Obavijesti

News

Komentari 249

Hrabri pilot: Ako vas je strah bolje je da ne radite ovaj posao

Hrabri pilot: Ako vas je strah bolje je da ne radite ovaj posao
18

Pilot Zvonko Šitum i kopilot Ivan Ivanković bili su prisebni i svojom reakcijom u teškoj situaciji spasili živote 64 ljudi u zrakoplovu koji je sletio bez prednjeg kotača

U subotu je otkriveno tko su pilot i kopilot zaslužni za sigurno slijetanje zrakoplova Croatia Airlinesa u Zürichu u petak oko 20.20 sati. 

Pilot Zvonko Šitum i kopilot Ivan Ivanković iz Zagreba bili su prisebni i svojom reakcijom u teškoj situaciji spasili živote 64 ljudi u zrakoplovu. U subotu oko 21.30 sati vratili su se u Hrvatsku, kao i stjuardese Emina Savić i Dorica Šprem koje su bile na letu.

Pripremaju se za ovakve situacije u simulatoru

- Dakle tijekom rutinskog dijela slijetanja imali smo indikaciju da nam jedan od kotača nije izišao van, da se vrata nisu otvorila. Tehnički rečeno, odlučili smo prekinuti slijetanje iz sigurnosnih razloga - rekao je na samom početku pilot Šitum.

- Htio bih samo napomenuti u cijeloj priči da smo baš ovaj dio kvarova koji su uobičajeni odradili na simulatoru u četvrtom mjesecu pa smo i s te strane bili potkovani reakcijama koje smo trebali odraditi. Odradili smo svoj dio posla uz pomoć kontrole letenja - nastavio je i zahvalio švicarskoj kontroli letenja na izvrsno odrađenom poslu, kako su i oni njima čestitali na dobro obavljenom slijetanju.

Pilot zahvalio Bogu i obitelji

- Ne bi trebalo pridavati previše pažnje događaju kao većem incidentu što nije bio, jer mi smo spremni u bilo kojem trenutku prizemljiti avion  - rekao je pilot, a onda zahvalio Bogu jer mu je dao vještinu letenja, državi koja mu je platila školovanje, obitelji koja je bila uz njega i CA koja mu je omogućila da bude kapetan u firmi, te da bude zapovjednik zrakoplova od 30 milijuna dolara i s ljudskim sudbinama u svojim rukama.

- A i vama jer ste popratili slučaj na ovaj način, i svom prvom časniku, i svoje dvije kolegice - zaključio je pilot pred novinarima.

Kopilot. Znali smo da ćemo sletjeti

Kopilot Ivan Ivanković istaknuo se smirenošću tijekom komunikacije s kontrolom leta, a sada je rekao da su napravili ono zašto su ovdje.

- Sad mi je malo teže govoriti nego onda - našalio se na početku.

- Ono što je kapetan rekao, mislim da smo napravili ono zašto smo ovdje i sve procedure kako je trebalo, na najbolji mogući način. Sve je završilo prilično dobro,  znali smo da ćemo sletjeti. Ne mogu reći da smo bili u nekakvoj panici. Suradnja u kokpitu je bila na nivou  - rekao je Ivanković.

Pilot: Ako vas je strah bolje da ne radite ovaj posao

- Školovani smo za takve situacije i ne treba tome pridavati toliku pozornost. Nitko nije bio ugrožen, radimo u okruženju i firmi koja ima visoke sigurnosne standarde. Za bilo kakve, pa i takve situacije smo spremni. Školski smo odradili svoj dio posla - rekao je pilot Šitum.

- Vi nemate pravo reći da je vas strah, ako vas je strah bolje da ne radite ovaj posao. Ja sam u ovoj cijeloj priči od 1992. godine, u CA sam 13 godina, svake godine odradim 3, 4 simulatorske vježbe. Ni u jednom trenutku ništa nije bilo upitno - tvrdi Šitum. Dodao je da su putnici bili mirni, a kada su izašli iz zrakoplova bili su zadovoljni i čestitali su im. 

- Ja se nisam bojao i zaista ne bih slao takve poruke jer nije mjesto ni vrijeme u ovakvoj situaciji koja se može dogoditi na bilo kojem avionu i u bilo kojoj firmi. Dash nije nesiguran avion - zaključio je Šitum.

'Ni u jednom trenutku nije se osjetila panika'

Ranije je objavljen i razgovor kopilota heroja s tornjem. Ni u jednom trenutku u njegovom glasu nisu se čuli uzbuđenje ili panika. 

Heroj hladne glave: Poslušajte razgovor pilota CA s tornjem

Posada razgovarala s istražiteljima u Švicarskoj

- Završeni su razgovori švicarskih istražitelja s posadom i posada se sprema na povratak u Zagreb - rekao je Zlatko Širac za RTL Danas. Hrabra posada u Zagreb je stigla u večernjim satima, a na konferenciji za medije reći će više o detaljima događaja. 

Širac je rekao i kako o uzrocima kvara ne zna i ne želi špekulirati. Dodao je kako je stručni tim CA otišao u Zürich i tamo čekaju dolazak predstavnika proizvođača zrakoplova. Formirat će se tim koji će pokušati utvrditi uzroke nesreće. 

- Smisao istrage je da se utvrde razlozi zbog čega se nešto dogodilo kako bi se onda popravilo - zaključio je. 

Prvo izvanredno slijetanje zrakoplova CA u povijesti tvrtke

Podsjetimo, zrakoplov je iz Zagreba poletio u petak 17.45 sati, a zbog tehničkih problema sletio je bez prednjeg kotača. Piloti su i prije slijetanja javili da imaju problema s prednjim stajnim trapom, a nakon što su oko 40 minuta letjeli iznad zračne luke odlučili su sletjeti 'na nos' u zračnu luku u Zürichu.

Riječ je o prvom izvanrednom slijetanju zrakoplova Croatia Airlinesa u povijesti tvrtke. Radi se o zrakoplovu Dash 8-Q400 kapaciteta 76 sjedala koji je u flotu Croatia Airlinesa uključen 2009. godine. Predsjednik Uprave CA Zlatko Širac za Dnevnik HTV-a rekao je kako je posada zrakoplova odradila izvrstan posao, kao i kabinsko osoblje koje je evakuiralo putnike. 



Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 249
Vakula je rek'o: Stižu nam debeli minusi i najhladniji dan
ZIMA POKAZUJE ZUBE

Vakula je rek'o: Stižu nam debeli minusi i najhladniji dan

DHMZ je za subotu zbog poledice izdao žuto upozorenje za karlovačku i gospićku regiju
Jelavić, ali pravi: 'Možemo me koristi u prljavoj kampanji. Mile je znao tko sam, a ovo je istina'
O SUSRETU S KEKIN

Jelavić, ali pravi: 'Možemo me koristi u prljavoj kampanji. Mile je znao tko sam, a ovo je istina'

Ja se Mili Kekinu nisam lažno predstavio. Mile Kekin je točno znao tko sam ja. Sa mnom svi točno znaju na čemu su - ja sam Nikica Jelavić - i nikome se lažno ne predstavljam, rekao je