To je to što me zanima!

Životinje, djeca ili stariji? Koga bi samovozeći auto trebao ubiti

Više od dva milijuna ljudi sudjelovalo je u studiji kojom se ispituju etička načela kojima bi se trebali voditi samovozeći auti. Pitanje je sada hoće li se to i ugraditi u buduće automobile
Vidi originalni članak

Dolazak samovozećih automobila pratit će i velika moralna dvojba. Kako će se takvim automobilima prepustiti potpuna kontrola upravljanja, u njih ćemo morati usaditi i određena moralna i etička načela kojima će se automobil voditi u raznim situacijama gdje će morati birati između dvije opcije. 

MIT je ovih dana objavio veliku studiju u kojoj su ispitivali ljude kako bi automobili trebali biti programirani, a prema rezultatima auto bi trebao poštedjeti čovjeka na štetu životinje, mlade i zdravije na štetu starijih ljudi te veću skupinu na štetu manje. Ljudi su ispitivanju bili skloni i poštedjeti one koji su stajali uz cestu, a ne one koji nepropisno prelaze cestu. 

Ono što je posebno kod ove studije je njezin opseg. Svoje mišljenje dalo je više od dva milijuna ljudi iz 200 zemalja. Njima se prezentirao 'problem tramvaja' u različitim varijacijama, a radi se o poznatom etičkom misaonom pokusu u kojem ljudi moraju izabrati koga će spasiti u situaciji tramvaja koji juri nizbrdo van kontrole. 

Sličan problem mogao bi snaći automobile koji će morati donijeti odluke te birati hoće li se zabiti u ljude i izbjeći frontalni sudar ili će odlučiti spasiti putnike koje vozi na štetu drugog vozila. No studija je imala i određenih varijacija, ovisno o različitim zemljama. Tako ispitanici u azijskim zemljama nisu bili skloni dati prioritet mladima, prenosi Engadget.

Idi na 24sata

Komentari 16

  • luka6407 29.10.2018.

    NWO

  • MAKANTAHI 29.10.2018.

    koja hrpa gluposti, ni ljudski vozaći ne biraju koga će zgaziti kad se auto otme kontroli , tog trena postaju samo pasivni putnici . Većina njih nema pojma šta uopče napraviti a dobar dio njih se boji i stisnuti kočnicu do kraja(potvrdio instruktor sigurne vožnje ) a kamoli da pokušaju ispraviti auto , tako da biranje koga zgaziti je znanstvena fantastika za 95 posto dnevnih vozaća. tako da ni samovozeći auto neće imati vremena ni mogućnosti birati žrtvu jer je margina za upravljanje vozilom koji je van kontrole, vrlo uska, U cjeloj prići bitnije je predvidjeti opasne situacije i ostaviti si prostora i vremena za sigurno upravljanje dok je vozilo upravljivo

  • komentator s marsa 29.10.2018.

    Uvesti pitanje: "Treba li zgaziti starog bolesnog psa lutalicu ili ministra?"

Komentiraj...
Vidi sve komentare