Hrvatski Telekom pokrenuo je kampanju ”Igrajmo na sigurno” kojoj je cilj povećati razinu informiranosti mladih i njihovih roditelja o svim prednostima i rizicima koji su sastavni dio svijeta videoigara te je u četvrtak predstavio prvi digitalni vodič za sigurnost pri igranju videoigara.
Kampanja je sastavni dio velike društvene inicijative ”Šeraj pozitivu, blokiraj negativu” usmjerene povećanju sigurnosti djece i mladih na internetu, rekli su iz HT-a.
Vodič sigurnog igranja videoigara donosi cjeloviti pregled pozitivnih aspekata, ali i rizika igranja videoigara uz konkretne savjete za roditelje kako pristupiti svojoj djeci i zaštititi ih od opasnosti koje donosi virtualni svijet. Kreirali su ga u suradnji sa stručnjacima iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu i Hrabrog telefona, i po svom sadržaju je, ističe HT, jedinstven u Hrvatskoj. Možete ga besplatno skinuti na kanalima Hrabrog telefona, Djece medija i portalu Generacija Next.
>>> Vodič možete preuzeti ovdje
Kampanju je podržao i Ivan Rado poznat kao Malajski tapir, jedan od najpoznatijih hrvatskih YouTubera, koji je na predstavljanju kampanje iz vlastitog iskustva pričao o izazovima sigurnosti pri igranju videoigara. Potpredsjednica Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu Lana Ciboci je upozorila na rizike kao što su, među ostalim, stvaranje ovisnosti o videoigrama.
- Brojne su pozitivne strane igranja videoigara – kod određenih ljudi pomažu protiv rastresenosti, potiču logiku rješavanja problema, razvijaju intuiciju i hipotetsko razmišljanje te su izvrstan kanal za upoznavanje novih ljudi i sklapanje prijateljstava. No, treba biti oprezan jer su, uz spomenute pozitivne strane, prisutni i brojni rizici kao što su stvaranje ovisnosti o videoigrama, smanjenje fizičkih aktivnosti uslijed pretjeranog korištenja i izloženosti nasilju“, izjavila je Ciboci.
U sklopu kampanje, snimili su kratak dokumentarni film o utjecaju igranja videoigara u okružju obitelji u kojima gameri i roditelji zajednički prolaze kroz sve izazove u području sigurnosti. Predsjednica Hrabrog telefona Hana Hrpka rekla je da njihova iskustva kroz rad s korisnicima putem telefonske linije Hrabrog telefona ukazuju na važnost edukacije i djece i roditelja na temu sigurnosti u gamingu.
- Konkretne brojke i svakodnevna iskustva pokazuju kako sve više djece svoje slobodno vrijeme provodi igrajući videoigre pri čemu su često nesvjesni izazova i opasnosti koje se kriju na internetu. Posebno je važno educirati i roditelje koji često ne znaju na koji način pristupiti djetetu i s njime razgovarati o pravilnom ponašanju i prepoznavanju rizika prilikom igranja videoigara - izjavila je Hrpka.
Podaci dobiveni kroz istraživanje EU Kids Online Hrvatska pokazuju kako svako četvrto dijete u Hrvatskoj u dobi od 9 do 17 godina svakodnevno ili gotovo svakodnevno igra igre na internetu, a 56 posto njih navodi kako im je uvijek dozvoljeno, od strane roditelja, igrati igre na internetu s drugim osobama. Procjenjuje se da više od 85 posto videoigara na tržištu sadrži nasilne sadržaje, a roditelji i djeca često nisu svjesni izazova koji se kriju u internetskom prostoru, pogotovo u polju videoigara.
- Živimo u vremenu u kojem GeneracijaNext već u drugoj godini života ima prvi kontakt s videoigrama. Istraživanja pokazuju da takvo iskustvo igranja s jedne strane razvija vještine poput brže percepcije, brzine rješavanja određenih kompleksnih zadataka, razmatranja više opcija pri rješavanju problema, ali i dovodi u nekim slučajevima do devijacija u ponašanju - izjavila je direktorica Odjela za korporativne komunikacije Hrvatskog Telekoma Nina Išek Međugorac.
Smatra da rješenje nije zabrana igranja, nego prevencija opasnosti kroz edukaciju roditelja i djece o preporučenom vremenu igranja i sadržaju videoigara.
- Ovom im kampanjom nudimo alat kako se nositi s jednim od najvećih izazova roditelja u povijesti, i to u vrijeme najvećeg generacijskog jaza - rekla je Išek Međugorac.
HT u sklopu inicijative ”Šeraj pozitivu, blokiraj negativu” Hrabrom telefonu omogućio je novo rješenje za chat s korisnicima. Hrabri telefon bilježi sve više upita i razgovora sa korisnicima upravo preko chat platforme. Novo chat rješenje u potpunosti je razvila domaća IT kompanija Sedam IT i prilagodila specifičnim potrebama Hrabrog telefona, navodi se u priopćenju.