Istraživanje koje je objavio Telegram je napravljeno na uzorku od 500 poduzetnika iz različitih djelatnosti. U telefonskoj anketi poduzetnici su iznosili svoje stavove o obaveznom članstvu i visini članarine
Čak 87 posto poduzetnika ne želi prisilnu članarinu u HGK
Portal Telegram je tijekom veljače, u suradnji s agencijom MASMI Adriatica, koja se bavi istraživanjem tržišta, napravio istraživanje o Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).
Istraživanje je napravljeno na uzorku od 500 poduzetnika iz različitih djelatnosti. U telefonskoj anketi poduzetnici su iznosili svoje stavove o obaveznom članstvu i visini članarine.
Čak 82,4 posto poduzetnika izjasnilo se da ne bi htjeli plaćati članarinu HGK, a onih koji žele s time nastaviti je samo 17,6 posto.
Što se tiče zadovoljstva radom HGK, rezultati su također porazni pa je tako 22,4 posto ispitanih reklo da uopće nisu zadovoljni, 55 posto da nisu zadovoljni, dok je 17 posto odgovorili da su zadovoljni. U potpunosti je zadovoljno s radom HGK samo 5,6 posto ispitanika.
Na visinu članarine, 15,8 posto poduzetnika je odgovorilo da je članarina izuzetno visoka, dok je 60,8 posto poduzetnika odgovorilo da je visoka. S druge strane, 18,2 posto poduzetnika tvrdi da je niska, a 5,2 da je izuzetno niska.
HGK inače članarinu naplaćuje prema veličini poduzeta koja su stvrstana u tri grupe. Tako ona najmanja plaćaju 42 kune mjesečno, srednje velika poduzeća oko 1000 kuna mjesečno, a najveća članarina je 4000 kuna mjesečno.
Osim financijskog opterećenja, poduzetnici smatraju da je problematično što su prisiljeni biti učlanjeni u HGK bez da ih se pita žele li to. Veliki postotak se u anketi izrazio da se tome protivi pa je tako na pitanje smatraju li da bi članstvo moralo biti obavezno, njih 86,8 posto odgovorilo negativno.
Više od pola ispitanika izjasnilo se da od HGK nemaju nikakvu podršku.