Stigao je i četvrti Volkswagenov SUV. Mali T-Cross upoznali smo u društvu 350 auto novinara iz čitavog svijeta koji u Amsterdamu dobili priliku prvi vidjeti važan Volkswagenov novitet.
Pogledajte video
T-Cross je najmanji SUV iz Volkswagena, a po dimenzijama i prostranosti smješta se negdje između Pola i T-Roca s kojima dijeli i dobar dio tehnologije. Dizajn 411 cm dugačkog mini SUV-a je prilično razigran ali istovremeno i elegantan te markantan, na tragu vrlo uspješnog T-Roca. Vizualno se doima moćnijim od drugih automobila u klasi malih SUV-ova, a iza toga se krije i dojmljiva tehnologija.
Unatoč malim dimenzijama u unutrašnjosti ima dovoljno mjesta da T-Cross može poslužiti i kao obiteljski auto. Stražnja klupa je pomična za 14 centimetara tako da na stražnje sjedala po potrebi mogu sjesti i više osobe dok u prtljažnik, ovisno o položaju klupe, stane između 385 i 455 litara.
Dizajn unutrašnjosti je srodan onome u ostalim manjim VW modelima što u osnovi znači prilično uniformirano, no uz dodatne opcije unutrašnjost može postati vrlo razigrana. Tako se nudi 3D dekor za ploču s instrumentima, dvobojne površine sjedala, ambijentalno osvjetljenje te još mnogo detalja koji podižu dojam.
U ponudi su četiri motora. Osnovu predstavljaju poznati trocilindrični benzinci obujma od jedne litre s 95 i 115 KS. Najsnažniji motor u ponudi je 1.5 TSI četverocilindrični benzinac od 150 KS, dok dizelsku stranu predstavlja samo 1,6-litreni TDI motor snage 95 KS. Već i iz ove ponude jasno je da Volkswagen očekuje kako će većina prodanih T-Crossa imati benzinske motore, što je i uobičajeno za ovu klasu. Ovisno o motoru nude se peterobrzinski i šesterobrzinski mjenjači te automatski DSG s dvostrukom spojkom i sedam brzina.
U-Cross je prepun sustava za pomoć u vožnji po čemu je najnapredniji u klasi. U serijskoj opremi su tako sustavi zadržavanja vozila u voznom traku, nadzor mrtvog kuta, potpora za izlazak s parkirnog mjesta i još mnogo toga. I popis druge opreme je impresivan. T-Cross tako nudi bežično punjenje mobitela i Beats audio sustav snage 300 W. U ponudi će biti tri razine opreme i nekoliko dizajnerskih paketa za dodatno uljepšavanje i individualizaciju.
U Amsterdamu smo automobil mogli samo pogledati i sjesti u njega, priliku da ga vozimo dobit ćemo tek na proljeće, a u Hrvatskoj u prodaju stiže, za pola godine, tijekom travnja. Cijena se za sada ne zna no iz Volkswagena su nam potvrdili kako će se ona kretati negdje između cijene Pola i T-Roca. Po našoj procjeni auto bi mogao stajati negdje između 120 i 130 tisuća kuna.