Mercedesova abeceda stalno raste. Sada su u nju uključili i slovo T. Mnogi će se sad zapitati što je to T-klasa, no odgovor je prilično jednostavan. T-klasa je zapravo profinjenija verzija malog kombija Citan Tourer koja nudi više opreme, bolje vozačko iskustvo i nekako je bliža A-klasi, nego sirovijem kombiju Citanu.
Kao i Citan, T-klasa je nastala na osnovi Renaulta Kangooa s kojim dijeli mnoge komponente iako se to na prvi pogled ne bi mogli reći. Vanjski dizajn je potpuno samostalan i nemoguće je primijetiti bilo kakvu sličnost s Renaultom. Iznutra je već malo drugačija priča. Iako se Mercedes potrudio promijeniti što više toga, uvesti MBUX i druge značajke tipične za ovu marku, mnogo kvalitetnije materijale i dodati mnogo vlastitog dizajnerskog štiha, neki detalji ipak otkrivaju porijeklo. Tako su primjerice s Kangooa direktno preneseni tipka za uključivanje auta, komande klime te prekidači za otvaranje prozora, a ni ručica mjenjača nije na tipičnom položaju za Mercedes već na središnjoj konzoli. Ipak, osim tih detalja, unutrašnjost T-klase izgleda potpuno drugačije.
T-klasa je pravo čudo prostranosti, kako to obično biva kod automobila ovog tipa. Možda nisu lijepi, ali vlasniku pružaju vrlo mnogo, bez obzira koristili ovaj auto za posao ili kao obiteljski. Ponuda prostora straga je izuzetno raskošna, a u prtljažnik stane raskošnih 520 litara. Kada preklopite sjedala volumen raste na čak 2127 litara. Izuzetno praktična su klizna vrata straga koja olakšavaju ulazak ili utovar stvari. Među praktičnim detaljima valja istaknuti i stoliće za putnike straga. Djeca će u ovom autu uživati.
Iako su instrumenti analogni, a dodirni zaslon malo manji i drugačijih dimenzija nego u tipičnom Mercedesu, T-klasa ima MBUX sustav i sva inteligentna rješenja koja dolaze s njim. Tu je i niz sustava za pomoć u vožnji koji funkcioniraju odlično i nenametljivo, kao u svakom drugom Mercedesu. Posebna pohvala i za kvalitetu materijala koja je podignuta na razinu kakvu očekujemo od Mercedesa.
Za pogon je zadužen 1,5 litreni dizelski motor kakav Mercedes koristi i u mnogim drugim automobilima, uglavnom srodnim A-klasi. Porijeklo je također Renault, no Mercedes je motor preradio i učinio još uglađenijim. Motor radi odlično, tiho, a činjenica da su ga kupci Mercedesa jako dobro prihvatili unatoč njegovom porijeklu dovoljno govori o njegovoj kvaliteti. Motor razvija 116 KS i sasvim je dovoljan za pokretanje automobila od kojeg se ne očekuju vrhunska ubrzanja i prevelika krajnja brzina. Snaga se prenosi na prednje kotače putem automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom i sedam brzina.
Potrošnja goriva je vrlo umjerena. U gradu smo trošili 7,1 l/100 kilometara, a na otvorenoj cesti oko pet, ovisno o stilu vožnje. Odlično za auto koji baš nije previše aerodinamičan i koji je s 1,6 tona mase prilično težak.
Ovjes T-klase je iznimno udoban, te se odlično snalazi i na lošim lokalnim i gradskim cestama gdje vrhunski filtrira neravnine, ali i na autocesti gdje jako dobro drži pravac i ulijeva povjerenje na visokim brzinama. Komforu doprinosi i vrhunska zvučna izolacija na tipičnoj razini Mercedesa te prilično udobna sjedala. T-klasa je vrlo ugodan suputnik na dužim putovanjima.
T-klasa možda nije tipičan Mercedes svojim porijeklom ili glamurom koji dolazi uz njega, no bez sumnje je jedan od najkvalitetnijih i i najimpresivnijih modela u klasi u kojoj na tržištu ima sve manje predstavnika. A pritom svojom cijenom zapravo i ne odskače od konkurencije. Za usporedbu, Volkswagen Caddy je čak nešto skuplji od njega.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 450 x 186 x 158 cm
obujam motora: 1461 ccm
snaga: 85 kW/116 KS
0-100 km/h: 13,2 s
najveća brzina: 177 km/h
potrošnja: 5,6 l/100 km
cijena: 39.908 € (testni model), 30.409 € (T180 d bez dodatne opreme), 27.120 € (osnovni T160 benzinac)
Važnija oprema testirani Mercedes T180 d
Aluminijski naplatci 17", automatska dvozonska klima, sjedala a presvučena kožom, prednji i stražnji parkirni senzori, sustav kamera za parkiranje, sustav za automatsko parkiranje, dodirni zaslon 8", Apple Car Play i Android auto...