Svakog proljeća njemački ADAC u suradnji s auto klubovima iz čitave Europe testira najnovije modele ljetnih guma u dvije dimenzije. U ovim testovima posljednjih godina dominira Continental, no ove godine je u kategoriji guma za gradske i kompaktne automobile iznenađujuće trijumfirao Vredestein.
Nizozemski proizvođač ima trenutno najbolju gumu dimenzija 185/65R 15H, a osim njega ocjenu dobar osvojili su i Continental, Dunlop, Goodyear, Hankook, Nokian i Kumho. Sedam guma dobilo je ocjenu zadovoljavajuće, a Nankang Green Sport Eco-2+ je ocijenjen s jedva prolaznom dvojkom. Najgora guma u ovoj kategoriji je GT Radial Champiro VP1 koja je zbog vrlo slabih performansa na kiši ocijenjena kao loša. Među deset najboljih smjestila se i jedna od najprodavanijih guma na hrvatskom tržištu, Sava Intensa HP, a razočaranje je plasman Michelinova predstavnika na 10. mjesto. Ipak, valja uzeti u obzir da se ovdje radi o Eko modelu, a takve gume gotovo u pravilu imaju lošije performanse na mokroj podlozi.
ADAC je testirao i gume dimenzija 225/45 R 17 Y koje se danas koriste na vrlo mnogo novih vozila raznih klasa, od kompaktne pa sve do više srednje klase. Ovdje se najboljim pokazao Continental ContiSportContact 5, a drugo mjesto osvojila je guma ESA_tecar Spirit 5 UHP, slabo poznat i jeftin model što je veliko iznenađenje. Osim te dvije gume, ocjenu dobar dobile su gume Pirellija i Vredesteina. Još 11 modela ocijenjeno je ocjenom zadovoljavajuće, među njima i Sava Intensa UHP. Najgora guma je Maxxis Victra VS01 s ocjenom dovoljan. Detaljni rezultati testa su u tablici, a manji broj znači bolju ocjenu.
Kako znati da je vaša guma spremna za smeće
Minimalna zakonska dubina profila ljetne gume u većini europskih zemalja je 1,6 mm, no takve gume su izuzetno opasne na mokrom. Zato bi ih trebalo mijenjati kada dubina profila padne ispod 3 mm. Većina proizvođača smatra da gume treba mijenjati najkasnije nakon pet godina bez obzira na profil.
Gume iz supermarketa: Pazite što kupujete
Ne kupujte gume nepoznatih proizvođača u supermarketu ili preko interneta ako ne znate rezultate testa te iste gume. Takva guma može biti dobra, prosječna, ali i vrlo loša. S druge strane, niti jedna guma poznatih proizvođača već godinama nije pala niti na jednom ADAC-ovu testu. Također, ne kupujte reparirane, odnosno obnovljene gume jer se može dogoditi da iz čista mira puknu u vožnji.
Oštećenja: Pazite da guma ne bi pukla u vožnji
Prilikom jačeg udarca, primjerice pri grubom penjanju na rubnik, guma se može deformirati, odnosno na njoj može nastati “balon”. Takva guma kasnije lako puca na tom mjestu. Provjeravajte gume dodirom po vanjskom i unutrašnjem rubu.
Održavanje: Potrudite se da gume potraju
Kada nisu na autu, gume treba čuvati na tamnom mjestu gdje nisu izložene visokoj temperaturi. Također, treba paziti na tlak u gumi kako se ona ne bi neravnomjerno i ubrzano trošila. Isto vrijedi i za geometriju kotača automobila, popularni “špur”.