Zamislite scenarij u kojem se mirno vozite u vlastitom automobilu te vas u jednom trenutku zovu iz tvornice i poručuju vam kako se morate zaustaviti jer vam je guma premalo napumpana.
Na takav scenarij naviknuti su rijetki vlasnici Bugatti Chirona jer tvornica 24 sata na dan prati sve aute koje su prodali. Putem telemetrije imaju pristup do čak 10.000 podataka koje očitavaju senzori i reagiraju kad nešto nije u redu.
No “veliki brat” ne prati samo vlasnike ultraskupih Chirona, svaki novi model automobila predstavljen nakon 1. travnja ove godine u Europskoj uniji mora imati automatski sustav koji u slučaju veće nesreće automatski zove broj 112. Iako može spasiti život, mnogi stručnjaci misle kako je ovaj sustav grubo zadiranje u privatnost kupaca.
Auti se lako mogu opremiti senzorima koji ne bi pratili samo sudar, nego i tisuće drugih funkcija. Osim što bi stalno znali gdje se nalazite, proizvođači bi tako mogli znati više o vašem stilu vožnje, svim nezgodama i o tome koliko se brinete za auto. Na osnovu toga lako bi se mogli mijenjati i uvjeti jamstva, a to bi značilo i veće troškove za neodgovornije vozače. Podatke bi, prema potrebi, mogla koristiti i policija, ali i osiguravajuće kuće. Sve ovo je naravno teorija, no uskoro će biti i ostvarivo.