Uvjerljivo najprodavaniji automobil srednje klase na hrvatskom tržištu i najuspješniji poslovni auto u Europi bez sumnje je najveća automobilska zvijezda predstavljena tijekom ove godine. Kao što se i očekivalo, Volkswagen se nije odlučio na revolucionarne promjene kad je riječ o dizajnu, no zato je velik dio tehnologije potpuno nov. S druge strane, suprotno tradiciji novi Passat uopće nije narastao u dužinu, štoviše, čak je 2 mm kraći i mjeri 477 cm. Ni ostale dimenzije se nisu ozbiljno mijenjale. Zahvaljujući korištenju čvršćeg čelika i aluminija, masa je u odnosu na prethodnika smanjena za čak 85 kg i najlakši Passat sada ima 1312 kg.
Iako dimenzije praktično nisu rasle, novi Passat je poput prethodnika jedan od najprostranijih automobila u klasi. To se prije svega može zahvaliti produženom međuosovinskom razmaku koji je narastao za 8 cm i iznosi 279 cm. Prtljažnik sada prima 586 litara, a u karavansku izvedbu Variant stane čak 650 litara.
U ponudi je šest motora, svi od reda s četiri cilindra. U Volkswagenu tvrde kako motori u prosjeku troše 20 posto manje . Osnovu predstavlja 1.4-litreni TSI koji razvija 125 KS, a njegova snažnija izvedba ima 150 KS. Benzinsku stranu još zastupaju 1.8 TSI sa 180 KS te 2.0 TSI motori koji imaju 220 i 280 KS. Najveća potražnja će, kao i do sada, bez sumnje biti za dizelskim izvedbama Passata. Ovdje osnovu predstavlja poznati 1.6 TDI koji je osnažen na 120 KS, a 2.0 TDI motori razvijaju 150 i 190 KS. Apsolutna novost je 2.0 TDI biturbo motor koji ima čak 240 KS te pruža sportske dizelske užitke. Prvi put će se u ponudi Passata naći plug-in hibridna izvedba. Posrijedi je pogonski sklop koji se sastoji od 1.4 TSI motora i električnog motora. Passat plug-in hibrid može prevaliti do 50 kilometara s jednim punjenjem baterija.
Kao i vanjština, unutrašnjost je dizajnirana u klasičnom Volkswagenovu stilu te izgleda vrlo uredno i ergonomski vrlo dobro posloženo. Ipak i ovdje ima velikih novosti. Passat više nema klasičnu analognu ploču s instrumentima nego njenu funkciju preuzima LCD zaslon promjera 12,3 inča koji je prije nekoliko mjeseci prvi put viđen na novom Audiju TT. Ovaj multifunkcionalni zaslon izgleda kao klasični instrumenti, no može prikazivati i razne druge potrebna informacije.
Novost u ponudi je i head-up zaslon. Kao do sada Passat će se i dalje nuditi u tri razine opreme, Trendline, Comfortline i Highline. Sigurnosna oprema je vrlo opsežna, a top model Highline će serijski imati LED prednja svjetla . Za sada se još ne zna kad će Passat stići na naše tržište, ni kolike će mu biti cijene, no pretpostavlja se da će blago porasti. U Njemačkoj je osnovni model skuplji za 175 eura. Očekuje se kako će Passat i dalje biti najprodavaniji u klasi.