Twitter je u četvrtak predao dokumentaciju za inicijalnu javnu ponudu dionica, koja je dala detaljan uvid u financijske podatke i brojeve korisnika ove društvene mreže iz San Francisca. Ovo je najiščekivaniji izlazak na burzu nakon Facebooka prošle godine, a Twitter se nada da će prihodima privući interes investitora, iako su objavili da su u značajnom minusu.
U svojoj osmoj godini, ova društvena mreža dogurala je do statusa sociološkog fenomena i kanala komunikacije koji koriste svi na svijetu, od Pape do američkog predsjednika i Lady Gage. Ali, postao je i iznimno bitan kanal koji je prvi donio brojne vijesti.
Iz podataka koje su predali Komisiji za vrijednosne papire vidi se da su im prihodi prošle godine narasli na 316,9 milijuna dolara, u odnosu na 106 milijuna iz 2011. godine. Ove godine su došli do 253 milijuna dolara prihoda, ali su u gubitku od 69,3 milijuna. Te su brojke i u skladu s očekivanjima analitičara. Kompanija je počela oglase prodavati tek od 2010., a Brian Wieser iz Pivotal Research Group za Reuters kaže kako bi bilo iznenađenje da su zabilježili profit.
Tvrtka planira dionice prodavati pod imenom TWTTR, no još nije poznato na kojoj će se burzi izlistati. Prođe li sve kako treba, dionice bi se na burzi mogle naći tijekom studenog. Ciljaju na prikupljanje milijarde dolara u javnoj ponudi, što je značajno manje od 16 milijardi s kojima je izašao Facebook.
Podaci su otkrili i da Twitter ima 218 milijuna aktivnih korisnika, što je velik rast s 85 milijuna prošle godine, ali i više od četiri puta manje nego broj Facebookovih korisnika.
Kompanija je inače u kolovozu procijenila vlasničke udjele u kojima su stavili cijenu dionice na 20,62 dolara. Iz toga se mogla izvući vrijednost kompanije od 9,7 milijardi dolara, prenosi NY Times.