Volkswagen, Opel, Škoda, Renault i Ford. Ovako izgleda ljestvica pet uvjerljivo najprodavanijih proizvođača automobila u Hrvatskoj u prvoj polovici ove godine.
No s obzirom na to da tvrtke, rent a car kompanije i država kupuju čak 78,8% novih automobila, taj poredak je prilično nerealan kada su u pitanju privatni kupci. Veliki kupci tako su u prvoj polovici ove godine kupili čak 25.351 automobil, a privatni skromnih 6800. Tako tek svaki deveti Volkswagen kupuju privatni kupci, slično je i s Opelom, a kod Škode na 17 automobila koje kupe tvrtke i rent a car dolazi samo jedan za koje se odlučuju privatni kupci. Marke kod kojih kao kupci ne prevladavaju tvrtke zaista su rijetke. Od velikih proizvođača to su samo Suzuki, Nissan i Subaru. Kod svih ostalih dominira prodaja tvrtkama.
Ako iz statistika izbacimo sve velike kupce dolazimo do potpuno drugačijeg stanja snaga na tržištu. U prvoj polovici 2017. godine apsolutni lider po prodaji auta fizičkim osobama je Suzuki s 868 prodanih automobila. Drugi je Volkswagen s 570, a slijede Opel, Renault i Hyundai koji samo minimalno zaostaju za Volkswagenom.
U top 10 najuspješnijih su i Toyota, Dacia, Kia, Citroën i Mazda. Škoda, koja je godinama u samom vrhu najprodavanijih u Hrvatskoj kod privatnih kupaca ne stoji niti približno tako dobro. Naime, tek su 16., a još više iznenađuje podatak da sa samo 6,24% imaju najmanji udio privatnih kupaca od svih velikih maraka, čak i od skupih Jaguara i Mercedesa. U pogledu modela ono što kupuju privatni kupci mnogo je skromnije od onoga što uglavnom gledamo na cestama velikih gradova. Uvjerljivo najprodavaniji model je Suzuki Vitara, a slijedi najjeftiniji auto na tržištu, Dacia Sandero. Na trećem je mjestu sveprisutni Clio, a slijedi još jedan Suzukijev crossover SUV, S-Cross. Mali Hyundai i20 kompletira Top 5, a tradicionalno popularni su i Kia Ceed, mazda 3, Opel Corsa, Toyota Yaris.
Iznenađenje u top 10 je Volkswagen Tiguan koji se kod privatnih kupaca prodaje bolje i od Golfa. No to nije neobično, privatni kupci u Europi sve više biraju SUV-ove i crossovere, a za tim trendom se povodi i Hrvatska. Primjerice i u Njemačkoj je Tiguan dugo bio broj jedan kod privatnih kupaca. Hrvatska naravno nije jedina država u kojoj prevladavaju veliki kupci, i u ostatku Europe njihov udio uglavnom prelazi 60, 70% od ukupnog tržišta.
NAJPRODAVANIJI MODELI | |
---|---|
1. Suzuki Vitara | 459 |
2.Dacia Sandero | 297 |
3. Renault Clio | 263 |
4. Suzuki S-Cross | 240 |
5. Hyundai i20 | 204 |
6. Kia Ceed | 203 |
7. Mazda 3 | 185 |
8. Opel Corsa | 179 |
9. Toyota Yaris | 175 |
10. Volkswagen Tiguan | 167 |
NAJPRODAVANIJE MARKE | |
---|---|
1. Suzuki | 868 |
2. Volkswagen | 570 |
3. Opel | 555 |
4. Renault | 553 |
5. Hyundai | 541 |
6. Toyota | 469 |
7. Dacia | 465 |
8. KIA | 335 |
9. Citroën | 316 |
10. Mazda | 316 |
Volkswagen i Golf najpopularniji među rabljenima na Njuškalu
Prema statistikama najvećeg internet oglasnika u Hrvatskoj, Njuškala, među rabljenima je najzastupljeniji VW sa 15,54 posto udjela. Slijede Renault, Mercedes, Opel i BMW, tako da dominiraju njemački proizvođači. Među modelima najviše je Golfova, na drugom mjestu je BMW serije 3 a slijede Astra, Clio i Passat. U ljeto je porasla ponuda kabrioleta a najzastupljeniji je Smart Fortwo cabrio.