio kako investicija dolazi kao poslovna odluka, podržana od dva partnera - Vlade i MOL-a. Za njega je, dodao je, pohvalno da je upravo ova Vlada investiciju i dovela do ovoga stadija.