To je to što me zanima!

Toyota RAV 4: Novi plug-in hibridni pogon za mnogo snage i vrlo malu potrošnju benzina

Najimpresivniji dio ovog auta je svakako pogon. Sa 306 KS ukupne snage RAV 4 je pravi sprinter. Do 100 km/h dolazi za samo 6,2 sekunde. i sve to uz vrlo malu potrošnju
Vidi originalni članak

Toyota je već jako dobro dokazala što može i zna sa svojim hibridnim sustavima, no u pogledu plug-in hibridne tehnologije nije uhvatila prvi vlak. Dok je konkurencija nizala razne uspješne modele Toyota je nudila samo Prius u plug-in varijanti, no taj model nije previše zainteresirao kupce. Sada je stigao i RAV4 Plug-in Hybrid koji je u prvih nekoliko mjeseci prodaje pokazao da će biti mnogo veći uspjeh. Barem na bogatijim tržištima, jer radi se o vrlo snažnom i dosta skupom modelu sa samog vrha ponude RAV4.

Izvana se ovaj RAV4 ne razlikuje od ostalih, osim samo po dvobojnoj karoseriji koja je serijska uz plug in hibridni pogon u kombinaciji s top paketom opreme Style s kakvim je opremljen testni model. Dizajn atraktivnog SUV-a je vrlo dobro pogođen, svojevrsna kombinacija sportske agresivnosti i elegancije koja je svojstvena novim Toyotinim modelima kao čista suprotnost dizajnu kakav su zagovarali do prije nekoliko godina. 

Iznutra je RAV4  dobro dizajniran iako ne toliko agresivan kao i izvana.Unutrašnjost je uredna no ne i spektakularna unatoč izuzetno bogatoj opremi koja između ostalog uključuje sportska sjedala koja su  presvučena kožom grijana, hlađena i električno pokretana. Dizajneri očito nisu išli na “wow efekt” već su se odlučili za okruženje koje će biti maksimalno ergonomično i kojem će se vozač i putnici osjećati maksimalno komforno.

Ponuda prostora je tipična za veliki kompaktni SUV. To znači vrlo mnogo mjesta sprijeda i straga te vrlo velik prtljažnik u kojeg stane 490 litara. 

Najimpresivniji dio ovog auta je svakako pogon. Plug-in hibridni sustav, kao i u Lexusu NX-u 450h+ kojeg smo testirali nedavno, ima veliki benzinski motor obujma 2,5 litara i dva električna motora što u konačnici rezultira s ogromnih 306 KS ukupne snage. S tolikom konjicom ispod karoserije ovaj RAV 4 je pravi sprinter. Do 100 km/h dolazi za samo 6,2 sekunde, a prilikom preticanja ostanete zadivljeni kako impresivno izgledaju ta kratka međuubrzanja. Auto je nevjerojatno potentan, jedino što nije impresivno je maksimalna brzina koja je elektronički ograničena na 180 km/h. Da je moglo i brže dokazuje spomenuti NX koji ima “blokadu” na 200 km/h.

Prilično impresivan je električni način rada. Baterija je veća od prosjeka ove klase automobila i autu omogućuje realnih 70, 80 kilometara gradske vožnje samo na struju. Nekakav prosjek klase je 40 do 50 kilometara i stoga je RAV4 ovdje u velikoj prednosti. Maksimalna brzina samo na struju je 135 km/h što znači da je električni pogon iskoristiv i izvan grada no onda morate računati na manji doseg. Realno, na otvorenoj cesti možete računati na oko 50 kilometara dosega, naravno ako se ne vozite 135 km/h. 

Dobar električni doseg znači da će RAV4 u svakodnevnoj vožnji trošiti osjetno manje benzina od konkurenata, pod uvjetom da ga svakodnevno punite. Za to je potrebno oko 10 sati na kućnoj utičnici ili oko tri na brzom punjaču. 

Dodatni plus ovog auta u pogledu ekonomije je relativno mala potrošnja goriva kada je baterija potpuno prazna. Većina plug-in hibrida tada troši prilično mnogo, ali ne i ovaj auto. U gradu nam je s praznom baterijom potrošnja iznosila 5,5 l/100 kilometara, a kombinirano  6,3 l/100 kilometara. Odlično za velik auto od gotovo tri tone i s 306 KS.

Što se voznih osobina tiče RAV4 je napravljen prvenstveno kako bi bio komforan. U tom pogledu je odličan, od udobnog ovjesa do niske razine buke i gotovo bešumne vožnje u električnom načinu rada. Dobro se snalazi i na lošim cestama punima neravnina. Pri jurnjavi kroz zavoje je dobar, no kao što smo i rekli, njegova glavna snaga je komfor. 

Testirani RAV4 je vrhunski prestižni SUV, pun snage i bogate opreme. U skladu s tim je i cijena. 540.800 kuna više je nego dvostruko od cijene osnovnog benzinskog RAV4. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1905 kg
dimenzije: 460 x 185 x 169 cm
obujam motora: 2487 ccm
snaga benzinskog motora: 136 kW/185 KS  
ukupna snaga sustava: 225 kW/306 KS
električni doseg: 75 km
0-100 km/h: 6,2 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 1,0 l/100 km
cijena: 540.800 kn (testni model), 467.800 kn (osnovni RAV4 Plug-in Hybrid) 258.900 kn (osnovni RAV4 benzinac)

 

Važnija oprema Toyota RAV4 Plug-in Hybrid Style
Alunaplatci 19”, dvobojna karoserija, adaptivni tempomat, ambijentalna rasvjeta, grijana i hlađena električno pokretana prednja sjedala presvučena kožom, , head up zaslon, dodirni zaslon 9”, navigacija, JBL premium audio sustav, grijani upravljač, grijani vjetrobran, električno pokretana vrata prtljažnika...
Idi na 24sata

Komentari 7

  • ČA!! 25.10.2022.

    Nisam ljubitelj Japanaca ali što je je da su najpouzdaniji uvijek bili pogotovo od njemačkih prevara.

  • uwaga 24.10.2022.

    Zašto se to još zove rav4, rav4 je radni stroj, ovo je sve samo ne rav4

  • global 24.10.2022.

    u svakoj državi će se prodat po 1 kom za test i ništa drugo

Komentiraj...
Vidi sve komentare