Obavijesti

News

Komentari 252

Evo tko će sve od utorka morati imati covid potvrdu, a tko neće

Evo tko će sve od utorka morati imati covid potvrdu, a tko neće

Stožer civilne zaštite RH predstavio je odluku o uvođenju COVID potvrda za ulaz u javne ustanove i državne institucije, koja stupa na snagu u utorak, 16. studenoga

Načelnik Nacionalnog stožera, Davor Božinović, pojasnio je na presici Stožera pojasnio tko će sve od utorka morati imati Covid potvrdu, ali i tko neće.

Podsjetimo, bit će obavezne za zaposlenike državnih i javnih službi, kao i građane koji ulaze u te institucije. 

Na koga se odnosi odluka

- Odluka se odnosi na dužnosnike, državne i javne službenike, lokalne službenike, zaposlenike trgovačkih društava u vlasti države ili lokalne samouprave. Dužnosnici, službenici i zaposlenici obavezni su EU potvrdu ili odgovarajući dokaz predočiti prilikom ulaska u prostorije i dati je na uvid osobi koju poslodavac odredi. Ista odluka odnosi se na sve stranke koje tu dolaze, sve pružatelje usluge koji pružaju usluge u tim prostorima ili druge osobe koje tu dolaze po bilo kojoj osnovi. Oni koji odbiju predočiti potvrdu ne mogu ulaziti u prostorije - rekao je Božinović dodavši kako se potvrde odnose i na Oružane snage te zaposlenike zračnih luka.

Roditelji koji dolaze u školu na informacije i roditeljske sastanke, moraju je imati. 

- Što se tiče dolaska roditelja u škole, postoje posebne preporuke koje je donio HZJZ u kolovozu, u kojem te obaveze nema, ali će se te preporuke mijenjati i propisat će se isto tako obaveza testiranja za roditelje koji dolaze na informacije i roditeljske - rekao je ravnatelj HZJZ-a, Krunoslav Capak. 

Na koga se ne odnosi odluka o COVID potvrdama

Postoje i izuzeci od posjedovanja potvrde o preboljenju, cijepljenju ili negativnom PCR ili brzom antigenskom testu. 

- Ovo se ne odnosi na studente prilikom boravka u prostorima Sveučilišta, osim ukoliko ta institucija ne odluče drugačije, učenike, na osobe mlađe od 16 godina, na osobe koje dovode dijete ili učenika u školu u vrtić ili druge odgojno-obrazovne institucije, osobe koje prate osobu koja se ne može brinuti za sebe, na osobe koje u poslovnice HZZO-a dolaze podići svoju EU digitalnu COVID potvrdu, na osobe čija je prisutnost nužna u zakonom propisanim postupcima pred pravosudnim tijelima, na korisnike poštanskih usluga koji moraju preuzeti pošiljke čije bi nepreuzimanje imalo pravne posljedice te na osobe koje imaju kontraindikaciju na cjepivo, što se dokazuje liječničkom potvrdom - rekao je Božinović.

Pojednostavljeno, učenici u školama ne moraju imati potvrdu, ali ukoliko su stariji od 16 i žele ući u neku od državnih i javnih institucija, moraju je posjedovati. Nadalje, za ulazak u poštu također ju svi građani stariji od 16 godina moraju imati, osim ako se radi o pošiljci čije bi nepreuzimanje imalo pravne posljedice. Primjerice, poziv na sud, pa da ne bi došlo do situacije da se osoba namjerno ne odazove na ročište jer se, eto, ne želi testirati ni cijepiti pa da ne može reći da poziv zbog neposjedovanja Covid potvrde nije mogao preuzeti. Također, ročišta se neće odgađati zbog neposjedovanja Covid potvrde. Na sud se može i bez nje, da se ta situacija ne bi zloupotrebljavala, ali se moraju poštovati osnovne epidemiološke mjere držanja distance i nošenja maske.

- Ministarstvo pravosuđa će za to dati posebnu uputu - istaknuo je Božinović. 

Testiranje je moguće obaviti i u prostorijama poslodavca ukoliko to može organizirati vlastitim resursima, dodao je naglasivši kako će taj test vrijediti samo za dolazak na posao u tu institucije. Dakle, s tim negativnim testom neće moći u neku drugu instituciju. 

Zaposlenicima državnih i javnih službi testiranje pokriva država. Građanima koji žele u te institucije kako bi, recimo, platili račune, podigli dokumente ili što već trebaju, ne. Ukoliko im nije organizirano testiranje na ulazu na svoja radna mjesta nego to moraju obaviti u ljekarnama ili ovlaštenim laboratorijima, pitanje je kako će dokazati da je njima testiranje besplatno. Capak objašnjava: 

- Dali smo mogućnost poslodavcima da organiziraju testiranje na određenom testnom mjestu ili više njih, da se dogovore s vlasnicima testnih mjesta oko toga kako će to provoditi, da li će dati potvrdu da je osoba kod njih zaposlena pa ta osoba neće plaćati ili će platiti iz svog džepa pa će im poslodavac refundirati, u to ne ulazimo. Također, poslodavac ima mogućnost da organizira testiranje u vlastitom aranžmanu na radnom mjestu, no, ponavljamo, to neće biti vezano uz izdavanje Covid potvrde nego će rezultat testa, ako je negativan, služiti da osoba može doći na svoje radno mjesto - poručio je dodavši kako se za testiranje koriste brzi antigenski testovi.

