To je to što me zanima!

Test ljetnih guma: Jeftinije su jednako dobre kao i renomirane

Continental koji već godinama dominira, opet je u samome vrhu po svim kriterijima, s gumom PremiumContact 5. Na drugome mjestu je Bridgestoneova Turazna 001...
Vidi originalni članak

Za recenziju najboljih ljetnih guma i ove su se godine pobrinuli Hrvatski autoklub (HAK) i njegovi europski partneri, ponajviše njemački ADAC. Pri testiranju najviše je pažnje posvećeno "ponašanju" guma na mokroj podlozi, koje je nosilo velikih 40 % ukupne ocjene.  

U dimenziji 205/55 R17, tipičnoj za kompaktne gradske automobile, uvjerljivo najboljom pokazala se Michelinova guma Primacy 3. Nakon nekoliko godina u kojima su Michelinove gume ostvarivale osrednje rezultate, konačno su na vrhu, što se uz njihovu cijenu pomalo i podrazumijeva. Continental koji već godinama dominira, opet je u samome vrhu po svim kriterijima, s gumom PremiumContact 5. Na drugome mjestu je Bridgestoneova Turazna 001. Evo, koja se smjestila između pobjednika Michelina i trećeplasiranoga Continentala.

Dobar je i jeftiniji Firestone Roadhawk, a od nepoznatih brendova najbolja je guma Esa+Tecar Sprint 5HP, s osrednjim ocjenama. Razočaranje testa u ovim dimenzijama svakako je guma marke Goodyear, koja je dobila zadovoljavajuću ocjenu, a na dnu poretka je Vredestein SportTrac 5, koji je ocijenjen "dovoljan". Nijedan od 16 testiranih modela guma nije pao na testu i zaradio neprolaznu ocjenu. 

Što se tiče kategorije manjih guma, odnosno dimenzije 175/65 R14 (koja je najčešće namijenjena starijim gradskim automobilima), najboljom se iznenađujuće pokazala slabije poznata guma Falken Sincera SN832 EcoRun, slijedi ju Semperit ComfortLife koji je također dobio ocjenu "dobar", a iza njih je Dunlopov StreetResponse 2 s ocjenom "zadovoljavajući". Na samome dnu tablice je Sava, čija je guma Perfecta dobila tek ocjenu dovoljan. Sava se pokazala odličnom na suhoj cesti, ali je uvjerljivo podbacila u mokrim uvjetima i zbog toga je "zaradila" posljednje mjesto na tablici. 

Gume su testirane u vožnji na 15.000 kilometara na Volkswagenu Golfu u većoj, odnosno na Fordu Fiesti u manjoj dimenziji. Testirana je i izdržljivost guma, apsolutni pobjednik bio je Michelin, koji je izdržao 45.000 kilometara, a najlošija guma na testu Infiniti EcoSis doslovce se "raspala" nakon 25.000 kilometara. 

Kolike su razlike između najboljih i najlošijih guma pokazuje i primjer testa kočenja. Najbolja guma na mokrome Continental PremiumContact 5 ima put kočenja 42,7 metara (80 km/h do 0 km/h), a najlošija Sava Perfecta gotovo deset metara više - 52,2 m).

Idi na 24sata

Komentari 48

  • cimerrr 23.03.2018.

    Najbolje gume su japanske gume iz mog iskustva,prvenstveno Dunlop i Falken. Continental je previše razvikan baš zahvaljujući tome da gotovo sve testove rade isključivo Nijemci,a onda ocjenjuju kako njima odgovara.

  • cimerrr 23.03.2018.

    Pola ovih guma se uopće ne prodaje u Hrvatskoj,prepisivanje ovih ocjena je besmisleno. HAK bi trebao testirati gume koje se prodaju u HR i lijepo napisati rezultate testa,koliko metara koja koči na suhom,mokrom,handling,otpornost na aquaplanung na ravnom ,u zavoju,buka,komfor,predviđena trajnost. Iz ovih njemačkih rezultata se gotovo ništa ne vidi,a nije tajna da oni uvijek forsiraju svoje gume.

  • Mercedes s klasa 14.03.2018.

    Kako je super u današnje vrijeme biti novinar samo copy paste nečiju tablicu i članak i ostatak dana provjeravaš šta radi lidija bačić na društvenim mrežama i jel severina mrdnula guzom kako treba

Komentiraj...
Vidi sve komentare