To je to što me zanima!

Tesla iz Runovića: 'Moj bicikl 'priča' preko kacige, zna sve!'

Dvosjed, težak 500 kg, s četiri brzine i rikvercom, dvadeset kilometara dometa i maksimalnih 70 km/h. Mario ga je sam konstruirao, pronašao dijelove i složio u garaži koju je podigao s bratom i rođakom
Vidi originalni članak

Kad je prije nepune dvije godine po svojim Runovićima u Imotskoj krajini provozao svoj inovativni auto, Marija Ljubičića (22) svi su gledali kao da je pao s Marsa.

No to mladog inovatora, inače studenta Fakulteta elektrotehnike i komunikacijske tehnologije, nije zaustavilo.

POGLEDAJTE VIDEO

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

U svojoj garaži, uz pomoć rođaka i brata, sastavio je električni bicikl koji ima posebnu bateriju. Radi se o sustavu za nadopunu energije bez struje ili sunca koji je primijenio već na automobilu te koji namjerava patentirati.

A glavna karakteristika bicikla je program koji biciklistu omogućuje da preko kacige na glavi dobiva sve potrebne informacije za vožnju, poput rute ili informacija o građevinama i znamenitostima pored kojih prolazi.

- Hrvatska je zemlja turizma, a broj biciklističkih staza, kao i broj turista željnih bicikliranja i pustolovina stalno raste. Električni bicikl mi se učinio kao sjajna ideja. Lani sam s rođakom Ivanom Ljubičićem otvorio tvrtku i sad razvijamo električne bicikle. Na sajmu Grand Prix Zagreb ovaj bicikl osvojio je prvu nagradu sajma, što mi s autom nikad nije uspjelo - priča nam Mario.

Ono što ovaj bicikl izdvaja od konkurencije je software. On sam kreira rute prema željama korisnika koji samo treba odlučiti želi li istraživati prirodu ili ga više zanima povijest.

POGLEDAJTE VIDEO

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- Ovaj bicikl ‘komunicira’ preko servera i interneta. Skida podatke s našeg servera koji su uneseni s njihovih internet-stranica - tumači Mario.

Kako biste pokrenuli ovaj bicikl potrebno vam je skinuti aplikaciju, prijaviti se na nju, unijeti sve potrebne osobne podatke preko mobitela i prijaviti bicikl koji biste unajmili. Sve ostalo je na biciklu. Baterija se puni nakon sto kilometara. Nakon sat-dva odmora baterija je ponovno puna. 

Komunicirat ćete s biciklom preko kacige koju je Mario razvio. Ona u sebi ima zvučnik i preko nje idu sve informacije. Dok vozite, bicikl će nam reći: “Skrenite lijevo ili desno”. 

Putem kacige se možete javiti na mobitel, a ako vam netko pokuša ukrasti bicikl, javit će vam to na mobitel.

Ovaj 22-godišnjak pršti od ideja, vrijednih je ruku i, kaže, voljan je još mnogo učiti. Pritom poručuje kako ne namjerava odlaziti iz Imotske krajine.

- Ostati ovdje i ulagati u svoj kraj moja je jedina želja, Imotski ima svojih potencijala u mladim ljudima, samo ih treba znati prepoznati i podupirati - odlučan je Mario, a mi se nadamo da će ga znati prepoznati i šira zajednica.

Idi na 24sata

Komentari 43

  • 19.02.2020.

    Hvala na obrisanom komentaru, koji nije bio uvredljiv. Još jednom molim ove koji komentiraju sa računala što im ga je tata kupio za igrati igrice da pročitaju cijeli tekst i da pogledaju video, pa onda komentiraju. Marijo sretno? Da bar imamo više takvih mladi ljudi!

  • יֵשׁוּעַ 19.02.2020.

    Koliko je sigurno voziti se na biciklu i slušati kaj ti priča umjesto da se koncentriraš na promet? Svaka čast ali ovo s biciklom je ništa posebno, auto je fora to već treba isprojektirati.

  • Hiroo_Onoda 19.02.2020.

    8 od 16 komentara se odnosi na prostitutke. A sad o autu! Dakle, 500 kg i dvadeset kilometri dometa. Sa time možeš jedino po dvorištu napravit par krugova i šlus. Pa na kaj ti dečko trošiš vrijeme? Daj rađe završi taj faks i nađi si curu. Ako se hoćeš na struju voziti kupi neki pošteni električni pedalec koji ima 22 kg, domet nekih 50-60 km i sve ono što ti misliš da si izumio. Entuzijazam kojeg posjeduješ može te odvesti u korisne vode, ali to svakako nisu električni auti i bicikli.

Komentiraj...
Vidi sve komentare