To je to što me zanima!

Vozili smo novu Toyotu Aygo X: Maleni automobil s crossover karakterom i gradskom 'dušom'

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Aygo X je nasljednik popularnog malog gradskog automobila koji u skladu s vremenom ima dosta obilježja Crossovera. Unatoč tome Aygo je ostao praktični, okretni i jednostavni automobil
Vidi originalni članak

Tržište malih gradskih automobila je sve manje i slabije. U Hrvatskoj tako više ne možete kupiti novi VW Up! i njegove klonove iz Seata i Škode, ne nudi se više ni Citroën C1 i Peugeot 108 niti mini modeli Suzukija Splash i Alto. Sve više malih automobila nestaje, no Toyota Aygo se ne da. 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Prošloj generaciji Ayga koji je tehnologiju i većinu komponenti dijelio s Citroënom C1 i Peugeotom 108 “isteklo je vrijeme trajanja”, a njegov nasljednik zove se Aygo X (Japanci su zamislili da se to čita Aygo Cross). Nova mala Toyota je sukladno vremenu u kojom SUV-ovi vladaju tržištem svojevrsni crossover automobil. Isprobali smo ga prije službenog početka prodaje na međunarodnoj prezentaciji u Barceloni gdje smo napravili prve kilometre za upravljačem Ayga X. 

Taj crossover karakter vidljiv je prvenstveno po izgledu. Auto ima plastične zaštitne dodatke na karoseriji i namjerno predimenzionirane kotače promjera 18" koji mu daju “SUV-ovski” izgled. No Aygo X nije crossover samo po izgledu. U odnosu na prethodnika osjetno je više podignut od poda, a ima 55 mm višu poziciju sjedenja. 

U odnosu na prethodnika Aygo X je narastao zaista mnogo. Auto je duži 23,5 centimetara i sada ima ukupno 370 cm. Osjetno je porasla i širina na 174 centimetara tako da auto sada nudi mnogo više prostora u unutrašnjosti. Stražnja klupa je dovoljno prostrana za osobe do otprilike 180 centimetara, a u prtljažnik stane 231 litar (829 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima).  

Jedan razlog povećanja dimenzija je i činjenica da je Yaris nastao na istoj platformi kao i Yaris što ga čini jednim autom u klasi koji je nastao na platformi auta više klase. Zbog toga je Aygo X i osjetno uvjerljiviji u vožnji nego što to očekujete od auta ove klase.  

Aygo X je napravio ogroman korak unaprijed i što se tiče opreme te sada nudi i multimedijski sustav sa zaslonom od 9” koji je stalno spojen na internet, potpuno LED svjetla, adaptivni tempomat te desetak novih sigurnosnih tehnologija za pomoć u vožnji. Nudi se i Air verzija s pomičnim platnenim krovom u kojoj možete iskusiti i svojevrsni kabrio osjećaj. 

Unatoč tome što je jako narastao i pon je novih tehnologija, Aygo X ima manju masu od prethodnika, što je postignuće koje zaslužuje pohvale. Auto je tako najlakši u segmentu, a zahvaljujući toj činjenici i znatno unaprijeđenoj aerodinamici Aygo X izuzetno štedljiv s potrošnjom od 4,7 l//100 km i emisijom CO2 od 107 grama CO2 po kilometru.  

Motor Ayga X je jedina stvar koja se nije mijenjala. Isti benzinac s tri cilindra i jedne litre obujma pokreće Aygo već desetljećima u novoj generaciji automobila motor je ponovo blago moderniziran i modificiran. Sada razvija 70 KS i radi nešto mirnije. Motory Ayga X zaslužuje povale jer troši malo bez obzira na stil vožnje, radi mirno za trocilindraša i voli visoke okretaje što vožnju može učiniti uzbudljivijom.  

Ručni mjenjač je neobično dugih prijenosnih omjera, kao i kod prethodnika, tako da u drugoj brzini možete postignuti gotovo 100 km/h. Zbog toga i ne treba previše mijenjati brzine u gradskoj vožnji.  

Aygo se osim s ručnim mjenjačem nudi i s automatskim CVT mjenjačem bez brzina koji je prilično komforan.  

Iako Aygo X nije stvoren za sportsku vožnju i brza ubrzanja, može biti prilično zabavan u vožnji. Ipak ono najvažnije je njegova okretnost i praktičnost. Krug okretanja mu je minimalan tako da je i manevriranje u gradu jako olakšano. Posebne pohvale zaslužuje i komfor koji je neočekivano visok pogotovo preko ležećih policajaca kojih u Barceloni i okolici ima i više nego kod nas.  

Prodaja Ayga X službeno započinje 15.4.No već sad se putem interneta može naručiti ili rezervirati model iz ograničene serije koja će biti dostupna samo nekoliko mjeseci nakon početka prodaje. Cijena osnovnog modela bit će 99.900 kuna, no taj model je dosta skromno opremljen. Najbolja prodaja se očekuje za bogatiju razinu opreme X-Play. Tako opremljeni Aygo koštat će 109.900 (bez alunaplataka) i 114.900 kn s njima.  

 

Idi na 24sata

Komentari 5

  • 14.05.2022.

    @The great expectation nisam u Hr, zivim u njemackoj. Kako si to skontala?

  • Rafo 07.04.2022.

    "Aygo X je napravio ogroman korak unaprijed i što se tiče opreme", a straga i dalje ima samo po jedno svjetlo za vožnju unatrag i za maglu, iako se moglo staviti po dva, jer stražnja svjetla zauzimaju veliku površinu.

Komentiraj...
Vidi sve komentare