To je to što me zanima!

Stiže puno noviteta: 2020. je prijelomna za električne aute

Iduće godine ponuda električnih auta bit će bogatija i atraktivnija nego ikad, što će podići i prodaju, no kod nas će zbog visokih cijena i malih financijskih mogućnosti sve ići dosta sporije
Vidi originalni članak

Iduće godine tržište električnih automobila moglo bi poprimiti nove razmjere. Dolazi nam dugoočekivani električni Volkswagen ID. 3, električna Opel Corsa, Peugeot 208, prvi električni Porsche, model Taycan i najjeftiniji električni auto u Hrvatskoj - Škoda Citigo iV. I Elon Musk je ranije ove godine najavio kako se nada da bi Tesla mogla i službeno stići u Hrvatsku u prvom dijelu iduće godine. To bi moglo dodatno povećati interes za ovim američkim električnim autima, koji, unatoč tome što nisu službeno prisutni u Hrvatskoj ove godine drže 12,6 posto našeg tržišta električnih automobila.

Najuspješniji je ove godine Hyundai s gotovo 27 posto tržišta. No ukupna prodaja električnih auta je poražavajuća. U ukupnom broju prodanih novih auta u Hrvatskoj ih je samo 0,3 posto, odnosno na 332 prodana konvencionalna auta dolazi jedan prodani električni. Taj postotak, bez sumnje, iduće će godine biti izraženiji jer tržište elektroautomobila nikad nije bilo tako raznovrsno i bogato, a električni automobili nikad nisu bili napredniji. 

Jedna od zvijezda iduće godine bit će Škoda Citigo iV, koja na akciji do kraja godine stoji 123.220 kuna, a i kad akcija završi, cijena neće prijeći 140.000 kuna. Najmanji je to iznos za pravi električni auto u povijesti našeg tržišta. Peugeot 208 i Corsa neće kupce toliko hvatati cijenom koliko tehnologijom i brzom, zabavnom vožnjom, a za ID. 3 VW misli kako se radi o najvećem iskoraku ove marke u 45 godina, podjednako velikom kao što su to svojedobno bili Buba i Golf.

U najvišem cjenovnom razredu, gdje razlike u cijenama između benzinskih i električnih modela nisu tako visoke i gdje kupci manje gledaju cijenu, konkurencija je još oštrija. Tu su impresivni Jaguar I-Pace, Audi E-Tron, Mercedes EQC, Porsche Taycan, modeli Tesle...

Naravno, električni automobili još imaju mnogo prepreka. Infrastruktura punionica je daleko od idealne, doseg automobila malenih 300-400 km kod najboljih, a vrijeme punjenja previše dugo. Najveći problem električnih automobila je cijena. Najjeftiniji električni auto u Hrvatskoj trenutačno je Škoda Citigo iV je s cijenom 123.220 kuna još oko 40.000 kuna skuplji nego benzinski konkurent podjednake veličine, snage i razine opremljenosti. Kod drugih modela su te razlike i mnogo veće. Primjerice, električna Corsa stoji čak 100.000 kuna više od podjednako snažne verzije s benzinskim motorom. 

Idi na 24sata

Komentari 47

  • 30.12.2019.

    elekrični auti ce se voziti više za20ak godina

  • wooly 30.12.2019.

    Nije mi jasna ta hajka na klasicne motore kad ima puno vecih zagadjivaca.Dok budu dostupni vozit cu dizele i benzince a o motociklima da ne govorim.Imam par motocikala a najdraza mi je Yamaha XJR1300 i to model 2005 s fergazerima , guta ko lud al kad das gas otkida governal iz ruku.J.... struju.

  • Major Gašpar 29.12.2019.

    Gospodo prenosim vam tekst definicije el.mag. zračenja iz Wikipedije u cijelosti ,a u ovom slučaju se slobodno može odnositi konkretno se na E-aute . Dakle "Elektromagnetski valovi prestavljaju širenje elektromagnetskoga polja. Električki nabijena tijela proizvode u svom okolišu električno polje, a električna struja u električnim vodičima proizvodi u svojoj okolini magnetsko polje. Međutim, ako se u strujnom krugu bilo kako mijenjaju električni napon ili struja, pojavljuju se elektromagnetski valovi, koji se šire u prostor. [2] " Prostor u ovom slučaju znači kabina gdje sjede putnici ,a strujni krug jaka baterija sa vodićima i jakim elektromotorima koji također emitiraju el.mag.zračenje pa tko voli neka izvoli.

Komentiraj...
Vidi sve komentare