Nakon milijuna i milijuna prodanih primjeraka stigla je i četvrta generacija jednog od najuspješnijih automobila u povijesti Škode, nova Fabia. Automobil smo koji na Hrvatsko tržište stiže na jesen već smo imali priliku provozati među prvima na svijetu i to na prezentaciji koja je održana na sjeveru Poljske.
SUV-ovi posljednjih godina vladaju tržištem, tako je i kod Škode, no češki proizvođač nije htio zanemariti svoj nekoć najprodavaniji model te su kreiranju nove Fabije pristupili s puno žara i ideja želeći stvoriti nešto posebno.
Rezultat je prilično atraktivno dizajniran automobil koji svojim dimenzijama i prostranošću nadmašuje sve što smo do sada imali u gradskoj klasi. Fabia je znatno narasla u svim smjerovima osim u visinu. Auto je sada dugačak čak 411 centimetara što je 11 centimetara više nego prethodna generacija. I širinom od 178 cm Fabia se približila rekordu klase.
Međuosovinski razmak je porastao za 9 centimetara i to uz još neka pametna konstrukcijska rješenja znači da je u unutrašnjosti mnogo više mjesta. Konkretno, i na prednjim i na stražnjim sjedalima Fabia je po ponudi prostora na razini mnogih kompaktnih automobila. Od nekih je čak i bolja. I prtljažnik je nestvarno prostran za auto gradske klase. U njega stane 390 litara što je rezultat koji bi bio među najboljima u kompaktnoj klasi i koji trenutni apsolutni rekord gradske klase.
Fabia je čudo prostranosti, no nisu se Česi fokusirali samo na to. I uređenje unutrašnjosti vrlo dobro. Tradicionalno jednostavno i savršeno ergonomski, no uz neke simpatične ukrase i poznate Simply Clever detalje. Dominira, kao u svim automobilima dodirni zaslon. Na slikama je najveći od 9,2 inča, no u ponudi su i manji od 6” i 8”. Digitalni instrumenti koji se nude uz doplatu imaju dijagonalu od 10,25”.
Oprema je već od starta mnogo bogatija, a nude se i novi ‘luksuzni detalji’ poput grijanog vjetrobrana, grijanog upravljača i čitavog niza novih sustava za pomoć u vožnji. LED svjetla su serijska kod svih izvedbi. Škoda se hvali i vrlo poboljšanom sigurnosti, auto ima čak devet zračnih jastuka i 20 posto više udjela ekstra čvrstih čelika u konstrukciji.
Škoda je ponosna i na aerodinamiku koja je rekordna za ovu klasu. Koeficijent od 0,28 je postignut profinjenim oblikom i brojnim aerodinamičkim detaljima, među kojima su i pomične klapne na maski kojima se maska može potpuno zatvoriti kada nije potrebno da kroz nju ulazi zrak za hlađenje.
Za motorizaciju Škoda nije pripremila ništa novo. Sve su to poznati motori, od kojih su samo neki blago dorađeni. Osnovu predstavljaju MPI evo trocilindraši bez turbopunjača koji razvijaju 65 i 80 KS. Najbolja prodaja se očekuje od TSI motora s turbopunjačem, jednom litrom obujma i tri cilindra. Oni se nude u dvije varijante od 95 i 110 KS. Vrh ponude je 1,5 litreni benzinac sa 150 KS. S njim Fabia do 100 km/h stigne za 7,9 sekundi i ubrza do 225 km/h. Dizela nema u ponudi niti će ih biti jer ih rijetko tko više traži u ovoj klasi. U Hrvatskoj se vjerojatno neće nuditi najslabiji motor.
Fabia se u vožnji pokazala izuzetno ugodnim automobilom. Sva poboljšanja vidljiva su po mnogo uglađenijoj i komfornijoj vožnji. Također impresionira način na koji se ovaj auto može nositi sa zahtjevima vozača koji vole življu i agresivniju vožnju. Fabia je i kad je tjerate prema granicama vrlo neutralan i sposoban auto. Također nas je oduševio i osjećaj kvalitete izrade i materijala. Fabia je u tom pogledu napravila korak u smjeru premium klase.
U Hrvatsku bi Fabia trebala stići krajem listopada. Najavljena cijena za početni, ali prilično bogato opremljeni automobil je 108.000 kuna što je itekako dobra cijena. Fabia nije običan gradski auto, ona je tu klasu svojim dimenzijama i kvalitetama već polako prerasla.
POGLEDAJTE VIDEO: GAMERI ANDREY I ADRY U 24 PITANJA