Iz pilotske perspektive vidi se velika razlika između F-16 C/D Barak i F-16 Block 30 na kojem sam ranije letio. Sada sam imao prilike staviti DASH kacigu, a to je stvarno krasna stvar, kazao je pukovnik Željko Ninić
'F-16 je čudo. Ovako nešto se zbiva samo jednom u životu...'
Ako bi mogao poželjeti bolje dobro jutro nego danas, teško bi ga poželio, kazao je u ponedjeljak u Izraelu u vojnoj bazi Ramat David, pukovnik Željko Ninić (43), zapovjednik 91. zrakoplovne baze Zagreb na Plesu. Ondje je u 10.20 sati poletio u F -16 C/D Barak koji će se uskoro vinuti nad nebom iznad Hrvatske.
Sa izraelskim kolegom, Ninić je u dvosjedu letio 44 minute iznad Izraela. MORH je objavio i video prvog leta.
POGLEDAJTE VIDEO:
Kad su sletjeli, Ninić je bio oduševljen jedinstvenom prilikom isprobati borbenog lovca.
- Imati priliku kao pilot probati drugi tip aviona osim onoga kojeg letite uvijek je izazov, u mojoj situaciji probati avion koji je na korak do dolaska u Hrvatsku je bio san. Nešto što se zbiva jednom u životu. Sam boravak u kabini i let se ne mogu usporediti sa mojim dosadašnjim iskustvom – kazao je Ninić.
Oduševljeno je dodao da je avion odličan.
- Prije sam mislio, a sada sam siguran da smo izabrali najbolje rješenje za Hrvatsku. Dojmovi su izvrsni. Avion je jak i moćan u bilo kojem pogledu. Kabina je krasno sređena. Imao sam priliku probati neke tipične manevre, letjeti iznad područja nad kojima nisam u životu sanjao da ću tamo letjeti i vidjeti minus na visinomjeru što inače ne možete vidjeti u normalnom letu jer smo išli ispod visine razine mora, tj. preko Mrtvog mora. U letu smo isprobali određene manevre protiv aviona koji nam je bio pratnja. Mogu jedino dodati da su se moji snovi ostvarili – kazao je Ninić.
Letio je na zapad prema moru, na jug preko Tel Aviva zatim prema granici sa Gazom, nakon toga južno od Jeruzalema prema Mrtvom moru. Ninić je letio na visini od 8000 m, zatim su snizili visinu 2500 m.
- Iznad Mrtvog mora, izraelski kolega me pitao jesam li ikada letio ispod razine mora. Rekao sam da je to nemoguće u našim uvjetima. Nakon toga, 10 minuta sam upravljao F-16 – rekao je Ninić koji je i u Avianu letio na F-16, ali ne na 'Baracima'.
- Iz pilotske perspektive vidi se velika razlika između F-16 C/D Barak i F-16 Block 30 na kojem sam ranije letio. Sada sam imao prilike staviti DASH kacigu (na kojoj se prikazuju podaci o letu i ciljanje oružjem), a to je stvarno krasna stvar – rekao je Ninić.
Izraelski kolega je nakon leta za Ninića je kazao da je dobar pilot, da zna što radi i da je upoznat sa Izraelom što ga je jako ugodno iznenadilo.
Za F-16 Barak kaže da je odličan avion.
- F-16 je avion koji se već iskazao kao pouzdan avion. Napravljen je tako da se može jednostavno koristiti. Velika je prednost u tehnologiji koju koristi iako je napravljen prije trideset godina. I dan danas je precizan i dobar za pilota – kazao je izraelski pilot.
Prva dva aviona dolaze u Hrvatsku 2020. godine, a ostalih 10 će stići do 2022. SLEP-om će se svakom produljiti životni vijek na 3000 sati. SLEP je program produljenja uporabnog vijeka aviona.
POGLEDAJTE FOTOGALERIJU: