Suprug je viknuo da gori mobitel. Skočila sam i izvukla punjač iz zida. Bacila sam mobitel na pod i počela gasiti. Da nismo bili u sobi, mogla nam je izgorjeti kuća, prisjetila se Marija Pavlović požara koji im je prošle subote mogao uništiti kuću.
Vatra je zahvatila stol, a potom i tepih, koje su zalili vodom. Nasreću, vatra se nije proširila jer su je brzom reakcijom zaustavili.
- Ne smijem ni pomisliti što bi se dogodilo da smo izašli iz kuće. Savjetujem svima da ne ostavljaju mobitel na punjaču bez nadzora - dodaje Marija.
Kaže da je mobitel ZTE Blade A460 kupila lani u rujnu.
- Kad se zapalio, bio je priključen na originalni punjač. U ponedjeljak smo otišli u poslovnicu i ostavili sve dijelove mobitela - rekla je Marija.
Pitali smo teleoperatera ima li Marija pravo na novi mobitel.
- Korisnica ima svoj zamjenski mobitel, pa joj ga nismo dali. U najkraćem roku preuzet će novi uređaj - odgovorio nam je teleoperater u utorak.
- Nazvali su u srijedu i ponudili zamjenski mobitel dok je moj na popravku. Rekli su da čekaju dijelove. Nisu mi znali reći hoću li dobiti novi mobitel ili će popraviti onaj koji je gorio - zbunjena je Marija.
Prije tri godine muškarac iz Samobora ozlijeđen je u požaru koji je, kako se kasnije ispostavilo, uzrokovao neispravan mobitel koji je bio priključen na punjač.
Pitali smo u servisu kako se mobitel mogao zapaliti.
- Više je mogućih uzroka zapaljenja. Mogao je biti priključen na neispravan punjač ili kabel, a problem mogu raditi i ako nisu originalni. Mogla je biti neispravna ili oštećena baterija, a oštećuje ju vlaga, pri kojoj oksidira. Baterija se može pregrijati i ako je mobitel pokriven - objasnio je serviser, koji savjetuje da se koristi originalna oprema.
- Zamjenski uređaj je dobar poslovni običaj, a ne obveza prodavatelja. Mobitel na servis ne šaljite sami. Treba ga reklamirati prodavatelju jer on je dužan rješavati reklamaciju sa servisom i proizvođačem - rekla je Dunja Mak iz Savjetovališta za potrošače Osijek.
Napominje da neovisno o trajanju dobivenog jamstva od proizvođača, ako je uređaj kupila fizička osoba, tad je odgovornost prodavatelja za materijalne nedostatke proizvoda dvije godine od dana kupnje, pa ako je i jamstvo bilo godinu, kupac ipak može uređaj reklamirati prodavatelju i zahtijevati popravak.