- Ukoliko poslodavac organizira testiranje na svom radnom mjestu, moraju imati zdravstvenog djelatnika koji je sposoban uzeti bris ili mogu ugovoriti da im zdravstveni djelatnik dođe obaviti to - pojasnio je.

Razlika između EU digitalne Covid potvrde i Covid potvrde koju vam daje liječnik 

Ono je što je bitno naglasiti, možete predočiti EU digitalnu potvrdu ili potvrdu od liječnika. One se razlikuju, što zbunjuje građane. Naime, ukoliko ste preboljeli Covid i preuzmete svoju EU digitalnu potvrdu preko e-građanina, potvrda o preboljenju vrijedi šest mjeseci. Tako je propisano na razini EU pa ukoliko ste preboljeli prije više od šest mjeseci, s tom potvrdom ne možete preko granice, nego se morate testirati ili cijepiti. No, za sve unutar Hrvatske, za sva ova mjesta gdje se potvrda mora imati za dolazak na posao ili ulazak u državnu ili javnu instituciju, možete potvrdu o preboljenju podići kod svog liječnika obiteljske medicine i ona vrijedi godinu dana od dana dobivanja pozitivnog PCR ili brzog antigenskog testa. 

- Osobe koje su preboljele i dijagnoza im je postavljena na temelju BAT ili PCR testa unazad 12 mjeseci dokazuju potvrdom liječnika primarne zdravstvene zaštite, koji ju izdaje na temelju nalaza testiranja. Isto kao i osobe koje su se vodile kao vjerojatni slučajevi jer su im članovi obitelji imali dijagnosticiranu bolest unutar 12 mjeseci. Oni koji su uz preboljenje ili su bili vođeni kao vjerojatni slučaj primile jednu dozu, a od toga nije prošlo više od 12 mjeseci, isto mogu dobiti potvrdu liječnika - istaknuo je Božinović. 

Dakle, potvrdu o preboljenju može izdati vaš liječnik i na temelju brzog antigenskog testa. Ta potvrda je papirnata, vrijedi vam 12 mjeseci od dana dobivanja nalaza, a EU Covid potvrda je digitalna i ponavljamo, vrijedi kraće, u slučaju preboljenja šest mjeseci.  Poslodavci moraju odrediti osobu koja će kontrolirati Covid potvrde svojih kolega i korisnika koji im dolaze preko Covid GO aplikacije ili pregledom papirnatih potvrda. 

EU digitalnu Covid potvrdu, osim putem sustava e-građanin, ukoliko se ne znate koristiti tom aplikacijom, možete podići i kod liječnika obiteljske medicine, stomatologa, ginekologa, pedijatara, liječnika školske medicine, koji će od sad provoditi testiranja, u ovlaštenim laboratorijima koji provode testiranje, preko 4000 ljekarni i 450 podružnica HZZO-a. Tko sve može provoditi testiranje objavljeno je na stranicama HZJZ. 

EU digitalne Covid potvrde se ne ažuriraju automatski

EU digitalne Covid potvrde se ne ažuriraju automatski! 

- Svaka promjena statusa cijepljene osobe zahtjeva da osoba izvadi novu Covid potvrdu. Docjepljivanje trećom dozom ne znači automatsko produženje EU digitalne Covid potvrde. Dakle, osobe koje imaju izdanu potvrdu temeljem dvije doze cjepiva, u slučaju primitka treće doze trebaju ishoditi novu potvrdu preko e-građanina ili kod jednog od ovih gore navedenih izdavatelja - istaknuli su iz AKD-a.

A nakon primitka treće doze, EU digitalna Covid potvrda vrijedi dodatnih godinu dana od dana docjepljivanja. 

Ukoliko je osoba nakon primanja dvije doze preboljela Covid, potvrda vrijedi godinu dana, dodao je Capak. 

Preporuka i privatnom sektoru za uvođenje Covid potvrda

- Ova odluka se odnosi na državni i javni sektor, ali dana je preporuka i poslodavcima na koje se ovo ne odnosi, na privatni sektor, da sami mogu uvesti mjeru obveznog testiranja svojih zaposlenika i drugih osoba koji dolaze u njihove poslovne prostore - kazao je ministar Božinović dodavši kako je svakome u interesu da djelatnosti funkcioniraju i da se ne zatvaramo. 

- Da bi zaštitili zdravstveni sustav, jer se o tome radi, potrebna nam je solidarnost u društvu - poručio je. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 252
Zagrebački vatrogasci šokirali: 'Pronašli smo četvero mrtvih u četiri intervencije'. I to nije sve
TEŠKA SMJENA I HRPA INTERVENCIJA

Zagrebački vatrogasci šokirali: 'Pronašli smo četvero mrtvih u četiri intervencije'. I to nije sve

U Ulici Baščanske ploče dijete se slučajno zaključalo u stanu i pobjeglo kroz prozor dok su vatrogasci otvarali vrata