Volkswagen je prošle godine redizajnirao Polo i to je bio posao koji su shvatili vrlo ozbiljno. Polo je u toj mjeri promijenjen da sprijeda i straga izgleda kao potpuno novi automobil. Na prednjem dijelu je novo apsolutno sve. I straga je tako. Tamo je mali VW po prvi put dobio svjetla koja se protežu i na poklopac prtljažnika, novi poklopac prtljažnika s velikim napisom 'Polo' na sredini i novim logom marke. tu je i novi stražnji odbojnik.
U unutrašnjosti su promjene nešto manje. Redizajnirani Polo ima novi upravljač, naprednije infotainment sustave, modificirane digitalne instrumente, nove presvlake sjedala i neke druge detalje.
Po mnogim stvarima Polo se doima kao automobil koji je iznad svoje i na razini više klase. Kvaliteta materijala i izrade samo jedna od tih stvari. Tu je i ponuda prostora koja je prilično velika što je i logično za auto koji je među najvećima u gradskoj klasi.
Najvažnija karakteristika kojom se Polo odmiče od gradske klase je osjećaj u vožnji. Kao prvo imate osjećaj da je automobil vrlo čvrst, kompaktan. U vožnji nema nikakvih izvijanja karoserije, pucketanja armatura, zvukova koji dolaze iz ovjesa... Također zvučna izolacija je vrhunska što se posebno vidi na većim brzinama.
Iako se na prvu doima izuzetno kruto, Polo je vrlo udoban automobil u vožnji. Probleme mu ne predstavljaju ni ležeći policajci ni loše ceste na kojima se ponaša vrlo uvjerljivo. Kada je u pitanju ponašanje pri agresivnijoj sportskoj vožnji zavojima Polo je trenutno najbolji auto u klasi.
Motor u testnom autu je trenutno najjači koji se ugrađuje u ovaj model, izuzmemo li sportsku izvedbu GTI. Dobro poznati TSI s tri cilindra i 110 KS dovoljan je za ovaj automobil. Iako mu ne može pružiti sportska ubrzanja vrlo je uvjerljiv kada želite držati dobre brzinske prosjeke na otvorenoj cesti. Potrošnja se na testu kretala os 5,5 do 7,7 litara na 100 kilometara, s napomenom da je ova najveća vrijednost ostvarena u gradskoj vožnji uz malo težu nogu na gasu.
Mjenjač ej jedan od najuvjerljivijih dijelova automobila. Poznati DSG sa sedam brzina radi vrlo brzo i toliko uglađeno da pri nježnoj vožnji teško uopće primijetite da je automobil promijenio brzinu.
Pohvalu zaslužuju i vrhunska LED Matrix svjetla koja posebno osvjetljavaju razne segmente ceste i omogućavaju vam da na otvorenoj cesti stalno vozite s dugim svjetlima. Auto će automatski smanjiti intenzitet svjetala tako da ne smeta nadolazećem automobilu, no sve oko njega bit će i dalje obasjano jakim dugim svjetlima.
Posebno nam se svidio novi infotainment koji je mnogo napredniji nego kod prethodnika. U tom smislu je Polo sada znatno više digitaliziran. Ipak i spomenuta svjetla i najveći i najnapredniji infotainment osjetno dižu cijenu testnog modela. Ukupno je to oko 18.000 kuna plus PDV i trošarina, pa smo sigurni da će ih u svoj novi Polo ugrađivati samo rijetki kupci u Hrvatskoj.
Općenito, testirani Polo je zbog dosta dodatne opreme prilično skup za model gradske klase. Uvjereni smo da će samo rijetki odabrati ovakvu konfiguraciju koja na kraju košta čak 218.039 kuna. Testni model su u VW-u složili da bi nam pokazali što novi Polo sve može, hrvatska realnost će biti mnogo bliža cijeni od 136.675 kuna koliko stoji osnovni model. I on je s tom cijenom među najskupljim gradskim autima u Hrvatskoj, no kao što smo već napisali, Polo je po gotovo svemu iznad klase pa je bilo realno za očekivati da će tako biti i po cijeni.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 407 x 175 x 145 cm
obujam: 999 ccm
snaga: 81 kW/110 KS
0-100 km/h: 10,4 s
najveća brzina: 195 km/h
potrošnja: 5,6 l/100 km
cijena: 218.039 kn (testni model), 178.099 kn (1.0 TSI DSG R-Line bez dodatne opreme), 136.675 kn (osnovni Polo)
Važnija oprema Polo 1.0 TSI DSG R-Line
Aluminijski naplatci 7", LED Matrix svjetla, dodirni zaslon 9,2", navigacija, digitalni instrumenti, klima uređaj, adaptivni tempomat, prednji i stražnji senzori za parkiranje...