To je to što me zanima!

Tito ih je volio: Auto u Solinu prodaju, a drugi trune u BiH

Krešimir Vrdoljak iz Solina već dulje pokušava prodati 50 godina staru Chevrolet Impalu. Traži 220.000 kuna. U BiH zarastao u travu trune Titov Chrysler New Yorker
Vidi originalni članak

Izgleda kao nov. Jedino što sam ga prelakirao iz crne u bijelu boju. Rađen je posebno za Tita kako bi mu se maksimalno udovoljilo, kaže Krešimir Vrdoljak iz Solina.

On već dulje pokušava prodati 50 godina staru Chevrolet Impalu, u kojoj se Tito vozio tijekom posjeta Splitu.

- Prvi sam put vidio auto kad sam pobjegao iz škole kako bi mogao mahati Titu dok je paradirao u Splitu. Nisam ni sanjao da ću jednog dana ja sjediti za njegovim volanom - rekao je Krešimir, koji je kupio od jednog splitskog poduzetnika.

On ga je dobio na dražbi nakon raspada Jugoslavije, a Chevrolet je tada bio smješten u Vili Dalmaciji u ratnoj luci Lora. Budući da se Tito njime vozio samo povremeno, automobil je prešao samo 140.000 kilometara iako je star 50 godina.

- Automobil je atraktivan ljudima, koji u njemu vole ići na vjenčanje ili nekakvu svečanost pa poznanicima povremeno izađem na taj način u susret. Prije sam ga vozio, no u zadnje vrijeme rijetko - kaže Krešimir, koji za Titovu vrijednu Impalu traži 220.000 kuna.

- Auto je stvarno odličan i teško mi se od njega rastati. No vremena su teška i mnogi ljudi prodaju vrijedne i drage stvari. Tako i ja - zaključio je Krešimir.

I dok njegova Impala i dalje plijeni poglede u Solinu i okolici, u Štrpcima kraj Prnjavora u BiH zarastao u travu trune Titov Chryler New Yorker iz 1961. godine. Darovao mu ga je John F. Kennedy, a Tito i tadašnji predsjednik SAD-a su se, za njegova posjeta, sa suprugama u njemu vozili Beogradom.

- Uživao sam vozeći to čudo od automobila. Svi su ga gledali, a poslije se za njega nudilo i 30.000 eura. Kennedy ga je osobno naručio za Tita. Siguran sam da bi na zapadu vrijedio jako mnogo - rekao je profesionalni vozač Jelenko Marić, koji je nekoliko puta vozio gotovo dvije tone težak i 350 “konja” jak Chrysler.

Vlasnik ga je prije rata kupio na dražbi JNA u Beogradu i dovezao ga u rodni Drvar. U njemu je 1995. bježao u Štrpce gdje ga je ostavio i otišao u inozemstvo. Titov Chrysler od tada trune, ali bi ga se, kaže Marić, uz malo ulaganja još moglo spasiti.

Servo volan, 250 ’konja’, električni podizači...

Titova Impala iz 1964. godine serijski je imala mjerač kilometara u miljama, ali je na zahtjev Josipa Broza bio izrađen da pokazuje kilometre. Pod haubom je legendarni V-8 motor od 250 konjskih snaga, a automobil ima i servo volan te električne podizače stakala. Prije nekoliko godina slovenski muzej je tražio da im Krešimir posudi Impalu, no odbio ih je jer mu se nisu sviđali njihovi uvjeti. Tako Titova limuzina još čeka kupca u garaži u Solinu.

 
Idi na 24sata

Komentari 179

  • Martin Tralala 03.01.2015.

    :-)

  • Galeb i ja 02.01.2015.

    I sada bi ta kistra morala kostati hrpu novaca zato sto je bila titina.

  • NikolaKurjakovic 02.01.2015.

    obozavam ta stara americka muscle cars

Komentiraj...
Vidi sve komentare