To je to što me zanima!

Stellantis upozorava: Carine na kineske aute mogu potaknuti inflaciju i neće riješiti problem

Carine na uvoz kineskih vozila u Europu i SAD "velika su zamka za zemlje koje ih se odluče uvesti", a zapadne proizvođače automobila neće poštedjeti restrukturiranja
Vidi originalni članak

Stellantis očekuje veliku bitku s kineskom konkurencijom na europskom tržištu električnih vozila, ali carine neće riješiti problem i mogle bi potaknuti inflaciju, upozorio je u srijedu izvršni direktor multinacionalne automobilske grupe Carlos Tavares.

Carine na uvoz kineskih vozila u Europu i SAD "velika su zamka za zemlje koje ih se odluče uvesti", a zapadne proizvođače automobila neće poštedjeti restrukturiranja u uvjetima jeftinije kineske konkurencije, rekao je Tavares na Reutersovom konferenciji o europskoj automobilskoj industriji.

CARINSKI RAT Izvješće Amerikanaca: BMW, Jaguar i Volkswagen koristili zabranjene kineske dijelove

Istodobno mogu samo potaknuti inflaciju u regijama koje ih uvedu i potencijalno pritisnuti prodaju i proizvodnju, dodao je šef Stellantisa.

Europska komisija objavit će 5. lipnja preliminarnu odluku o potencijalnim carinama na uvoz kineskih električnih vozila, a SAD je već najavio 100-postotne carine koje bi trebale stopirati uvoz. Peking je pak zaprijetio recipročnim mjerama.

"Borba s konkurencijom i pokušaji da se apsorbira 30-postotna troškovna prednost Kineza nose sa sobom i društvene posljedice. Vlade u Europi ne žele se trenutno suočiti s tom činjenicom", upozorio je izvršni direktor Stellantisa.

Cjenovna bitka s azijskom konkurencijom bit će žestoka, naglasio je Tavares, dodavši da je razdoblje u kojem preživljavaju samo najjači već počelo.

U listopadu Stellantis je izvijestio da će za oko 1,5 milijardi eura kupiti približno 20 posto udjela u kineskom proizvođaču motora za električne automobile Leapmotoru. Stellantis i Leapmotor osnovali su i zajedničku tvrtku za proizvodnju i distribuciju automobila izvan Kine, s vlasničkim udjelima od 51 odnosno 49 posto.

PORUKA XPENGA Kinezi: Američke carine rizik za postizanje ugljične neutralnosti

Cilj je partnerstva povećati prodaju Leapmotora na visoko konkurentnom kineskom tržištu električnih automobila i proširiti njegovu prisutnost u inozemstvu, a prvo ciljano tržište bit će Europa, poručili su tada.

Idi na 24sata

Komentari 4

  • global 22.05.2024.

    baš me interesira koliko će Stellantis prodati Alfe Junior u Italiji, a nema carine...

  • ichbin2 22.05.2024.

    cjela nauka.... a kaj nemreju proizvoditi normalne aute? ja bih osobno novi golf 1 ili 2, dizel, imali smo ga preko 25g doma.... koji žal...

Komentiraj...
Vidi sve komentare