To je to što me zanima!

Uberov auto sam je "odlučio" da ne mora izbjeći pješakinju!?

U Uberu navodno vjeruju da su senzori samovozećeg auta registrirali ženu koja je prelazila cestu, no softver je je bio podešen da je 'procijenio' da ne treba skrenuti i izbjeći pješakinju
Vidi originalni članak

Uber je otkrio zbog čega je jedan od testnih automobila iz njihove flote samovozećih automobila naletio na pješakinju i usmrtio, piše The Information.

U kompaniji vjeruju da su senzori modificiranog Volva XC90 registrirali 49-godišnju Elaine Herzberg dok je prelazila cestu, no softver je je bio tako podešen da je 'procijenio' da ne mora skrenuti i izbjeći pješakinju, vjerojatno ocijenivši detekciju senzora kao 'lažno pozitivnu'.

Dramatična snimka nesreće

Razlog za to, tvrde izvori The Informationa, jest taj što postoje brojne situacije u kojima računala koja upravljaju autonomnim vozilima mogu 'vidjeti' nešto što im se učini kao čovjek ili nekakva druga vrsta prepreke.

DETALJI OSTALI TAJNI Uber se nagodio s obitelji žene koju je usmrtio pametni auto

Uber je navodno zbog toga prag za reakciju u softveru kalibrirao tako nisko da je sustav prepoznao čovjeka koji prelazi cestu biciklom i odlučio da nije potreban nikakav manevar izbjegavanja, prenosi The Verge.

Iako je u trenutku nesreće u Uberovom automobilu bila osoba koja je trebala preuzeti kontrolu nad vozilom, na snimci se vidi da je čovjek, umjesto ispred sebe, gledao sa strane.

POGLEDAJTE VIDEO:

Nakon nesreće koja se dogodila u ožujku ove godine, Uber je obustavio svoja testiranja samovozećih automobila. I dalje surađuju s američkog Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB), koja tek treba objaviti preliminarno izvješće o prvim rezultatima istrage. 

ISTRAGA JOŠ TRAJE Nakon fatalne nesreće Arizona je Uberu zabranila sve testove

Iz Ubera su poručili da aktivno surađuju s NTSB-om na istrazi te da ne mogu komentirati detalje nesreće. Nadalje, kažu da u međuvremenu provode kompletnu reviziju sigurnosnih sustava samovozećeg programa. Kao konzultanta u tom procesu angažirali su bivšeg predsjednika NTSB-a Christophera Harta. Revizijom je obuhvaćeno sve od sigurnosti sustava pa do programa obuke operatora u autonomnim vozilima, ističu u priopćenju. 

 

Idi na 24sata

Komentari 24

  • kaius 09.05.2018.

    vidim,.. barem po svim člancima u zadnje xx vrijeme i komentarima da se desi kod nas da tako jedna prelazi cestu i nastrada od običnog vozača svi bi 100% krivili vozača,da nije pazio itd itd itd. a ovdje svi kažu da je kriva žena,,....kakva su to čudna mijerila......

  • 08.05.2018.

    Znači, zato jer je gurala bicikl, a ne vozila ga, auto je procijenio da će ona proći ispred njega dovoljno brzo da neće doći do sudara... Hahaha pametan je to sustav, ali ne valja biti prepametan. :D Samo zato što auto vidi bicikl ne znači da se kreće većom brzinom. Malo su ga zakomplicirali...sustav samo treba računati kolikom se brzinom objekt kreće, a ne nagađati ako se radi o biciklu ili motoru, šta bi bilo da je bio pješak na rolama? Auto bi "izbjegao" rolera iako bi inače promašio, i završio u jarku s većim posljedicama za vozača (putnika?), zato jer misli da vidi pješaka...

  • uffnezgodan 08.05.2018.

    ne kužim gdje iskopaše ovakvu vozačicu,pa što baš sve komp radi? Pa ono na oko da vagneš jel ta osoba normalna ili nije,pa kakvo testiranje?!

Komentiraj...
Vidi sve komentare