To je to što me zanima!

U četiri sata su mi skinuli 81 kunu zbog neželjenih poruka

OPREZNO Treba paziti gdje se ostavlja broj mobitela. Počnu li poruke stizati, treba ih što prije zaustaviti. Pošaljite poruku STOP ili se javite HAKOM-u za pomoć oko gašenja
Vidi originalni članak

Na mobitel su počele dolaziti poruke. Pisalo je da je to SMS chat te da treba napisati 1 za kompletnu odjavu, a 2 za privremenu, no što god slao, poruke su nastavile stizati, požalio nam se čitatelj.

Rekao je da su te poruke stizale njegovu ocu, starijem čovjeku.

- Pratio je upute za odjavu, no svaka sljedeća poruka tražila je slanje nove poruke. Jedna od njih je bila i slanje SMS-a s nizom jako puno brojeva koji je trebao biti kod za SMS odjavu - ogorčeno je dodao čitatelj.

Napomenuo je da nikako nije uspijevao stopirati dolazak tih poruka koju je svaku morao platiti.

- Prva poruka stigla je u 11.19. U nekoliko sati stiglo ih je puno, a ovo su neke od njih. U 12.02 stiže poruka ‘upišite DA za odjavu seksi videa što ste skidali. U 15.10 ‘Molimo napišite IZLAZ jer će vam SMS biti naplaćen 9,80 kuna’. U 15.18 je pisalo da je tražio i primio video neke žene. Kad je shvatio da se vrti u petlji, nazvao me da ja pokušam - dodao je čitatelj.

Rekao je da je do tada, u tih četiri sata, ostao bez 81 kune koje su mu skinuli s računa. Potom je nazvao teloperatera.

- U 16 sati sam zvao podršku teleoperatera i tražio blokadu svega s tog broja. Upozorili su me da nazovem i tvrku koja šalje poruke. Zvao sam broj koji su mi dali, no javio se govorni automat na kojem sam ostavio primjedbu. No poruke za odjavu nastavile su stizati - ogorčen je čitatelj.

Dodao je da je “guglajući” saznao da su i drugi imali problema s porukama te tvrtke.

- To je usluga na zahtjev što znači da ju je korisnik sam pokrenuo slanjem SMS-a. Uslugu može deaktivirati slanjem ključne riječi STOP na kratki kod ili pozivom na 072/700-700 koji je dostupan korisnicima radnim danom od 8 do 16 sati - odgovorio nam je teleoperater.

Uslugu su čitatelju deaktivirali. Napominju da je korisnik za potrošnju do isključenja usluge dužan platiti troškove.

Pitali smo Hrvatsku regulatornu agenciju za mrežne djelatnosti (HAKOM) o SMS-u s dodatnom naplatom.

- Ako je poruka došla s kratkog SMS koda za usluge s posebnom tarifom 8xxxxx, a korisnik nije tražio ni koristio SMS usluge s posebnom tarifom, najbolje je odmah poslati naredbu STOP i obavijestiti HAKOM na mail nezeljeni.sms@hakom.hr. Ako je poruka došla s kratkih SMS kodova 6xxxxx, dovoljno je obavijestiti HAKOM o tome - odgovorili su nam.

Pojasnili su kako postoje dvije vrste poruka koje se dodatno plaćaju. Kod jednih korisnik slanjem SMS-a na kratki SMS kod ostvaruje usluge koju plaća, a cijena ovisi o samoj usluzi. Kod dugih korisnik pristajanjem na uvjete koji mu moraju biti poslani u SMS-u pristaje na periodičko primanje poruka za određenu uslugu i plaća po primitku.

Kod ovakvih poduka ne spašava ni upis u registar “Ne zovi”.

- Upisane u registar ‘Ne zovi’ ne smiju kontaktirati s ciljem prodaje i promidžbe, ali ako je korisnik aktivirao uslugu s posebnom tarifom, upis u registar ne zaustavlja naplatu usluga, odnosno takve poruke - napominju iz HAKOM-a.

Dodali su da korisniku, nakon što je poslao STOP, pružatelj usluge s posebnom tarifom mora poslati informaciju o odjavi iz usluge.

- Kod svojeg operatera može se tražiti besplatna zabrana primanja i slanja SMS-a sa svih kratkih kodova te onemogućiti takve usluge, ali se ne može blokirati pojedini kratki broj - dodali su iz HAKOM-a.

Napominju da je dobro HAKOM-u, prijavljuje li se neželjeni SMS, poslati snimku zaslona mobitela na kojoj je poruka.     

Blokiranje na mobitelu ne zaustavlja slanje     
Korisnik na svome mobitelu može blokirati nekog pozivatelja, pa tako i primanje SMS-a. No ako je aktivirao uslugu kod koje periodički prima SMS, bez obzira na to bile isporučene ili ne, bit će naplaćene te HAKOM ne preporučuje blokiranje, nego slanje naredbe STOP na kratki SMS kod s kojeg prima poruke.     

 

Ne zovite i ne šaljite SMS na nepoznati broj 
HAKOM upozorava da treba biti oprezan kod nepoznatih brojeva. Ne poznate li pošiljatelja SMS-a, ne biste trebali postupiti kako se u poruci traži. Ako je propušten poziv s nepoznatog međunarodnog broja, ne biste trebali uzvratiti poziv. Ako korisnika netko zaista treba, ponovo će zvati.     

   

Idi na 24sata

Komentari 22

  • ARMADA10 27.04.2021.

    Štooo glumataju teleoperateri oni su dužni da zaštite svoje kirisnike koje oni nama fore prodaju . Kakko je moguće da iz mreže 91 i 92 netko dobije masu poziva a kad te brojeve nazoveš javlja nazvali ste nepostojeći broj. 🤔🤔🤔😡😡😡😡😡

  • schwantz 16.08.2019.

    i meni je tele 2 naplatio 2000kn jer sam u roku od 10 minuta poslao 200 poruka u irak što je fizički nemoguće. naravno da nikakav prigovor nisu uvažili.

  • 13.11.2017.

    Znaci meni stigne sms poruka od tih budala i ja iako posaljem STOP placam tu njihovu prvu poruku!?!? E bas zbog te poruke momentalno bi prekinuo ugovor sa mobilnim davateljem usluga pa da vidimo jel bi se sta naplatilo

Komentiraj...
Vidi sve komentare