To je to što me zanima!

Testirali smo: Hyundai Ioniq 5, pravo električno čudo iz Koreje

Samo vizualno, bilo to izvana ili iznutra, Ioniq obara s nogu, ali još veći užitak je kad krenete u vožnju. Ovo je jedan od najboljih električnih automobila koje trenutno možete kupiti novcem
Vidi originalni članak

Hyundai je već ranije s Konom dokazao da zna raditi odlične električne automobile. Kada se pojavila na tržištu Kona je postala jedan od najprodavanijih električnih automobila na svijetu. Realno, to je odličan električni automobil, no novi Ioniq 5 sve podiže na nekoliko razina više. Ovo je jedan od najboljih električnih automobila trenutno na svijetu i može se bez problema natjecati s Teslom i drugom konkurencijom. 

Dizajn Ioniqa 5 je priča za sebe. Jedinstven, originalan, a istodobno privlačan i atraktivan dizajn zbog kojeg je Hyundai već dobio brojne nagrade. S razlogom. Jer Ioniq 5 je auto za kojim se okreću glave i to bez da je išta na njemu pretjerano, previše upadljivo ili kičasto. Moderna tehno elegancija na djelu u svojoj najboljoj verziji s malo retro "štiha" (inspiracija je bio Pony).

I unutrašnjost automobila je izuzetno atraktivna i u stilu s vanjskim dizajnom. Ioniq 5 djeluje moderno bez da je previše minimalistički kao Tesla ili pak previše kompliciran kao neki drugi istaknuti električni automobili. U centru pažnje su dva identično velika zaslona (za instrumente i dodirni zaslon), ali tu je i dovoljno klasičnih tipki. Ono što impresionira je kvaliteta izrade i materijala. Ioniq je ovdje, bez sumnje, na razini premium automobila. 

 

Dojmljiva je i ponuda prostora. Iako je Ioniq 5 sa svojih 464 centimetara na razini kompaktnog karavana ili SUV-a, prostora unutra ima mjesta kao da se radi o automobilu najviše klase. To vrijedi za raskošnu stražnju klupu ali i za prednja sjedala gdje će se bez problema smjestiti i oni krupniji. I prtljažnik sa 527 litara ne ostavlja nikakve želje neispunjenima. 

Samo vizualno, bilo to izvana ili iznutra, Ioniq obara s nogu, ali još veći užitak je kad krenete u vožnju. Snažni električni pogon u testiranom automobilu budi razne osjećaje. S jedne strane osjećate se kao da se vozite u moćnom električnom automobilu, s druge strane osjećate se zadovoljno jer je potrošnja mala, a doseg osjetno veći od onog što ste normalno navikli kod električnih automobila. Kombinacija tih faktora najviše podsjeća na Teslu Model 3 koja je također "vraški snažan" i izuzetno ekonomičan automobil.

 

Auto ima pogonski sustav od 800 volta, kakav koristi još jedino Porsche Taycan. Snaga mu je 306 KS. Dovoljno za najambicioznije sportske vozače jer ćete 100 km/h doseći za samo 5,2 sekunde dok vam trbuhom "lete leptirići". Osjećaj ubrzanja i međuubrzanja je moćan, a i maksimalna brzina je vrlo visoka za jedan električni automobil kakve obično ograničavaju (osim Tesle) na mnogo manjim brzinama nego očekujete. U Ioniqu možete pojuriti 185 km/h što je više nego dovoljno za Hrvatsku, a ni na njemačkim "Autobahnovima" ne bismo se ojačali previše inferiorno.  

Potrošnja električnog pogona prilično je mala i uz pametnu vožnju možete je držati i na razini ispod 15 kWh na 100 kilometara što u kombinaciji s prilično velikom, ali ne i prevelikom, baterijom (73 kWh) znači doseg oko 500 kilometara. Konkretno, kad zbrojimo cijeli test, prosječni doseg nam je iznosio vrhunskih 515 kilometara. Uz agresivnu vožnju nije se spuštao ispod 350 km, a uz vrlo štedljivu lako je moguće prevaliti i više od 600 kilometara u gradu, pod uvjetom da nije prehladno.

