Brend poslodavca utječe na gotovo svaki aspekt poslovanja, od zapošljavanja novih talenata i zadržavanja postojećih do učinka te profitabilnosti kompanije. Sve aktivnosti koje organizacija čini kako bi komunicirala i promovirala svoj brend poslodavca na tržištu dio su njezine Employer branding strategije.
Kako to rade kompanije koje su prepoznale važnost Employer Brandinga imate priliku čuti na novom #MARKETING panelu. Naše gošće, HR stručnjakinje i menadžerice Mihaela Kovaček Pejić, IKEA Hrvatska, Martina Šepić, Webpower Adria i Blagica Petrovac Šikić, PLIVA Hrvatska/TEVA Pharmaceuticals podijelile su s nama zanimljiva iskustva i uspješne prakse.
Panel je sjajno moderirala Jelena Jelušić, employer brand menadžerica iz tvrtke Photomath, koja se zadnjih nekoliko godina karijere posvetila radu i razvoju u području employer brandinga. Jelena je podijelila neke zanimljive statistike koje idu u prilog važnosti upravljanja brandom poslodavca:
Više od 75% kandidata istražuje reputaciju tvrtke prije prijave za posao. 69% kandidata bi odbilo posao u tvrtki koja ima lošu reputaciju, čak iako su nezaposleni. Snažan brend poslodavca može smanjiti stopu fluktuacije za 28%, a troškove zapošljavanja smanjiti za čak 50%. 77% kandidata želi saznati o kulturi i vrijednostima kompanije prije nego se odluče prihvatiti posao.
Toga su itekako svjesni u tvrtki IKEA Hrvatska te puno ulažu upravo u taj segment. „ Našu jedinstvenu kulturu i vrijednosti koje promiču poštivanje različitosti, jednakost, prilike za osobni i profesionalni razvoj, kao i snažnu posvećenost brizi za naše ljude - ljudi jednostavno osjete.“ ispričala nam je Mihaela Kovaček Pejić, menadžerica za ljude i kulturu i istaknula „To je ključna povratna informacija od kandidata koji nam se javljaju, jer žele raditi upravo u takvoj kompaniji. “Cilj Employer Brandinga je percepcija naše tvrtke kao poslodavca prvog izbora, a najbolji put do toga je preko zadovoljnih zaposlenika koji tvrtku IKEA smatraju sjajnim mjestom za rad. Zadovoljni zaposlenici najbolji su ambasadori naše tvrtke među članovima svojih obitelji, prijateljima i poznanicima.”
„Oglas za posao je prvi kontakt kompanije s potencijalnim posloprimcem pa kreiranju samog oglasa pristupamo s posebnom pažnjom. Želimo da već u tom koraku kandidati osjete ono po čemu je IKEA kao poslodavac jedinstvena. Kroz cijeli selekcijski proces izrazito nam je važno da kandidati osjećaju da nam je stalo do njih, a to posebno dolazi do izražaja kroz assessment centar. To je izvrsna prilika nama kao poslodavcu da procijenimo kandidate, ali i kandidati, provodeći dan s nama, u našim prostorima, okruženi našim zaposlenicima… imaju priliku dobro osjetiti je li to sredina u koju žele doći i raditi.“
Webpower Adria je mala, uspješna tvrtka sa 10 zaposlenika, no napravili su velik pomak u percepciji brenda poslodavca, uvođenjem četverodnevnog radnog tjedna. Ova inicijativa im je uz pozitivan PR donijela i nagradu na HRdays konferenciji, gdje su se izdvojili među jakom konkurencijom HR projekata velikih kompanija.
“Radeći fully remote u vrijeme pandemije, naši zaposlenici su bili i više učinkoviti, stoga smo im veću produktivnost htjeli na neki način vratiti. Zaključili smo kako su ljudima zdravlje i slobodno vrijeme vrijedniji od novca te smo uveli ovu praksu, a oko same implementacije i njene održivosti, zaposlenici su se jako potrudili.“ ispričala je Martina Šepić, direktorica i suvlasnica Webpower Adrie. Kaže Martina kako troškova i izazova ima, ali benefit je puno veći, stoga poziva i druge tvrtke da se okušaju u ovakvoj praksi jer će im, kao i njima, pomoći u izgradnji brenda kojem kupci i zaposlenici vjeruju, s kojim se osjećaju dobro, a rezultira lojalnošću te privlačenjem novih zaposlenika.
Blagica Petrovac Šikić, već više od 20 godina radi u PLIVI, što kaže, puno govori o poslodavcu. Na mjestu više direktorice ljudskih resursa, kompanije koja zapošljava 3000 zaposlenika, upravlja brojnim projektima zahvaljujućim kojima bi više od 50% zaposlenih kompaniju preporučili bliskim osobama. Brend poslodavca PLIVA/Teva Pharmaceuticals gradi kroz brigu i zdravlje zaposlenika te zajedništvo. Uveli su dnevne šetnje, sastanke koji nisu uvijek za stolom, pop-up ambulante, mogućnost za razgovore s psihologom, psihijatrom i drugim stručnjacima…Pored toga, u fokusu je mentalno zdravlje, financijski i socijalni wellbeing. „Ponosna smo što kroz inicijativu „Care Givera“ zaposlenicima pomažemo kroz različite oblike podrške i edukacije, pa i financijski kad im je potrebno - od toga kako pomoći djeci pri učenju do savjetovanja zbrinjavanja članova obitelji u dom za starije.“ ispričala je Blagica te dodala kako su izrazito važni i edukacijski programi u koje puno ulažu i to od soft skills do znanstvenih edukacija u njihovom Knowledge labu.
Naše gošće se slažu se kako je uz spomenute inicijative za izgradnju brenda poslodavca važna bliska suradnja HR-a s timovima marketinga i komunikacija, uz neizostavnu podršku i uključenost C-level managementa, koji su ujedno i ključni za stvaranje zdrave klime i kulture kompanije. Zaključno, sretni i zadovoljni zaposlenici bit će najbolji ambasadori brenda poslodavca, stoga ima smisla uložiti vrijeme u programe i inicijative koje stvaraju zdravo okruženje te omogućuju zaposlenicima da se kontinuirano razvijaju i napreduju.
S obzirom da reputacija tvrtke nije nešto što je u potpunosti pod našom kontrolom, ipak se na nju može utjecati. Percepcija tvrtke kao poslodavca nastaje u glavama kandidata i zaposlenika, a na temelju svih iskustava koje pojedinac ima s tom tvrtkom. Pozitivan brend poslodavca može utjecati i na uspješno poslovanje, s obzirom da su i korisnici/klijenti često skloni dati prednost brendove koji su prepoznati kao dobri poslodavci (odnosno, izbjegavati one na lošem glasu).
Svaka tvrtka već ima svoj brend, čak i ako se o njemu nitko sustavno “ne brine” odnosno ako se njime ne upravlja. Brend je ono što ljudi pričaju, u ovom slučaju, o tome kako je raditi tamo. No, sve je više poslodavaca svjesno da građenje snažnog i pozitivnog brenda poslodavca ima mnogobrojne prednosti za poslovanje, s naglaskom na brže i lakše privlačenje i zadržavanje talenata.
Inspiraciju iz uspješnih praksi pronađite u panelu!
24sata donosi #MARKETING panele, koji se bave aktualnim temama iz svijeta marketinga medija i komunikacija. Paneli su namijenjeni svim zaljubljenicima u digitalne trendove, a moderatori i panelisti odabrani su stručnjaci u području iz tema panela.
Stay tuned!