Prošlo je već 13 godina od kada su Steve Chen, Chad Hurley i Jawed Karim pokrenuli YouTube, najveću i najpopularniju mrežu za objavljivanje video sadržaja.
YouTube je danas druga najposjećenija web stranica na svijetu i postaje televizija budućnosti. Više od 92% hrvatskih millennialsa i generacije Z koristi YouTube. Ove generacije veliki dio svog vremena provodi online: provjeravaju društvene mreže, informiraju se o proizvodima i kupuju online te prate video sadržaj. Istraživanje Ipsos BRANDpuls za 2017. godinu pokazuje rast utjecaja interneta na odluku u kupovini (50,3%) dok je taj postotak u 2014. iznosio 37,7%. S druge strane, u 2017. godini TV je utjecao na odluku o kupnji kod samo 11,7% millennialsa u odnosu na 2014. kada je utjecao na 37,7% pripadnika te generacije.
Millennialsi i generacija Z obožavaju YouTube. Četiri od 10 osoba u toj dobnoj skupini koristi ga barem jednom dnevno, pokazuje Googleov potrošački barometar. Suprotno uvjerenju da na YouTubeu samo slušaju glazbu i gledaju videospotove, millennialsi ga osim za zabavu koriste i za učenje, informiranje i povezivanje s drugima. Čak 20% njih smatra da je YouTube sadržaj relevantniji i zanimljiviji od onog na televiziji.
Slijede nevjerojatne činjenice o YouTubeu:
• Prvi YouTube video uploadan je 23. travnja 2005. godine
• YouTube trenutno ima 1,3 milijarde korisnika
• 300 sati video materijala korisnici uploadaju svake minute na YouTubeu
• Gotovo 5 milijardi video zapisa pregleda se svakoga dana na toj mreži
• 3,25 milijardi sati svakoga mjeseca gleda se sadržaj na YouTubeu
• YouTube svakoga dana ima više od 30 milijuna posjetitelja
• 8 od 10 ljudi između 18 i 49 godina gleda video zapise na YouTubeu
• 50% gledatelja mlađih od 32 godine neće biti pretplaćeno na TV servise do 2025. godine
• 6 od 10 ljudi preferira live video umjesto TV prijenosa
• 10.113 videa na YouTubeu ostvarili su preko milijardu pregleda
• 20% Amerikanaca koristi YouTube dok 80% korisnika dolazi iz ostatka svijeta
• YouTube korisnici 38% čine žene, a 62% muškarci
• Prosječan broj prikaza videa na YouTubeu putem mobitela iznosi oko milijardu
• Više od polovice korisnika dolazi na YouTube preko mobilnih uređaja
• Broj sati koje korisnici provode gledajući video zapise na YouTubeu povećava se za 60% u odnosu na prošle godine, što je najbrži rast koji smo vidjeli u posljednje 2 godine
• YouTube podržava 76 različitih jezika (što pokriva 95% internetske populacije)
• YouTube je pokrenuo lokalne verzije u više od 88 zemalja
Digitalni trendovi na konferenciji Digital Takeover
Budite dio druge po redu konferencije Digital Takeover koja će se održati 13. ožujka 2018. u CineStaru u zagrebačkom Branimir Centru i saznajte sve što vas zanima o trendovima u digitalu, kako se nositi sa svijetom neprestane inovacije te kako je digitalna transformacija, disrupcija, inovacija i “experience” ekonomija promijenila način na koji se odvija posao.
Više informacija o konferenciji saznajte na Facebooku i www.digitaltakeover.hr.