Peugeot je maloj grupi novinara iz Hrvatske dao priliku da isprobaju njihov novi sportski model, a među njima smo bili i mi. U par desetaka kilometara koliko smo uspjeli voziti prvi primjerak Peugeota 508 Peugeot Sport Engineered. Ovo je prvi Peugeot koji nosi ovo prilično dugačko ime, no zaslužio je da se ističe iznad ostalih Peugeota jer se radi o zaista posebnom autu.
Peugeot 508 PSE već na prvi pogled otkriva da se radi o zaista brzom autu. Atraktivna karoserija 508-ice dodatno je ušminkana upadljivim detaljima u drugoj boji, tu su razna aerodinamička krilca i dodaci te veliki stražnji difuzor. Impresivni su i ogromni naplatci od 20 inča.
Auto ima hibridni pogon i čak 360 KS što ga čini najsnažnijim cestovnim Peugeotom u povijesti. Pogon čini benzinski motor obujma 1,6 litara sa 200 KS te dva elektromotora, jedan sprijeda, a drugi straga. Snaga tih motora je 110 (prednji) i 113 KS (stražnji), a ukupna snaga pogona je, kao kod skoro svih hibrida, manja od zbroja snage svih motora. No i 360 KS impresivna je brojka, a u vožnji se to itekako osjeti.
Peugeot 508 PSE silovito juri već od samog starta, a do 100 km/h mu treba 5,2 sekunde, a međuubrzanja su još impresivnija. Koliko su ona impresivna dobro ilustrira i podatak o ubrzanju od 80 do 120 km/h za samo tri sekunde. Auto koji stvarno "poleti" na svaki jaki stisak gasa.
Maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. No kod ovog auta nije sve u brzini i ubrzanjima. Iako auto nije koncipiran kao sirovi sportaš oduševljava što sve može u vožnji. Konstrukcija je kruća nego kod klasičnog 508, ovjes modificiran kao i upravljač.
Rezultat svega toga je iznimno sportski osjećaj pri skretanju u zavoje i jurnjavi kroz njih. Karoserija kao da se uopće ne naginje, a utro spremno reagira na svako dodavanje gasa ili okret volana. Pravi užitak.
Tu su i moćne kočnice koje su sprijeda promjera 380 mm i imaju četveroklipna kočiona kliješta. Kočnice rade tako dobro da smo pri prvom pokušaju kočenja iz malo veće brzine stali 10 metara prije nego što smo mislili da ćemo. Tu su i vrhunske Michelin Pilot Sport 4S koje dodatno poboljšavaju trakciju u svim uvjetima.
No nije sve u brzini. Pri opuštenoj vožnji 508 PSE pokazuje da može biti vrlo udoban, čak i udobniji nego što biste očekivali od auta s niskoprofilnim 20" gumama.
Također može biti i štedljiv. Deklarirana potrošnja po WLTP-u je samo dvije litre na 100 kilometara. Naravno pod uvjetom da vožnja nježna,a baterija puna. Uz jedno punjenje baterije moguće je prevaliti 42 kilometara isključivo na struju, kažu tvornički podaci. Baterija je kapaciteta 11,5 kWh, a snaga punjenja je 3,7 kW (dvostruko više uz nadoplatu).
I po cijeni ej 508 PSE ekstrem u odnosu na druge Peugeote. Osnovna limuzinska varijanta ovog auta košta 496.900 kuna, a karavan je 11.000 kuna skuplji. Oprema je iznimno bogata i i ostaje zaista malo stvari koje možete nadoplatiti.