Kako bi nahranila dječju maštu i proizvodnu liniju, Barbie već dugo ima svoj identitet. Puno ime joj je Barbie Millicent Roberts, a dolazi iz izmišljenog grada Willowsa
Barbie slavi 60. rođendan, ona je influencerica koju vole mnogi
Šezdeset godina golem je broj u industriji igračaka gdje, u današnje vrijeme, uspjeh potraje između tri i pet godina, ponosno ističe Nathan Baynard, globalni direktor marketinga za lutku Barbie.
Unatoč sve većoj konkurenciji, Barbie se proda u 58 milijuna primjeraka u više od 150 zemalja. Brend Barbie lutke poznat je poput Coca Cole ili McDonalds'a, ističe Baynard.
Otkako je prvi put predstavljena na sajmu igračaka u ožujku 1959. u New Yorku, Barbie je prodana u više od milijardu primjeraka. Njezina je 'majka' Ruth Handler, suosnivačica kompanije Mattel, kojoj je ideja za lutku sinula dok je gledala svoju djecu.
- Njezina kći Barbara imala je ograničen izbor igračaka i jedinu ulogu koju je mogla zamišljati bila je uloga majke. Sin joj je, pak, mogao zamišljati da je astronaut, kauboj ili pilot - rekao je Nathan Baynard.
Tako je stvorena Barbie (umanjenica imena njezine kćeri), odrasla lutka feminizirana oblika koja je 'djevojčicama trebala pokazati da mogu postati tko god žele'. U ono vrijeme to je bila šokantna ideja koja je polučila trenutni uspjeh s prodanih 300 tisuća lutaka u prvoj godini, dodao je Baynard.
Svojim pin-up stilom, prva Barbie nije na prvu izgledala kao feministica.
- Odgovarala je ondašnjem idealu ljepote, imala nerealistične proporcije, koje je će kasnije tvrtka Mattel revidirati - kazao je Carlyle Nuera, jedan od dizajnera Barbie lutke.
Influencerica
Arhetip kalifornijske plavuše, Barbie je dugo pratio imidž površne, bogate i besposlene žene, zbog čega je često bila izložena kritikama. Barbie je karikatura, procijenila je M. G. Lord, autorica knjige 'Zauvijek Barbie'.
- U stvarnosti je Barbie ono što dijete želi postati. Problem nije komad plastike visok 28 centimetara. Problem je u našoj kulturi i našoj ideji o ženstvenosti - rekla je Lord za AFP.
Barbie je postala astronautkinja 1965., četiri godine prije nego što je Neil Armstrong kročio na Mjesec, dok je prva verzija crne Barbie nastala 1968. godine.
- Sada 55 posto prodanih Barbie lutaka u svijetu nema plavu kosu i oči - istaknula je Lisa McKnight, glavna menadžerica brenda Barbie.
Brend ne štedi na razvoju novih prototipa, a u centru El Segunda, u velikom hangaru radi više od sto ljudi. Izrada nove verzije lutke, od prvog crteža do završnog trodimenzionalnog ispisa, može potrajati godinu do godinu i pol prije nego što se iz kalifornijskih tvornica pošalje na masovnu proizvodnju u tvornice u Kini i Indoneziji.
Barbie nije uspješna samo na policama trgovina igračaka. Na instagramu je postala 'influencerica', a prate ju milijuni ljudi, objašnjavaju proizvođači lutke.
Kako bi nahranila dječju maštu i proizvodnu liniju, Barbie već dugo ima svoj identitet. Puno ime joj je Barbie Millicent Roberts, a dolazi iz izmišljenog grada Willowsa. Posljednjih nekoliko godina se direktno obraćala djeci kako bi razgovarala s njima o njihovim životima i temama koje smatra važnim za današnje djevojčice, objasnio je Nathan Baynard.
Barbie također ima svoj tim, frizera, vizažista i fotografa zaslužnog za fotografije s njezinih putovanja koje objavljuje na profilu @barbiestyle s gotovo dva milijuna pratitelja.