To je to što me zanima!

'Veliki brat' vas prati i kad ste u privatnosti svog automobila

Svi novi modeli auta već sad zovu policiju u slučaju nesreće, no nadzor i uplitanje u svakodnevicu vlasnika će godinama biti sve veći. Kao na internetu, i u automobilima ima sve manje privatnosti
Vidi originalni članak

Zamislite scenarij u kojem se mirno vozite u vlastitom automobilu te vas u jednom trenutku zovu iz tvornice i poručuju vam kako se morate zaustaviti jer vam je guma premalo napumpana.

Na takav scenarij naviknuti su rijetki vlasnici Bugatti Chirona jer tvornica 24 sata na dan prati sve aute koje su prodali. Putem telemetrije imaju pristup do čak 10.000 podataka koje očitavaju senzori i reagiraju kad nešto nije u redu.

No “veliki brat” ne prati samo vlasnike ultraskupih Chirona, svaki novi model automobila predstavljen nakon 1. travnja ove godine u Europskoj uniji mora imati automatski sustav koji u slučaju veće nesreće automatski zove broj 112. Iako može spasiti život, mnogi stručnjaci misle kako je ovaj sustav grubo zadiranje u privatnost kupaca.

Auti se lako mogu opremiti senzorima koji ne bi pratili samo sudar, nego i tisuće drugih funkcija. Osim što bi stalno znali gdje se nalazite, proizvođači bi tako mogli znati više o vašem stilu vožnje, svim nezgodama i o tome koliko se brinete za auto. Na osnovu toga lako bi se mogli mijenjati i uvjeti jamstva, a to bi značilo i veće troškove za neodgovornije vozače. Podatke bi, prema potrebi, mogla koristiti i policija, ali i osiguravajuće kuće. Sve ovo je naravno teorija, no uskoro će biti i ostvarivo.

Idi na 24sata

Komentari 8

  • kaius 24.04.2018.

    od čega bi živjeli da se auti ne kvare. sa današnjom tehnologijom mogu napravit auto što če preć milion km kojeg možeš vozit pola života i više . jednom kad bi taj auto svi imali oni mogu slobodno zatvorit tvornice i svi doma.

  • komentator s marsa 23.04.2018.

    Treba pod hitno zabraniti vožnju ljudskim bičima. Autonomna vozila su u dovoljnoj razini razvijena i statistički mnogo sigurnija. Godine znanstvenih istraživanja, desetci genijalaca i tisuće znanstvenika konačno su uspjeli razviti gotovo pa savršeni računalni kod koji upravlja autonomnim vozilom, računalni kod koji se s punim pravom može nazvati umjetna inteligencija. Može se reći da jednostavno kao ljudska vrsta više nismo superiorni. Mnogi će se usprotiviti ovoj mojoj izjavi. Neki nisu ni svjesni toga, većina tu činjenicu potiskuje jer se osječaju ugroženo samim njenim saznanjem (potiskivanje je normalan obrambeni sustav), dok oni koji su kreatori umjetne inteligencije svakako to ne žele predstaviti na način koji je odbojan običnom malom čovjeku.

  • 23.04.2018.

    Najveće zlo koje su mogli izmisliti su ti senzori..umjesto na te senzore koji prave probleme vozaču i izvlače novce iz djepa ulože u kvalitetu djelova na motoru i bez ikakvih senzora i popravaka voziš auto dok traje limarija. Ovako malo malo upali se neka lampica..koja blokira motor..vidimo po cesti aute od 50000 eura stali pored ceste radi glupog senzora. Morati ćemo u budućnosti svi imati laptop u autu s autodijagnostičkim programom..da možmo resitirati gov.o da bi mogli dalje voziti. Inače ćemo imati stalno neke neugodnosti.

Komentiraj...
Vidi sve komentare