Velika Britanija ove bi godine trebala postati prva zemlja u kojoj se više od polovice ukupnog novca za oglašavanje ulaže u digitalne medije, na što znatno utječe popularnost gadgeta, društvenih mreža i online kupnje. Zbog toga je i oglašivačima puno jasnije u što trebaju ulagati svoj novac. Analitičari su prognozirali kako će oglašivačko tržište narasti na 15,7 milijardi funti (164 mlrd. kuna), a u tom iznosu online potrošnja bi trebala rasti za čak 12,7 posto te prijeći 8 milijardi funti. Po razini potrošnje sljedeći najizgledniji kandidati za ova postignuća su Švedska i Danska, prenosi Guardian. U SAD-u je pak 2013. prvi put zabilježeno da su prihodi od online oglašavanja bili veći od televizijskog.
Unatoč trendovima, iz Googlea su na Digital Takeoveru u organizaciji 24sata rekli kako kod nas oglašivači sporo reagiraju te su u 2014. skoro 90 posto mobilnih pretraga ostavili nepokrivenim. Što se tiče korisnika, tu smo na razini Njemačke s 26 posto svih pretraga preko mobilnih uređaja, no samo 14 posto novca oglašivači su potrošili na mobilno oglašavanje, dok mobilni promet bilježi veliki rast. Upravo taj trend rasta vidljiv je i na rezultatima portala 24sata.hr. Podaci Gemius istraživanja u ožujku su prvi put uključivali i korisnike s mobilnih uređaja, a prema njima je 24sata.hr imao 1,359.121 korisnika te ostvario rast od čak 16,59 posto u odnosu na veljaču. Portal je također u ožujku ostvario i doseg od 55,92 posto korisnika, što nas čini najvećom digitalnom platformom u Hrvatskoj.
Iako se bilježi rast digitalnih platformi, ulaganja oglašivača kaskaju za kretanjima potrošača te se prema podacima HURA-e, u 2013. godini u Hrvatskoj na oglašavanje preko TV-a potrošilo 6,4 puta više novca nego za online oglašavanje.
Online videooglasi imaju bolje rezultate od TV-a
Analitičari navode kako će rast potrošnje na oglašavanje znatno gurati uspon online videa. Upravo su se prihodi od online videooglašavanja na globalnoj razini udvostručili između 2011. i 2014. na 11,2 milijarde dolara, a ove godine bi trebali skočiti na 13,8 milijardi dolara, navode u svom istraživanju IHS i Vidiro.
Jedan od razloga za sve veću popularnost online videooglašavanja je i njihova učinkovitost. Naime, studija je zaključila kako online videooglasi imaju bolji učinak od klasične TV reklame, posebice kada je u pitanju povezivanje s brendom, prisjećanje poruke oglasa i simpatičnost oglasa. Također, njima je sada lakše doći i do publike koju prije nije bilo moguće obuhvatiti. Pritom se misli na odrasle ljude između 18 i 34 godine te na povremene gledatelje televizije koji sve više video gledaju online.