Joshua Brown (40) iz Ohija u svibnju je poginuo u sudaru na autocesti na Floridi dok je njegov Tesla Model S upravljao sam, a zbog ove nesreće istragu je pokrenuo i američki Ured za sigurnost prometa na cestama.
Do nesreće je došlo kad se prikolica prepriječila ispred Modela S, a nisu je primijetili vozač - za kojeg u Tesli kažu da je odgovoran za radnje vozila, čak i sa uključenim autopilotom, ali ni automobil i njegovi sustavi - kako bi zaustavili vozilo.
Elon Musk je napisao na Twitteru kako radar na vozilu nije pomogao jer ne uključuje automatsku kočnicu kad vidi ono što mu izgleda poput prometne signalizacije. Zbog visine prikolice i položaja na cesti, automobil je prošao ispod traktorske prikolice i prvi kontakt je bio između prikolice i vjetrobranskog stakla. Iz Tesle dodaju da je automobil udario u prednji ili stražnji dio prikolice, čak i pri visokoj brzini, "sigurnosni sustavi automobila bi vjerojatno spriječili teže ozljede kao što se dogodilo u brojnim prethodnim slučajevima."
Teslini automobili na autopilotu su prešli 210 milijuna kilometara, a dodaju kako u prosjeku smrtni slučaj imaju svakih 96 milijuna kilometara globalno. Istraga saveznih tijela je 'preliminarna procjena' kojom će se utvrditi je li autopilot radio ispravno što može prehoditi potezima poput povlačenja vozila.
Iz Tesle su na blogu ponovili kako svi njihovi kupci moraju prihvatiti da je ovo "javno beta testiranje" funkcionalnosti vozila i da je sustav dizajniran tako da se očekuje od vozača da će držati ruke na vozilu i imati kontrolu i odgovornost nad radnjama vozila. Tesla nije jedina kompanija koja radi na razvoju autonomnih vozila i ovo je potpuno novo područje koje čeka još uređivanje regulative. Zasigurno se mogu očekivati i mnoge žestoke rasprave unutar automobilske industrije i među pravnicima oko sigurnosti i odgovornosti vozača za ovakve sustave.
Teslu su i iz nekih kompanija kritizirali zbog uvođenja ovog sustava ovako rano, a činjenica je da automobil dosta radnji može odraditi toliko sigurno i precizno da ljudi imaju lažni osjećaj sigurnosti da će automobil sve odraditi sam. Tako smo mogli vidjeti niz testova Teslinog sustava u kojem ljudi rade suprotno od naputaka kompanije, ali i nedavno je svijetom kružila snimka vozača koji je zaspao dok je automobil upravljao sam.