Stellantis planira godišnje generirati oko četiri milijarde eura dodatnog prihoda do 2026. i oko 20 milijardi eura do 2030. uz pomoć softverskih proizvoda i pretplata, najavio je u utorak taj četvrti po veličini svjetski proizvođač automobila.
Predstavljajući svoju dugoročnu softversku strategiju, kompanija je izvijestila kako očekuje da će do 2030. imati 34 milijuna povezanih vozila na cestama, u usporedbi s današnjih 12 milijuna.
Softver igra sve važniju ulogu u vozilima, jer pomaže pri upravljanju električnim motorima i baterijama te pri postavljanju i podršci širokog raspona funkcija kao što su autonomna vožnja, navigacija i zabava. Investitori stoga sve više cijene proizvođače automobila na temelju njihovih softverskih mogućnosti, što uključuje poboljšanje performansi baterija vozila i strategije za prikupljanje, tumačenje i monetiziranje podataka koji se prikupljaju tijekom vožnje automobilima.
Glavni direktor odjela za razvijanje softvera u Stellantisu Yves Bonnefont izjavio je da će vozila premjestiti s aktualne namjenske elektroničke arhitekture na otvorenu softversku platformu, koristeći pritom razna partnerstva. “Ne želimo sve raditi sami”, rekao je.
Stellantis ima strateška partnerstva s tvrtkama koje uključuju BMW, proizvođača iPhonea Foxconna i Alphabetov Waymo, što će mu omogućiti "nastavak inoviranja, poticanja učinkovitosti i dijeljenja zajedničkog znanja", stoji u priopćenju.
Počevši od 2024., Stellantis je izvijestio da će predstaviti tri nove tehnološke platforme koje pokreće umjetna inteligencija, a koje će biti nazvane STLA Brain, STLA SmartCockpit i STLA AutoDrive.