To je to što me zanima!

Stiže novi BMW serije 5 s mnogo novosti pod karoserijom

Jedan od najpopularnijih automobila visoke srednje klase temeljito je redizajniran. Izvana promjene nisu previše velike, no auto je zato dobio nove motore i mnogo druge napredne tehnike
Vidi originalni članak

Od uvođenja u prodaju 2017. godine BMW je prodao više od 600.000 primjeraka aktualne serije 5. Nakon tri godine stiglo je vrijeme za temeljiti redizajn, a stručnjaci BMW-a su pritom najviše pažnje posvetili hibridnim pogonima. 



Izgled je samo umjereno promijenjen. Sprijeda je serija 5 dobila nova svjetla i odbojnik, a blago je promijenjena i maska koja sad ima šire karakteristične "bubrege". Straga su promjene još manje, vidljive su jedino na svjetlima i odbojniku. Zbog novih odbojnika serija 5 je sada postala duža 27 milimetara (21 mm rasta za karavansku verziju) te sada obje verzije u dužinu mjere 496 cm. Novost su i BMW Individual Air-Performance kotači koji su lakši i aerodinamičniji te tako smanjuju emisiju CO2 za 3 grama po kilometru. 



Najviše truda BMW si je dao oko motora. Svi motori su sada elektrificirani. Četverocilindrični i šesterocilindrični benzinci i dizelaši imaju 48V mild hibrid sustav što povećava efikasnost pogona i smanjuje potrošnju. Benzinski motori u ponudi razvijaju 184, 252, 333 i 530 KS, dok dizelaši imaju 190, 286 i 340 KS.  Tu su i dvije plug-in hibridne verzije. Osnovna 530e ima 292 KS, a snažnija 545e xDrive 394 KS. Plug-in hibridi mogu na struju prevaliti 53 do 67 km, ovisno o karoserijskoj verziji i pogonu. 



Najimpresivniji model u ponudi je M550i xDrive  s 530 KS koji do 100 km/h ubrza za samo 3,8 sekundi, no odlične su performanse već i osnovnog dizela koji sa 190 KS do 100 ubrza za 7,2 sekunde, juri 235 km/h i po tvorničkim podacima troši 4,1 l/100 km. BMW je blago modificirao upravljačke sustave, kako klasični tako i onaj kod kojeg se zakreću svi kotači, a ovjes je ostao isti. 



Najveća novost u unutrašnjosti je novi zaslon infotainmenta promjera 12,3 inča (dodatna oprema). U seriji "Petica" dolazi uz digitalne instrumente promjera 10,25 inča te centralni zaslon istog promjera. Modificirani su i neki drugi detalji poput središnje konzole i volana, a uz M paket se ubuduće mogu dobiti specijalna sportska sjedala kakva su se do sada ugrađivala samo u M5. 



Poboljšani su i sustavi pomoći u vožnji, infotainment, navigacija, a novost je i Drive Recorder sustav koji snima okolinu auta tijekom vožnje što može pomoći pri prometnim nesrećama. Nova serija 5 na tržište stiže tijekom srpnja, a cijena za Hrvatsku se još ne zna (aktualni model stoji od 406.884). U Njemačkoj cijene nisu mijenjane, ma možda one i u Hrvatskoj ostanu iste. 



Paralelno s novom "Peticom" BMW je predstavio i redizajnirani model serije 6 Gran Turismo (slike iznad i ispod). Novosti na ovom 509 centimetara dugačkom automobilu su vrlo slične kao i kod serije 5. "Šestica GT" je dobila manje dizajnerske promjene te potpuno prerađenu paletu motora s 48V mild hybrid sustavom.

Za razliku od "Petice" ovdje se ne nude plug-in hibridi dok je oprema mnogo bogatija. U seriji je tako BMW Live Cockpit Professional s digitalnim instrumentima i centralnim zaslonom promjera od po 12,3 inča, a  bez nadoplate tu su i električno pokretana sjedala presvučena kožom. 
 

Idi na 24sata

Komentari 34

  • BlackRaven 06.06.2020.

    Plug-in hibridi mogu na struju prevaliti 53 do 67 km??? Ono NE hvala, pogotovo za tu lovu. Plus što su bahati jako , razlika osnovni model i bilo koja pristojna oprema te dođe skoro duplo. A za takvu količinu love se ipak onda ne vozi konfekcija.

  • arsene 04.06.2020.

    Ja ga vozim i auto je odličan.

  • Philipp Plein 30.05.2020.

    Kad pogledam oznaku 530i na G30, samo se čovjek još može prisjećati rednog 6aka i zvuka u 530i, jer sada 530i pokreće Bože sačuvaj obični 2.0 turbo 4-cilindraš koji em što ima očajan zvuk koji uvijek zvuči kao da se auto ekstremno teško nosi sa tolikim vozilom, em što si zbog toga ni po potrošnji nisu učinili nikakvu uslugu. Takav motor očekuješ u seriji 1/2/3/4, a ne u 5ici. BMW se nikada nije smio “odreći” duplex lanca i rednih 6aka benzinaca ispod 300 ks. Trebali su razviti nasljednika N53B30 koji je imao 272 ks. 3.0 6ak sa 300 ks, a ne 2.0 4-cilindraš sa 252 ks. Jeftin motor za tu klasu vozila, ali naravno da sa tim jeftinim motorom košta više od prethodnika. Čudno bi bilo da je jeftiniji.

Komentiraj...
Vidi sve komentare