To je to što me zanima!

Testirali smo: Škoda Rapid je idejni nasljednik veće Octavije

Rapid je limuzina s golemim prtljažnikom, odličnim motorom i mjenjačem, s puno mjesta na stražnjoj klupi te solidnom razinom opreme, i sve to po cijeni Fabije
Vidi originalni članak

Godina je počela u znaku povoljnih kompaktnih limuzina. Peugeot 301, Citroën C-Elysée i Škoda Rapid konceptom 'malo novca za mnogo prostora', idealno su se uklopili u teška recesijska vremena. Prvo što upadne u oči kod Škode Rapid je zaista prostran prtljažnik s praktičnim petim vratima te mnogo mjesta straga, kako za noge tako i za glavu. S lakoćom se ovdje mogu smjestiti i viši putnici. S druge strane u oči upadaju lošiji materijali i siromašan te nemaštovit dizajn unutrašnjosti. Logično jer osnovna zadaća Rapida je - biti povoljan. U testiranom automobilu pogonsku zadaću je preuzeo odličan turbomotor obujma 1.2 litre sa 105 KS.

Na papiru ne djeluje previše uvjerljivo, ali u praksi iznenađuje snagom i agilnošću. Ubrzanja i maksimalna brzina Rapida su tako na razini 30 KS snažnijih konkurenata. Uz sve to potrošnja je vrlo niska - na testu smo kombinirano trošili 6,5 l/100 km. Škodu Rapid odlikuje dobar ovjes, tako da je ponašanje u zavoju na razini  osjetno skupljih i razvikanijih klasičnih kompaktnih automobila. Upravljač je pohvalno izravan, a mjenjač vrlo precizan, također na mnogo višoj razini nego što se to može očekivati od automobila ove klase i cijene. Iako je vrlo udoban, Rapid u tom pogledu na lošijim cestama ipak zaostaje za konkurentima. Niti zvučna izolacija nije idealna. Istina, pri gradskoj vožnji motor bruji gotovo neprimjetno, vrlo je uglađen, no na većim brzinama iritira buka vjetra i guma.

Cijena od 120.789 kuna za testirani model je odlična. Time, ali i sličnim dimenzijama te prostranošću, Rapid je sasvim legitimni recesijski nasljednik Octavije, koja će u novoj generaciji biti osjetno veći i skuplji automobil. 

Prtljažnik je golem i praktičan

Kad je u njemu rezervni kotač, u prtljažnik stane 530 litara, a preklapanjem sjedala volumen je 1470 litara. Peta vrata olakšavaju utovar velikih predmeta. Za obiteljske potrebe više nego dovoljno. 

Izabrati srednji paket 

Unutrašnjost Rapida je sasvim solidno uređena, ne smeta li vam obilje crne i tvrde plastike. U opremi testiranog modela su električni paket, klima, alunaplatci od 16 inča, putno računalo, audiosustav...

Škoda Rapid Ambition 1.2 TSI

TVORNIČKI PODACI
masa: 1175 kg
dimenzije: 448x170x146cm
obujam:  1197 ccm
snaga:  77 kW/105 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  10,3 s
najveća brzina: 195 km/h
potrošnja:  5,4 l /100 km

CIJENA: 120.789 kn (testni model)  113.249 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Peugeot 301, Chevrolet Cruze, Hyundai Elantra

PLUS: prostrana unutrašnjost i prtljažnik, peta vrata, elastičan i agilan motor, dobre performanse, niska potrošnja, izravan upravljač, precizan mjenjač kratkog hoda
MINUS: jeftina plastika, buka pri većim brzinama, prostranost u širinu

Idi na 24sata

Komentari 50

  • mmarenjak 18.12.2014.

    sad gledam brojke,oktavija je 10 cm šira,jednako visoka,20 cm duža, iznutra je oko 4 cm sira tj. komfornija,i prostor u gepeku je 10 cm širi i 100 kg teža hehe.

  • mmarenjak 18.12.2014.

    danas bio u salonu i sjedio u rapidu limuzina..pored tog auta parkirana nova oktavija..oktavijin gepek je 15-ak cm duzi i oktavija malo robusnije izgleda, kao da je malo vislja i druge razlike nema.razlika je samo u opremi dal je elegans,aktiv i to..koliko ima mjesta u oktaviji toliko ima i u rapidu samo je gepek kod oktavije veci...dobio sam i prospete i slike i sve to ali u zivo je to sasvim drugaciji auto.ugodno sam iznenaden i uopce mi nesmeta to sto je "tvrda" plastika ili kako kazu jeftina..cekam probnu voznju i to je to

  • MomoDemirov 09.03.2013.

    ...Evo pozdrav i glavnog grada Češke s malin info o novom Rapidu..... evo ja san ga kupija za cca 120 000 kn.... i sad da van kazen da je kombinirana potrosnja 5,9l, uz digitalnu klimu, alu felge 17´´ itd, nemore niko pricat o nekoj Fabii i nerealnoj cijeni......auto je prestabilno i u verziji koju ja iman 1,6 TDI 105KS potegnit 195 sa potrosnjom od SAMO 7,8l eeee onda se zamislite.. a da neprican o prostoru jer ko kaze da ima manje....taj laze..... jer triba se provozat vidit i izvagat aonda pricat i pisat gluposti uzmete novu 301... eto je neraalno...auto samo sta se neokrene na krov pri vecoj brzini........

Komentiraj...
Vidi sve komentare