Robotu dajemo razne naredbe, a malo prije nam je izmjerio i prijateljstvo, pohvalili su nam se Patrik i Dunja, učenici trećeg razreda zagrebačke OŠ Jure Kaštelana.
Nakon susreta s micro:bitovima djeca su zaključila da bi voljela imati robote u svojim učionicama. Želja će im se i ostvariti.
U zagrebačkom tehnološkom parku predstavljen je projekt 'Stem revolucija - razredna nastava', kojem je cilj uvesti programiranje od prvog do četvrtog razreda osnovne škole.
POGLEDAJTE VIDEO:
Osnovne škole diljem Hrvatske od danas se mogu prijaviti za sudjelovanje u projektu, koji je predstavio Nenad Bakić, predsjednik Instituta za razvoj i inovativnost mladih.
Uz edukaciju 2.000 učitelja i s s preko 35.000 doniranih micro:bitova, IRIM je, u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, Hrvatskom udrugom poslodavaca, CARNetom i ostalim partnerima, kroz projekt ProMikro uveo programiranje u 6. razrede osnovnih škola, a sada mu je cilj, u suradnji s Rotary Districtom 1913 i Rotary Districtom Zagreb Centar, učenike nižih razreda osnovnih škola pripremiti za život u digitalnom dobu.
- Globalizacija je toliko snažna da se od nje ne možeš sakriti. Ne možemo imati lokalni Uber ili Facebook. Zato je važno ozbiljno pristupiti obrazovanju naših učenika - objasnio je Bakić. Dodao je da je kroz program IRIM-a već prošlo 100.000 djece što ga čini najvećim projektom te vrste u Europi što je veliki napredak, budući da smo još 2015. po korištenju tehnologije u nastavi bili na samom začelju Europe, odnosno, po tom smo kriteriju spadali među zemlje trećeg svijeta.
Škole koje se uključe u projekt dobit će dvaput više mikroračunala nego što imaju učenika u najvećem razredu. Micro:bitovi će biti smješteni u knjižnici, kako bi ih polovicu nastavnici mogli uzeti za nastavu, dok će drugu polovicu učenici moći posuditi za rad kod kuće.
Programiranje će se uvoditi kao međupredmetna tema. Micro:bit je nastavno sredstvo za izvođenje postojećeg sadržaja na digitalno kreativan način pa nije potrebno mijenjati kurikulum. U međuvremenu, nakon nacionalnog projekta STEM, micro:bit se etablirao kao globalno jedinstvena i vodeća platforma za poduku računalstva, s nacionalnim projektima, primjerice u Danskoj, Singapuru i Kanadi.
Na predstavljanje se putem videolinka priključila i Osnovna škola Tučepi. Učenici prvog razreda pohvalili su se kako su uz učiteljicu Marlenu Bogdanović uz pomoć micro:bitova učili prepoznavati slova, strane svijeta, snalaženje u prostoru te brojeve.
Darko Tipurić, guverner Distrikta 1913 naglasio je da će Rotary Club dati sve od sebe da, riječima francuskog filozofa Mauricea Blondela, 'učini, a ne predvidi budućnost'.
- Bez orijentacije na djecu, Hrvatska ne može imati budućnost - poručio je Tipurić.
Trošak projekta procijenjen je na 5 do 6 milijuna kuna, a početno financiranje osigurat će IRIM te Rotary klub Zagreb Centar, svaki s po 100.000 kuna, čime će osigurati nabavu prvih micro:bitova. Projekt će se realizirati u trajanju od 12 ili 24 mjeseca, ovisno o dostupnosti sredstava i pristupanju škola. Moguće je financirati ga u fazama pa će škole micro:bitove dobivati u valovima, prema redu prijave.
O svom trošku IRIM će razviti i sadržaj za izvođenje lekcija iz raznih predmeta razredne nastave, korištenjem micro:bita, kao što je to razvijeno za 6. i 5. razred OŠ. Sadržaj će biti trajno dostupan i nadograđivan korištenjem bogatih kanala.
IRIM će educirati i do tri tisuće novih zainteresiranih nastavnika.
- Pitati što će današnjoj djeci robotika je isto kao i da ste prije dvjesto godina pitali što će djeci olovka - zaključio je Bakić.