Proizvođač automobila Stellantis najavio je u srijedu da će na jednom modelu Peugeota zamijeniti digitalne brzinomjere analognima zbog globalne nestašice poluvodičkih čipova koja je teško pogodila automobilsku industriju.
Pandemija covida 19 pokrenula je val potražnje za poluvodičkim čipovima s kojom dobavljači ne uspijevaju držati korak.
Nestašica čipova već je izazvala poremećaje u proizvodnji automobila Peugeot 308 u francuskom Sochauxu, a proteklih je mjeseci natjerala i mnoge druge tvrtke, uključujući Ford Motor i Volkswagen, da privremeno obustave ili smanje proizvodnju u pogonima širom svijeta.
Stellantis je tako najavio povratak analognim brzinomjerima samo na modelima Peugeota 308, među brendovima grupe koji uključuju Chrysler, Citroen i Jeep, nakon ovogodišnjeg spajanja francuske PSA grupe s talijansko-američkim Fiat-Chryslerom.
"Time se elegantno i brzo zaobilazi velika prepreka u proizvodnji automobila, dok ne završi kriza 'čipova'", izjavio je glasnogovornik Stellantisa.
Tradicionalni brzinomjeri trebali bi se početi ugrađivati u automobile Peugeot 308 najkasnije krajem svibnja, priopćila je tvrtka, dodajući da će čipove sačuvati za digitalne kontrolne ploče najpopularnijih modela, poput sportskog terenca Peugeot 3008.
Proizvodnja aktualnog modela Peugeota 308 trebala bi se do jeseni postupno ugasiti, a nova generacija vozila proizvodit će se s digitalnim brzinomjerima u tvornici u Mulhouseu.
Peugeot je prošle godine prodao oko 98.000 modela 308. Francuska postaja LCI objavila je da kompanija razmišlja o popustu od 400 eura na automobile s analognim brzinomjerima. U Stellantisu su odbili komentirati tu informaciju.