Nekoć je Tesla imao tržište električnih automobila samo za sebe, no kako se konkurencija razvija tako se i tržište mijenja. Na tržište električnih automobila sada ciljaju gotovo svi ozbiljni proizvođači, a Tesla novim Modelom Y traži veći dio kolača u najpopularnijem segmentu – SUV.
Tehnički gledano, Model Y baziran je na Modelu 3 pa bi ga mogli okarakterizirati kao crossover, što je značajno jer crossoveri i SUV-ovi doslovno ubijaju prodaju klasičnih automobila na svim svjetskim tržištima. Dosad je Tesla u ovom segmentu imao samo Model X, a osim što je vrlo uglađen i brz, vrlo je skup. To se sada mijenja Modelom Y , koji je upravo zbog toga itekako važan za Teslu. U posljednjem kvartalu prošle godine Model X je činio samo 15% Tesline prodaje, ali je bio prodavaniji od luksuzne limuzine – Modela S, piše Auto start.
Za Model Y se očekuje kako će cjenovno biti prilagođen širem tržištu, no formiranje takve cijene bi moglo potrajati. Na primjer Tesla je tek počeo primati narudžbe za dugo obećavanu povoljniju verziju Modela 3 ( po cijeni 31.000 eura), gotovo tri godine nakon njegove premijere.
Elon Musk ovime je i kompletirao ponudu Teslinih vozila koju je stavio je pod zajednički nazivnik 'S3XY (sexy) - formiran od imena modela: S, 3, X i Y.
Dizajn Modela Y je kombinacija Modela 3 i Modela X, a zanimljiva je mogućnost postavljanja trećega reda sjedala pa će se u automobil moći smjestiti sedam osoba. Elon Musk je naglasio kako će Model Y imati funkcionalnost SUV-a i vozne značajke sportskih automobila.
Predstavljene su četiri verzije Modela Y, a razlikuju se po autonomiji, brzini i cijeni, a prvi primjerci na tržište će doći tek krajem 2020. godine. Osnovni, najjeftiniji model, koštat će 34.500 eura, ima doseg oko 370 km, do 'stotke' ubrzava šest sekundi, maksimalna brzina je 192 km/h, a na tržište bi trebao stići tek u proljeće 2021. Najskuplja i najjača izvedba Tesle Model Y koštat će 53.000 eura, ima autonomiju oko 450 km, do 'stotke' juri oko 3.5 sekundi i postiže maksimalnih 240 km/h.
Koliko je ovo značajan model za kompaniju govori i podatak da Musk očekuje kako će se Model Y prodavati kao Modeli 3, X i S zajedno.
Velika su očekivanja od Modela Y, ali kao što piše i CNN, još se ne zna gdje će se proizvoditi. Iz Tesle su prije najavljivali da će to vjerojatno biti u njihovoj Gigatvornici u Nevadi. Uz to, ako Musk misli da će prodajom nadmašiti zbroj ostalih modela, može li Tesla zadovoljiti tu potražnju.
Za Model 3 je trebalo skoro tri godine da počnu prodavati jeftiniju i najavljivanu verziju od 35.000 dolara, a kompanija se dugo mučila s najavljivanim rokovima i dizanjem proizvodnje 'trojke'.
Analitičari nisu presretni
Nakon Muskova spektakla u četvrtak navečer, burze su u petak reagirale padom dionice Tesle za 4,5 posto, a kako prenosi CNBC, analitičari nisu oduševljeni. Tako iz Deutsche Banka kažu da nema velikih iznenađenja, dok Adam Jonas iz Morgan Stanleyja piše kako će zbog 75 posto zajedničkih dijelova s 'trojkom' vjerojatno kanibalizirati Model 3. Uz to izražavaju i zabrinutost zbog rokova proizvodnje.