U nedjelju ujutro putnički vlak iskočio je iz tračnica zbog šine na tračnicama, a tri dana kasnije, na istoj liniji kraj Vrbovca, još jedan putnički vlak zabio se u kamion
Hrvatska žalost: Na istome mjestu dvije nesreće u tri dana
Svaka ovakva situacija je dodatni pritisak i neminovno gubljenje povjerenja u samu željeznicu, a i u ljude koji rade tamo.
Kaže nam to Zoran Maršić, predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske, komentirajući činjenicu da su se u samo tri dana, na gotovo istom dijelu željezničke pruge u blizini Vrbovca, dogodile dvije prometne nesreće. U nedjelju ujutro putnički vlak iskočio je iz tračnica zbog šine na tračnicama, a tri dana kasnije, na istoj liniji kraj Vrbovca, još jedan putnički vlak zabio se u kamion.
Nasreću, obje nesreće prošle su bez ljudskih žrtava, no u utorak je u sudaru vlaka s kamionom ozlijeđeno čak osmero putnika, strojovođa i vozač kamiona.
- U ovim se slučajevima konkretno radi o ljudima koji nisu dovoljno upućeni u profesiju. U samom sustavu nema dovoljno ljudi koji bi trebali voditi poslovanje - smatra Maršić. Ističe kako je veliki problem HŽ Infrastrukture nedostatak radnika. Uz to, dodaje, problem čini i dob zaposlenika.
- Ako gledamo dobnu strukturu radnika, prosjek njihovih godina je otprilike 53, 54 godine. Bez pomlađivanja i novih zapošljavanja HŽ Infrastruktura nema šanse za opstanak - tvrdi Maršić, pesimističan oko mogućnosti promjene.
- Netko mora preuzeti odgovornost, jer za sve što se desilo u sektoru nitko nije odgovarao - zaključuje Maršić.
U HŽ Infrastrukturi kažu da su dvije nesreće na dionici pruge od Dugog Sela do Križevaca dva međusobno nepovezana incidenta. Hrvatska svake godine odvaja dio novca za HŽ. Proračunski prihodi za HŽ lani su bili 958,3 milijuna kuna. A svaki puta kada na benzinskim postajama natočimo gorivo, 30 lipa od trošarina za gorivo ide upravo za HŽ.