Pohvale i za punjenje. Maksimalna snaga od 220 kW je daleko iznad prosjeka, a tu je i solarni krov (doplata) koji može za nekoliko kilometara dnevno povećati doseg. Kad se ti kilometri zbroje na kraju godine ušteda može biti poprilična, i na razini nekoliko tisuća kuna, uzmemo li u obzir cijene na javnim punionicama. 

Vozne osobine su besprijekorne. Ovjes se vrhunski nosi s velikom snagom, a upravljač je direktan i precizan te ga dobro osjećate u vožnji. kočnice su vrlo efikasne. Ioniq se odlično snalazi kada želite juriti i uživati, ali još je bolji kad vozite opušteno. Komfor je na razini automobila najviše klase, zvučna izolacija takva da jedva čujete nešto izvana sve dok ne pretjerate s previsokim brzinama. 

Sve u svemu, Ioniq 5 je automobil kakav se rijetko "rađa". Dojam je da je sve na njemu gotovo savršeno i želite li novi prestižni, posebni i zahvalni električni auto, za njega možemo dati samo preporuke. Naravno ako ste  spremni platiti pozamašan iznos. Ioniq je svojom cijenom na razini konkurencije, a to u prijevodu znači poprilično skup. Posebice ako odaberete najprestižniju varijantu kakva je bila na testu. 

 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2150 kg
dimenzije: 464 x 189 x 161 cm
snaga: 225 kW/306 KS
baterija: 73 kWh 
0-100 km/h: 5,2 s
najveća brzina: 185 km/h
doseg kombinirano: 460 km
potrošnja: 17,7 kWh/100 km
prtljažnik: 527 litara
cijena: 453.464 kn (testni model), 443.990 (Ultra bez dodatne opreme), 339.990 kn (osnovni model)

 

Važnija oprema Hyundai Ioniq 5 AWD Ultra

Aluminsijski naplatci 19", automatska dvozonska klima, LED svjetla, adaptivni tempomat, head-up zaslon, bežično punjenje mobitela, sustav kamera za parkiranje, senzori za parkiranje straga i sprijeda, električno namjestiva, grijana i hlađena prednja sjedala, grijana stražnja sjedala, sejdala presvučena kožom, grijani upravljač,  Bose premium audio sustav, solarni krov, električno otvaranje prtljažnika, grijana baterija i toplinska pumpa...

Idi na 24sata

Komentari 29

  • be yourself 19.09.2022.

    Frend iz Njemačke mi kaže da je to trenutno najbolji el. auto na tržištu. Vozio je sve i kaže da je ovo daleko najbolje što je trenutno na tržištu. Ja nisam pa ne znam ali tako piše i autor članka.

  • JOKER made in China 19.09.2022.

    Odličan! Imam ga već 3 godine, nikakvih problema nema, samo mijenjaj ulje, filtere i vozi Miško. Dobro vuče, mala potrošnja. Topla preporuka.

  • Piver 19.09.2022.

    struja je buducnost ali ne s Li-ion baterijama.. Solid state za godinu dvije ce bit pravi hit preko 1000km dometa,mogucnost brzog punjenja do 80 % u par minuta, ne gore tj ne eksplodiraju ko sadasnje baterije a cak i da ju ostetite te baterije ce davat struju i dalje sto nije slucaj sa sadasnjim baterijama koje se zapale prilikom sudara zbog tekuceg elektorlita. Vatrogasci muku muce s elektricnim autima kad njihove baterije eksplodiraju u nesreci jer ih je tesko ugasit. Osobno nebi nikad kupio auto sa danasnjim baterijama...masovna proizvodnja solid state baterija krece sljedece godine i to bar kod dvije tvrtke a renomirani proizvođači automobila u njih su ulozili milijune sto ce rec da ce oni vec sljedece godine dobit prve aute s tim baterijama.

Komentiraj...
Vidi sve komentare